Πριν 5 ημέρες και ενώ χαλάρωνα βλέποντας σειρές, έλαβα ένα SMS σε έναν από τους αριθμούς μου, με ένα PIN, και ένα δευτερόλεπτο μετά ένα SMS καλωσορίσματος στο GAMEBAR. Στο μήνυμα αναφέρεται πως χρεώθηκα €6.24, κάτι που με παραξένεψε, καθώς δεν είχα ιδέα τι είναι το GAMEBAR. Πράγματι, το κινητό μου είχε χρεωθεί το παραπάνω ποσό, για μια υπηρεσία που δεν είχα ζητήσει και σίγουρα δεν είχα ενεργοποιήσει.

Κάλεσα λοιπόν αμέσως την Vodafone, στην οποία και ανήκει το κινητό που χρεώθηκε. Η εταιρία μου είπε πως η χρέωση είναι από 5ψήφιο SMS, από μια υπηρεσία που ενεργοποίησα. Σύμφωνα με την Vodafone λοιπόν, έλαβα το PIN στο πρώτο, μήνυμα και μετά το έβαλα στην αντίστοιχη ιστοσελίδα, κάνοντας έτσι εγγραφή στην συνδρομητική υπηρεσία GAMEBAR. Φυσικά εγώ κάτι τέτοιοι δεν έκανα, καθώς ούτε PIN ζήτησα, ούτε το έβαλα σε κάποια σελίδα που να το ζητούσε. Ζήτησα αμέσως φραγή στους χρεώσιμους 5ψήφιους από την Vodafone και αποφάσισα να ψάξω λίγο παραπάνω το θέμα.

Στα μηνύματα που έλαβα, φαίνεται πως η εταιρία που κάνει την αποστολή είναι η DIMOCO. Η εν λόγω εταιρία έχει γραφεία σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας. Η εταιρία παρέχει την πλατφόρμα αποστολής μηνυμάτων, συνάπτοντας σύμβαση με τους παρόχους στην κάθε χώρα. Οι αριθμοί που χρησιμοποιεί είναι 5ψήφιοι, με διαφορετικές χρεώσεις, ανάλογα με την υπηρεσία. Μάλιστα τις υπηρεσίες της, φαίνεται να χρησιμοποιούν εταιρίες όμως η Amazon, το Badoo και η Gameloft, τουλάχιστον σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρίας.

Όλα καλά μέχρι εδώ, με την διαφορά όμως πως εγώ ουδέποτε ενεργοποίησα κάποια υπηρεσία, καθώς ούτε PIN ζήτησα, ούτε το έβαλα σε κάποια σελίδα, όταν αυτό έφτασε στο κινητό μου. Έτσι εγείρονται δύο βασικά ερωτήματα. Ποιος έκανε την ενεργοποίηση και κυρίως, από που πήρε το νούμερό μου, ειδικά μετά την επιβολή του GDPR.

Την επομένη το πρωί, κατάφερα να επικοινωνήσω με την DIMOCO, που σύμφωνα με αυτούς, η ενεργοποίηση έγινε στις 4 Ιουλίου. Βέβαια το μήνυμα με το PIN που θεωρητικά έβαλα σε κάποια ιστοσελίδα, ήρθε στις 5 Ιουλίου. Όλα αυτά ζωγραφίζουν την εικόνα μιας καλοστημένης απάτης. H DIMOCO ισχυρίζεται πως υπεύθυνοι σε τέτοια περιστατικά είναι πελάτες της που αγοράζουν τις υπηρεσίες της, όμως η ενεργοποίηση τέτοιων υπηρεσιών γίνεται μέσω της πλατφόρμας της, οπότε αν ο χρήστης δεν έχει κάνει ενεργοποίηση, ποιος είναι υπεύθυνος για της χρεώσεις, εκτός από την DIMOCO. Αυτό που με έκανε να ανησυχήσω περισσότερο, είναι πως η DIMOCO Greece είναι μια Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, με κεφάλαιο €10.000.

Αυτό όμως που με τρομάζει ακόμα περισσότερο, είναι πως η σύμφωνα με την DIMOCO, υπάρχει σύμβαση με τους ελληνικούς παρόχους, κάτι που σημαίνει πως και οι πάροχοι στην Ελλάδα γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει. Τις τελευταίες ημέρες μόνο η Cosmote έβαλε την επιλογή φραγής 5ψήφιων αριθμών μέσω του My COSMOTE App, ενώ οι υπόλοιποι απαιτούν κλήση στην εταιρία, για μια επιλογή που κανείς δεν έχει ενημερώσει πως υπάρχει.

