Μπήκαμε για τα καλά στη νέα χρονιά και ψάχνουμε να βρούμε ποιό παιχνίδι θα μας ανοίξει δυναμικά την αυλαία του 2017. Το Nioh έρχεται να καλύψει επάξια αυτόν τον ρόλο. Είναι η RPG πρόταση της Koei Tecmo σε συνεργασία με την Team Ninja που βαδίζει στα χνάρια της σειράς Dark Souls και του Bloodborne αλλά σε Ιαπωνικό setting. Με λίγα λόγια, είστε ένας δυτικός που κρατάει katana και σφάζει ό,τι κινείται με την απαράμιλλη τεχνική ενός samurai. Το Nioh καταφέρνει να ενσωματώσει μεγάλο μέρος της Ιαπωνικής κουλτούρας και μυθολογίας σε ένα αντι-ιμπεριαλιστικό storyline, ενώ η δυσκολία του εγγυάται άφθονες ώρες απασχόλησης. Προσοχή όμως, δεν είναι για gamers που εκνευρίζονται εύκολα, εκτός αν σας περισσεύουν χρήματα για να αντικαταστήσετε τα χειριστήρια που θα σπάτε.

Nioh_20170206150714

Ιστορία

Είστε ο William, ένας Βρετανός, χαρακτήρας βασισμένος στον υπαρκτό ιστορικά William Adams, τον πρώτο Άγγλο ναύτη που πάτησε το πόδι του στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Το story του Nioh μας ξεκινάει στον Πύργο του Λονδίνου, από όπου και το Πνεύμα-Φύλακας του William μας προτρέπει να δραπετεύσουμε. Κατά την απόδραση μαθαίνουμε για ένα σκοτεινό σχέδιο κυριαρχίας της αυτοκρατορίας της Αγγλίας στον κόσμο με τη χρήση “μαγικών” κρυστάλλων που λέγονται Amrita. Στο τέλος της απόδρασης ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον άνθρωπο(?) που κινεί τα νήματα ο οποίος μας κάνει και μια επίδειξη του πως μετατρέπει με τους κρυστάλλους νεκρούς σε δαίμονες. Το Πνεύμα-Φύλακάς μας πέφτει θύμα απαγωγής από τον εν λόγω “κύριο” και ξεκινάμε το ταξίδι μας στη μακρινή Ιαπωνία για να αποτρέψουμε τα σχέδιά του να γίνουν πραγματικότητα.

Αρκετά πιστή η μεταφορά της κατάστασης που επικρατούσε στην Ιαπωνία την περίοδο που εκτυλίσσεται η ιστορία του Nioh, με την αναρχία και το χάος να απλώνονται σε όλη την επικράτεια. Το παιχνίδι έχει προσπαθήσει να εισάγει διάφορες πτυχές της φιλοσοφίας της νησιωτικής χώρας, δίνοντας έμφαση στο “way of the samurai”, χωρίς όμως να αφήνει απέξω το ninjutsu και τη μαγεία Onmyo.

Nioh_20170206153714

Gameplay

Όπως είπαμε, τα mechanics και ο βαθμός δυσκολίας του παιχνιδιού είναι παρόμοια με αυτά της σειράς Dark Souls και του Bloodborne, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να συνηθίσετε τις αποφυγές, το guarding, έναν σχετικά πολύπλοκο συνδυασμό κουμπιών για να αλλάζετε στάση σώματος ανάλογα με τη μάχη, γρήγορες εναλλαγές όπλων, 8 quick use items, καθώς και έναν μηχανισμό για να ανακτάτε το Ki σας προκειμένου να είστε σε θέση να χρησιμοποιείτε το όπλο και να blockάρετε εισερχόμενες επιθέσεις. Ακόμα όμως κι αν τα κάνετε όλα σωστά, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να βλέπετε πολύ συχνά την παρακάτω οθόνη:

Nioh_20170206151915

Κάτι που μας ξένισε στο Nioh, ήταν η έλλειψη σχετικά κοντινών μεταξύ τους save points, που σημαίνει ότι μπορεί να έχετε ξεφορτωθεί ένα σωρό εχθρούς, αλλά στο πρώτο παραπάτημα να πρέπει να ξεκινήσετε πάλι από αρκετά νωρίτερα, βρίσκοντας και όλους όσους είχατε σκοτώσει ζωντανούς κι ετοιμοπόλεμους. Αυτό δείχνει πολύ grinding, αλλά από την άλλη τα όποια αντικείμενα είχατε μαζέψει, συνεχίζουν να σας ακολουθούν, μόνο όμως αυτά κι όχι και τα amrita που μαζεύετε, τα οποία σας περιμένουν στο τελευταίο σημείο που πεθάνατε μαζί με το guardian spirit που σας συντροφεύει από τη στιγμή που πατάτε το πόδι σας στη χώρα. Αν ξαναπεθάνετε πριν προλάβετε να τα ανακτήσετε, χάθηκαν για πάντα.

