Η Τράπεζα Πειραιώς προχώρησε σε αποστολή ενημερωτικών emails σχετικά με τη προστασία των χρηστών από τηλεφωνικές απάτες και την προστασία των προσωπικών πληροφοριών. Σύμφωνα λοιπόν με τη τράπεζα, οι απάτες αυτές σχετίζονται με «φωνητικό ψάρεμα» (γνωστό ως Vishing) και έχουν σχεδιαστεί για να μας παραπλανήσουν ώστε να κοινοποιήσουμε προσωπικές πληροφορίες.

Οι συνηθέστερες μορφές προσέγγισης πελατών είναι οι ακόλουθες:

  • Τηλεφωνική κλήση από τεχνικό που υποστηρίζει πως θα διορθώσει / αναβαθμίσει τον Η/Υ και το λογισμικό του. Ο επιτήδειος με μεθοδικό τρόπο και πιέζοντας τον πελάτη τον αναγκάζει να του παραχωρήσει απομακρυσμένη πρόσβαση στον Η/Υ, επίσης ενδέχεται να κατεβάσει και ένα πρόγραμμα για να λύσει το «υποτιθέμενο πρόβλημα» με σκοπό την πλήρη πρόσβαση στα προσωπικά του στοιχεία.
  • Αγοραπωλησίες αγαθών. Ο επιτήδειος καλεί τους πελάτες με πρόσχημα πως ενδιαφέρεται για μία αγορά ενός αγαθού που έχει καταχωρηθεί σε αντίστοιχη πλατφόρμα/site πώλησης αγαθών. Ο επιτήδειος λειτουργώντας πιεστικά ζητά τους προσωπικούς τραπεζικούς κωδικούς του πελάτη με πρόφαση να του μεταφέρει άμεσα τα χρήματα για την αγορά του αγαθού.
  • Εποχιακές απάτες. Οι επιτήδειοι έχοντας ως αφορμή διάφορα επιδόματα ή πληρωμές που αναμένουν οι πελάτες, τους τηλεφωνούν και παρουσιάζονται π.χ. ως λογιστές, υπάλληλοι εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας κ.ο.κ. Οι απατεώνες λειτουργώντας πιεστικά προσπαθούν να αποσπάσουν τους προσωπικούς κωδικούς των πελατών ώστε να προβούν σε απατηλές συναλλαγές.
  • Επενδυτικές απάτες. Οι επιτήδειοι προσελκύουν τους πελάτες υποσχόμενοι εξαιρετικά υψηλές αποδόσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, διαβεβαιώνοντας τους πως οι επενδύσεις του θα είναι ασφαλείς και επικερδείς. Οι επιτήδειοι δελεάζοντας τα «θύματα» τους ώστε να τοποθετήσουν ένα μικρό αρχικά κεφάλαιο τους αναγκάζουν διαρκώς να τοποθετούν όλο και περισσότερα χρήματα ώστε η «επένδυση» να αποδώσει περισσότερα κέρδη.
  • Απάτες δανείων. Οι επιτήδειοι προσεγγίζουν τα «θύματα» με πρόσχημα την εκταμίευση δανείων με εξωπραγματικούς όρους και τους ζητούν να καταβάλλουν ένα «μικρό» ποσό για την κάλυψη των εξόδων δανείων ώστε να τους εκταμιεύσουν το δάνειο.
  • E-mail από CEO ή πληρωμής τιμολογίων. Οι επιτήδειοι έχοντας γνώση ποιος υπάλληλος εταιρείας έχει πρόσβαση σε εταιρικές πληρωμές τον ενημερώνουν με επείγον e-mail ως υποτιθέμενοι CEO να προβεί άμεσα σε εταιρική πληρωμή.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.