Εμείς επικοινωνήσαμε με την εταιρία και αυτό που μας δήλωσε είναι πως λειτουργεί ως πάροχος της διασύνδεσης με τους παρόχους και δεν είναι αυτή που κάνει τις χρεώσεις, αλλά οι πελάτες που χρησιμοποιούν την υπηρεσία της. Βέβαια όταν ρωτήσαμε γιατί δεν καταγγέλλουν τους πελάτες που έχουν παραβατικές συμπεριφορές και έχουν παραπάνω από μία καταγγελία, δεν λάβαμε καμία απάντηση (που είναι και λογικό). Όταν ρωτήσαμε τι κάνουν οι πάροχοι από την μεριά τους, μας είπαν πως δεν ενδιαφέρονται καθόλου και πως  εισπράττουν λίγο λιγότερο από το μισό της χρέωσης.

Τι μπορείτε να κάνετε ώστε να αποφύγετε αυτές τις χρεώσεις;

Τρόποι αντιμετώπισης

  • Καλούμε τον πάροχο μας και του ζητάμε να μας δημιουργήσει φραγή σε όλα τα πενταψήφια νούμερα ώστε να μην μπορούμε να δεχτούμε κάποιο μήνυμα από τον οποιονδήποτε πενταψήφιο αριθμό.
  • Επισκεπτόμαστε την εφαρμογή της ΕΕΤΤ Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης όπου κάνουμε αναζήτηση με τον πενταψήφιο που μας έστειλε το κάθε μήνυμα και βρίσκουμε τα στοιχεία του παρόχου.
  • Καλούμε τον πάροχο του πενταψήφιου αριθμού και απαιτούμε ευγενικά εξηγήσεις σχετικά με το πως βρέθηκε ο τηλεφωνικός μας αριθμός στην λίστα του παρόχου του πενταψήφιου και ενημερώνουμε ότι θα αποστείλουμε καταγγελίες σε όλες τις αρμόδιες αρχές.

Αρμόδιες Αρχές

Όλα δείχνουν πως πρόκειται για μια καλοστημένη κομπίνα που όλοι φαίνεται να είναι καλυμμένοι αρκετά καλά. Οι πάροχοι απλά δίνουν την γραμμή, οι DIMOCO και οι λοιποί ενδιάμεσοι προσφέρουν την υπηρεσία και τέλος οι πελάτες της DIMOCO, της TeleBox και των άλλων κάνουν μόνοι τους τις ενεργοποιήσεις των υπηρεσιών και μέχρι να βρει ο νόμος τι συμβαίνει, έχουν εξαφανιστεί και έχουν κλείσει την εταιρία, εισπράττοντας υπέρογκα ποσά φεύγοντας. Έτσι όλη η αλυσίδα εισπράττει από αυτό και όλοι σφυρίζουν αδιάφορα!

Φυσικά θα έπρεπε η πολιτεία να έχει βρει ποιες εταιρίες παρανομούν και να τις έχει επιβάλει σκληρές ποινές. Οι πάροχοι θα έπρεπε να έχουν κόψει την συνεργασία με τις εταιρίες διαμεσολάβησης που κρατάνε πελάτες με παραβατική δράση και φυσικά οι εταιρίες που προσφέρουν την διεπαφή, θα έπρεπε να μην επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν αυθαίρετες ενεργοποιήσεις υπηρεσιών σε αριθμούς, αλλά να αναλαμβάνουν οι ίδιες την διαδικασία.

Μέχρι στιγμής έχουν γίνει χιλιάδες καταγγελίες στην ΕΕΤΤ και στην προστασία καταναλωτή και ήδη από τον περασμένο μήνα, μαθαίνουμε πως οι αρχές το ψάχνουν και ετοιμάζονται να επιβάλλουν τεράστια πρόστιμα, αλλά τίποτα τελικό και επίσημο μέχρι στιγμής. Θέλουμε να ελπίζουμε πως μετά από τις χιλιάδες καταγγελίες, το κράτος δεν θα μπορεί να το αγνοήσει για πολύ ακόμα.