Κάτι επίσης παράξενο και που ελπίζουμε να διορθωθεί σε update είναι η παντελής έλλειψη του pause. Όσο βαθιά στο μενού και να έχουμε μπει, ακόμα κι αν είμαστε στην οθόνη που ετοιμαζόμαστε να επιστρέψουμε στην οθόνη των τίτλων, το παιχνίδι συνεχίζεται κανονικά και σε περίπτωση που είμαστε κοντά σε εχθρό και μας δεί, απλά τη βάψαμε.

Ο χαρακτήρας έχει μία πληθώρα επιλογών για παραμετροποίηση. Ξεκινώντας με τα όπλα που προτιμάει να χρησιμοποιεί, επιλέγοντας το πνεύμα οδηγό που δίνει συν σε διαφορετικό στατιστικό, ανεβάζοντας στατιστικά κατά το level-up, μέχρι και επιλέγοντας σε ποιά skills θα ξοδέψει τα skill points του, γενικά το gameplay του Nioh μπορεί να χαρακτηριστεί έως αρκετά πολύπλοκο, αλλά μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε τόσο finetune το build, που κανένα να μην είναι το ίδιο με κάποιο άλλο.

Nioh_20170206150714

Γραφικά και ήχος

Τα γραφικά του Nioh μπορούμε άνετα να τα χαρακτηρίσουμε ως εντυπωσιακά. Η απεικόνιση της Ιαπωνικής υπαίθρου είναι εκθαμβωτική και όσο καιρό παίξαμε το παιχνίδι δεν παρατηρήσαμε κάποιο glitch, πέρα από κάποια μικροπροβληματα με την κάμερα όταν στριμωχνόμαστε σε βράχο ή άλλο εμπόδιο. Το παιχνίδι μας δίνει την επιλογή είτε να κρατήσουμε σταθερό το frame rate, κάτι που σημαίνει ότι σε περιοχές όπου γίνεται πανικός θα χάσουμε σε ανάλυση, είτε να διατηρήσουμε σταθερή την ανάλυση, οπότε θα δούμε να πέφτει το frame rate όπου αυτό απαιτηθεί. Εμείς προτιμήσαμε να κρατήσουμε σταθερό frame rate για να απολαύσουμε τις μάχες όσο το δυνατόν περισσότερο. Τα όπλα και τα ρούχα του William ματώνουν αρκετά ανάλογα με το πόσους έχουμε σφάξει στο πέρασμά μας, όχι βέβαια στο βαθμό του Bloodborne, ενώ τα κεφάλια φαίνεται να πετάγονται προς τη σωστή κατεύθυνση, κάτι που δείχνει ικανοποιητικά μοντέλα physics.

Nioh_20170206153740

Όσον αφορά τον ήχο, το περιβάλλον έχει αποδοθεί με αρκετά μεγάλη ακρίβεια, αν και το σημαντικότερο σε τέτοιου είδους παιχνίδια είναι οι ήχοι που κάνουν τα όπλα κατά τη διάρκεια της μάχης. Από μουσική επένδυση μην περιμένετε κάτι ιδιαίτερο, αν και νομίζουμε ότι θα μπορούσε να προσθέσει πάρα πολύ στην ατμόσφαιρα μια ιαπωνίζουσα υπόκρουση στο background.

Διάρκεια

Όπως είπαμε και παραπάνω, το Nioh με το βαθμό δυσκολίας του θα σας κρατήσει σίγουρα αρκετές ώρες καθηλωμένους, εκτός αν είστε τόσο ευπροσάρμοστοι στις διαφορετικές ανάγκες κάθε μάχης, που το πάτε για speed run. Όσο για το replayability, το σε μεγάλο βάθος customization του χαρακτήρα δίνει άνετα τη δυνατότητα να ξαναπαίξουμε το παιχνίδι από την αρχή για να δοκιμάζουμε διαφορετικά builds.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