Αρκετές φορές βιαζόμαστε για να τα προλάβουμε όλα και με το μποτιλιάρισμα στους δρόμους τις πόλης, είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή θα έχουμε τροχαίο, είτε λόγω δικής μας απροσεξίας, είτε απροσεξίας κάποιου τρίτου. Όσο και αν είναι εξοπλισμένα τα αυτοκίνητά μας με τεχνολογία για την αποτροπή των ατυχημάτων, καλό θα είναι να γνωρίζουμε κάποιους απαράβατους κανόνες που θα σώσουν εμάς και το όχημά μας από τρακαρίσματα. Σε αυτό βέβαια υπάρχει και λίγη επιστήμη, αφού την λύση δίνουν λίγα μαθηματικά και η φυσική.
Ο βασικότερος και απαράβατος κανόνας είναι να κρατάμε σωστές αποστάσεις. Εγώ το κάνω πάντα και ποτέ δεν είχα τροχαίο τα τελευταία 20 χρόνια που οδηγώ. Μάλιστα, έρευνα που έγινε, δείχνει πως το 50% των ατυχημάτων γίνεται επειδή οι οδηγοί δεν κρατάνε αποστάσεις. Ξέρετε, εκείνος ο ενοχλητικός που κολλάει από πίσω σου στην εθνική όταν είσαι με 120+ χιλιόμετρα την ώρα. Ναι για αυτόν μιλάμε. Μην γίνεται σαν αυτόν
Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν, αν το πίσω όχημα αφήνει 15 μέτρα μεγαλύτερη απόσταση, θα βλέπαμε 50% μείωση στα τροχαία που έχουν κοστίζει σε ζωές και χρήματα όλα αυτά τα χρόνια.
Επιπλέον, η μη σωστή τήρηση αποστάσεων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Βέβαια να σημειώσουμε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) δεν ορίζει την απόσταση, μεταφέροντας την ευθύνη στον οδηγό, αφήνοντάς τον να κρίνει πόσο μακριά πρέπει να βρίσκεται ώστε να προλάβει να φρενάρει εγκαίρως.
Για αυτό λοιπόν υπάρχει ο κανόνας του τετραγώνου, στον οποίο θα βρούμε την σωστή απόσταση που πρέπει να τηρούμε σαν ελάχιστη από το μπροστινό όχημα. Αν και τα μαθηματικά σε αυτό τον κανόνα φαίνονται δύσκολα για αρκετούς, δεν είναι. Πάμε να δούμε λοιπόν τι λέει ο κανόνας.
Ουσιαστικά, πολλαπλασιάζουμε το πρώτο ψηφίο που υπάρχει στο όριο ταχύτητας με τον εαυτό του και βρίσκουμε την απόσταση. Για παράδειγμα, αν κινούμαστε σε δρόμο με όριο 90 χλμ./ώρα, θα κάνουμε τον πολλαπλασιασμό 9×9, που μας δίνει αποτέλεσμα 81 μ., σε δρόμο με όριο 130, κάνουμε 13×13 που μας βγάζει 169 μέτρα κ.τ.λ. Το ίδιο συμβαίνει και με την ταχύτητα που κινούμαστε.
Όμως οι συνθήκες δεν είναι πάντα οι ίδιες. Σε βροχή και σε χιόνι, τα πάντα αλλάζουν. Έτσι λοιπόν, σε περίπτωση βροχής, το τελικό αποτέλεσμα το πολλαπλασιάζουμε επί 2, ενώ όταν έχουμε χιόνι, πολλαπλασιάζουμε επί 3.
Αν από την άλλη δεν τα πάτε καλά με τον πολλαπλασιασμό, υπάρχει ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων. Σύμφωνα με αυτόν, ορίζουμε ένα σταθερό σημείο αναφοράς, όπως μια πινακίδα ή μία κολώνα. Μόλις το όχημα μπροστά μας περάσει αυτό το σημείο αυτό το σημείο, μετράμε τρία δευτερόλεπτα, λέγοντας «χίλια ένα», «χίλια δύο», «χίλια τρία». Αν δεν έχουμε περάσει αυτό το σημείο μέχρι να τελειώσουμε το μέτρημα, τότε η απόστασή μας από το μπροστινό όχημα είναι καλή, αλλιώς θα πρέπει να αφήσουμε το γκάζι, ώστε να αφήσουμε μεγαλύτερη απόσταση από το μπροστινό όχημα. Εδώ να τονίσουμε πως αυτός ο κανόνας θα σας επιτρέψει να κρατήσετε μια απόσταση που οριακά δε θα τρακάρετε με τον μπροστινό αν εκείνος σταματήσει. Καλό είναι να αφήνουμε λίγο παραπάνω.
Για αυτό τον λόγο δεν κολλάμε ποτέ πίσω από κάποιο όχημα μπροστά μας. Ο χρόνος από την ώρα που θα δούμε πως πρέπει να φρενάρουμε, μέχρι να το κάνουμε, είναι αρκετός για το όχημα να διανύσει αρκετή απόσταση ώστε να προκαλέσει ατύχημα. Επίσης, σε τόσο κοντινές αποστάσεις, δεν λειτουργούν ούτε τα συστήματα υποβοήθησης του οχήματος, όπως το Front Assist και το Αυτόματο Σύστημα Φρεναρίσματος. Σύμφωνα με μελέτες, αν δεν αφήνουμε αποστάσεις κερδίζουμε μόνο 26 δευτερόλεπτα μοιρασμένα μέσα σε όλη τη μέρα. Για αυτό, δεν αξίζει να μπαίνουμε σε κίνδυνο για μερικά δευτερόλεπτα.
Πάνω από όλα να προσέχετε, γιατί σας θέλουμε όλους εδώ κάθε μέρα! Στα χρόνια που λειτουργεί η σελίδα είχαμε περιστατικά με αναγνώστες που έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο και αυτό δε θα έπρεπε να γίνεται. Μείνετε ασφαλείς!
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.