[Ενημέρωση] Και η Wind δημοσίευσε δελτίο Τύπου για την φραγή σε 5ψήφια με χρέωση. Θα το βρείτε ΕΔΩ.

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Συνέβη και σε εμένα στην cosmote, καθώς και στην ηλικιωμένη πεθερά μου ή οποία δεν ξέρει καν να διαβάζει SMS, στην Wind.
    Η εταιρεία του 5ψηφίου η αναφερόμενη στο άρθρο.
    Εννοείται πως έγινε καταγγελία και επέστρεψαν τα χρήματα.

    Για την εταιρεία Wind φραγή γίνεται με SMS.
    Στέλνεις την λέξη STOP στον αριθμό 1213

  2. Ήταν Μαιος του 2017 όταν κι εμένα στον λογαριασμό μου ήρθε χρέωση από SMS που απλά άνοιξα και διάβασα. Άμεσα έστειλα στην εταιρία Telebox το παρακάτω μήνυμα:

    Έλαβα τον λογαριασμό του κινητού μου τηλεφώνου WIND,69366…….. στον οποίο υπάρχουν χρεώσεις για SMS που μου έχετε στείλε. Με ποιο δικαίωμα το κάνετε αυτό;

    –Ποιος σας έδωσε τον αριθμό του κινητού μου τηλεφώνου;
    –Ποιος έδωσε δικαίωμα στην εταιρία WIND να εισπράτει τα κλοπιμαία;
    –Παίρνει και η εταιρία WIND ποσοστά από τα κλοπιμαία;
    –Γιατί δεν έχει επέμβει εισαγγελέας για να σταματήσειτην κλοπή των ανυποψίαστων καταναλωτών;

    Δεν υπάρχει περίπτωση να εισπράξετε ούτε ένα λεπτό του ευρώ από εμένα.. διακόψτε άμμεσα την αποστολή SMS με χρέωση, στον αριθμό 69366………. Και επίσης κάντε άμμεσα πίστωση του κλεμμένου ποσού που έχετε παράνομα χρεώσει στον παραπάνω αριθμό κινητού τηλεφώνου.

    Επίσης θα επικοινωνήσω άμμεσα εντός της ημέρας με την ΄ΕνωσηΠροστασίας Καταναλωτών , καθώς επίσης και με την ΕΕΤΤ

    H απάντηση της εταιράς 2 ημέρες μετά:

    Καλημέρα,

    Εχοντας πάντα ως γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνδρομητών, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο συνεργάτης μας που διαχειρίζεται την υπηρεσία, μετά από προτροπή μας, θα προβεί σε πίστωση του ποσού που απορρέει από τη χρήση της υπηρεσίας.

    Η πίστωση μπορεί να γίνει είτε μέσω κατάθεσης σε Ελληνικό τραπεζικό λογαριασμό είτε, εάν έχετε καρτοκινητό, μέσω αποστολής σε εσάς κωδικών για αντίστοιχο ποσό προπληρωμένου χρόνου ομιλίας.

    Α) Εάν επιθυμείτε κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, παρακαλούμε όπως μας αποστείλετε τα πιό κάτω στοιχεία:

    Ονοματεπώνυμο κατόχου λογαριασμού:

    IBAN λογαριασμού:

    SWIFT της τράπεζας:

    Ονομασία τράπεζας:

    Αριθμός τηλεφώνου:

    Σας ενημερώνουμε πως τα παραπάνω στοιχεία (IBAN/SWIFT) μπορουν να χρησιμοποιηθούν για να γίνει μόνο κατάθεσηστο λογαριασμό σας. Για αποφυγή οποιασδήποτεπαρερμηνίας, σας προτρέπουμε να το επιβεβαιώσετε αυτό μετην τράπεζά σας.

    Β) Εάν επιθυμείτε αγορά προπληρωμένου χρόνου ομιλίας για καρτοκινητό, παρακαλούμε επιβεβαιώστε ότι επιθυμείτε να γίνει η πίστωση μέσω αποστολής σε εσάς κωδικών για αντίστοιχο ποσό προπληρωμένου χρόνου
    ομιλίας, καθώς και τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας σας.

    Παρακαλούμε απαντήστε στο παρόν αναγράφοντας τον τρόπο πίστωσης που επιθυμείτε, καθώς και τα στοιχεία που απαιτούνται για αυτόν.

