Το Facebook προέβη σήμερα στην επίσημη ανακοίνωση του ριζικά ανανεωμένου design του κυρίως Facebook app, το οποίο δίνει περισσότερη έμφαση στα δυο πιο σημαντικά χαρακτηριστικά. Τα events και τα groups. Η εταιρεία ειδικότερα αναφέρει ότι τοποθετεί τα groups μπροστά και στο κέντρο, για να δείξει τον τρόπο με τον οποίο θέλει οι χρήστες να σκεφθούν το κυρίως Facebook app, ενώ και τα events λαμβάνουν νέο design σαν ένα από εκείνα τα μέρη του app που χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά.

Υπάρχουν δεκάδες εκατομμύρια groups στο Facebook. Όταν οι άνθρωποι βρουν το σωστό, συχνά γίνεται το πιο σημαντικό κομμάτι του πως χρησιμοποιούν το Facebook. Και σήμερα, περισσότεροι από 400 εκατομμύρια άνθρωποι στο Facebook ανήκουν σε ένα group το οποίο το θεωρούν ουσιώδες, γράφει το Facebook στο επίσημο blog. Ως εκ τούτου, διαθέτουμε ένα ριζικά νέο design για τo Facebook το οποίο είναι πιο απλό και βάζει τις κοινότητες στο κέντρο. Επιπλέον, εισα΄γουμε νέα εργαλεία, που θα σε βοηθήσουν να ανακαλύψεις και να αλληλεπιδράσεις με groups ανθρώπων που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα με εσένα.

Το Facebook τονίζει ότι το νέο design θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του αμέσως σε iOS και Android. Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα πρέπει να αναφέρουμε είναι το νέο groups tab που πλέον βρίσκεται τοποθετημένο στη μεσαία σειρά του ανασχεδιασμένου menu bar. Όταν οι χρήστες θα πατούν πάνω, θα λαμβάνουν ένα προσωποποιημένο feed από ενημερώσεις από τα διάφορα groups καθώς και προτάσεις να συμμετάσχουν σε νέα groups βάσει των ενδιαφερόντων τους.

Πατήστε στις εικόνες για μεγαλύτερη ανάλυση

Υπάρχει επίσης ένα νέο feature το οποίο αποκαλείται Meet New Friends, με το οποίο το Facebook προσπαθεί να βοηθήσει τους χρήστες να συνδεθούν με αγνώστους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα ή γνωρίζονται στη καθημερινή ζωή, όπως ότι εργάζονται για τον ίδιο εργοδότη ή συμμετέχουν στο ίδιο σχολείο.

Να μην αμελήσουμε να αναφέρουμε, ότι το Facebook κάνει μια μεγάλη προσπάθεια να διασφαλίσει ότι τα groups είναι ορατά σε κάθε σημείο του app, επομένως θα ξεκινά να προωθεί groups σε περιοχές όπως το marketplace και το Watch. Επιπλέον, δημιουργεί νέα εργαλεία ανάλογα με τον τύπο των groups, όπως ένα νέο listing format για groups τα οποία εστιάζουν στην εύρεση νέας εργασίας. Επιπλέον, με το νέο design θα μπορείς να δημοσιεύσεις σε οποιοδήποτε group από το news Feed, σαν να δημοσίευες στο δικό σου προφίλ. Όσον αφορά τα events, το Facebook δίνει μεγάλη έμφαση στο να σε βοηθήσει να βρεις πράγματα να κάνεις στη γειτονιά σου. Το νέο events tab, κάθεται πλέον δίπλα στο groups tab στο νέο menu bar layout.

Το Facebook ακόμη βρίσκεται στα πιο πρώιμα στάδια της ριζικής ανανέωσης του τύπου της εταιρείας που θέλει να είναι και των προϊόντων που θέλει να προσφέρει. Μόλις τον προηγούμενο μήνα, ο Mark Zuckerberg είχε εκφράσει την πρόθεση μετατροπής του κοινωνικού δικτύου σε μια πλατφόρμα επικοινωνιών που στον πυρήνα της θα έχει την ιδιωτικότητα. Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτελεί η συνένωση των άλλων messaging και photo sharing apps σε μια ενοποιημένη υπηρεσία, παρά τα προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν.

Το άλλο μέρος αυτής της προσπάθειας, περιλαμβάνει τον καθορισμό του πως οι άνθρωποι θέλουν να χρησιμοποιήσουν το κυρίως Facebook app στο μέλλον και πως η εταιρεία μπορεί καλύτερα να τους εξυπηρετήσει, καθώς απομακρύνεται από το News Feed. Το public feed, το οποίο ενθάρρυνε το sharing και την αλληλεπίδραση με όλο και περισσότερους ανθρώπους, αποτελούσε βασικό στοιχείο της εμπειρίας του Facebook της περασμένης δεκαετίας.

Tο News Feed, ως κυρίαρχο εργαλείο του Facebook ια την εμφάνιση διαφημίσεων, αποτελούσε όμως και τη μεγαλύτερη πηγή προβλημάτων όσον αφορά την ασφάλεια των χρηστών, το moderation και την κατάχρηση της πλατφόρμας. Η αλήθεια είναι ότι για πολλά χρόνια, αγνοούσε τα προβλήματα, ή προσπαθούσε να απαλλαγεί από την ευθύνη για τα αποτελέσματα που θα είχε στη κοινωνία όταν θα έφθανε να συμπεριλάβει το 1/3 του πληθυσμού της γης. Στη πορεία, το facebook έγινε ένα εργαλείο βίας και αυταρχισμού στις αναπτυσσόμενες χώρες, μια άγκυρα που οδήγησε στη στασιμότητα την ειδησεογραφική βιομηχανία και ένα μεγάφωνο για εξτρεμιστές που προσπαθούν να μεταδώσουν και να ενισχύσουν τη ρητορική τους.

Ένας από τους αρχιτέκτονες του News Feed, ο Chris Cox, έφυγε από την εταιρεία τον προηγούμενο μήνα, όταν ο Zuckerberg είχε ανακοινώσει τη νέα φιλοσοφία του και την κατεύθυνση που θέλει για την εταιρεία του. Ήταν τότε ακριβώς που φάνηκε ότι η εποχή του News Feed έχει περάσει. Βέβαια, απέχουμε πολύ από το να εγκαταλειφθεί, ωστόσο θα πρέπει να κάνει πολλά για να βελτιώσει την κατάσταση, την κατάσταση της παραπληροφόρησης, των fake news κ.α.

Με αυτές τις αλλαγές στα events και στα groups, το facebook μας γνωρίζει τη νέα του οπτική για το core app του, μια οπτική η οποία είναι απαλλαγμένη από τις αλγοριθμικές ιδιοτροπίες του News feed και την προηγούμενη φιλοσοφία, ανάπτυξη με κάθε κόστος. Ανεξάρτητα βέβαια, το Facebook συνεχίζει να μεγαλώνει, έφθασε τους 2.4 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μέχρι την περασμένη εβδομάδα.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.