    Από τη στιγμή που λάβουμε την απάντησή σας, η πίστωση θα γίνει εντός 7-10 εργάσιμων ημερών. Θα σας ενημερώσουμε ξανά μόλις δρομολογηθεί.

    Με εκτίμηση,
    Ομάδα Υποστήριξης Telebox

    Aπάντησα ότι επιθυμώ κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και απέστειλα τα απιτούμενα στοιχεία (ΙΒΑΝ κλπ κλπ)

    8 ημέρες αργότερα η νέα απάντηση της εταιρίας:

    Καλημέρα,

    Η πίστωση στον τραπεζικό λογαριασμό που μας δώσατε έχει δρομολογηθεί. Συνήθως χρειάζεται 3 εργάσιμες ημέρες για να ολοκληρωθεί. Παρακαλούμε όπως μας επιβεβαιώσετε όταν λάβετε την πίστωση.

    Εάν δεν εμφανιστεί η πίστωση στο λογαριασμό σας μετά από 7 εργάσιμες, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για να το ελέγξουμε.

    Με εκτίμηση,
    Ομάδα Υποστήριξης Telebox

  3. Εννοείται και γω εχω φαει απειρες τετοιες χρεωσεις τα χρόνια που διατηρω κινητο.

    Ελλαδα η μόνιμη χωρα των κομπιναδωρων και της ανομιας

  4. Και στη Vodafone καρτοκινητή υπάρχει επιλογή πλέον μέσα σε εφαρμογή, αν και σε δύσκολο σημείο για να τη δεις (ρυθμίσεις–> Διαχείριση 5ψήφιων SMS τρίτων εταιρειών)

  5. Και εγώ το είχα πάθει παλιά στη wind σε αριθμό που είναι μόνο για mobile internet με usb στικάκι τότε… Περίπου 6 ευρώ χρεωθηκα χωρίς να έχω ενεργοποιήσει ΤΙΠΟΤΑ! Ότι να ναι οι εταιρείες μας δουλεύουν γιατί κονομανε και αυτές απ’ ότι μπορώ να καταλάβω… Βέβαια το σταμάτησα γιατί δεν το χρειαζομουν άλλο και μετά από ένα χρόνο έκανα πάλι σύνδεση σε wind (30gb) με δώρο mi-fi (δεν συμφερε τότε και σε άλλη εταιρεία…) αλλά η κοπέλα στο κατάστημα φρόντισε να μπλοκάρει τα 5ψηφια ευτυχώς!!! Αλλιώς μπορεί να την ξαναπατουσα.. Πάντως στο καρτοκινητο που έχω σταθερά κοσμοτε παρά πολλά χρόνια ευτυχώς δεν μου έχει συμβεί…

  6. Ακριβώς το ίδιο κ εγώ. Απαράδεκτο όλο αυτό.. Κάλεσα κοσμοτε κ έκανα φράση στα 5 ψηφία SMS.

  7. Το ιδιο μου εκανε 5 ψηφιος με παροχο vodafone.
    Τους κατηγορησα ευθεως για απατη και οτι θα κινησω ολες τις διαθεσιμες νομιμες διαδικασιες σε βαρος τους. Ανακαλεσαν την χρεωση και επεσε φραγη. Δεν επρεπε να αφησουν να συμβει αυτο ως σοβαρη εταιρεια. Παραλιγο να με βγαλουν τρελλο. Καπου βαλατε τα στοιχεια σας κλπ.
    Το θεμα πρεπει να προβληθει ευρεως και να ενημερωθουν ολοι.

  8. Μέσα σε όλη αυτή την απατεωνιά, αυτοί οι κύριοι δημιουργούν και προβλήματα σε 5ψηφια, όπως του Χαμογελου του ΠΑΙΔΙΟΥ, γιατί όταν οι χρήστες φράζουν καθολικά όλα τα 5ψηφια μπαίνει φραγή και στο 19810 που ανήκει στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ κςαι έχει αδειοδοτηθεί από την ΕΕΤΤ κσι χρεώνεται ΜΟΝΟ όταν το καλεί κάποιος κσι ακούσει το μνμ ή στείλει SMS. Δλδ μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά, γιατί αυτός είναι ένας σημαντικός τρόπος ενίσχυσης των δράσεων μας διαχρονικά

  9. Πίσω από την Dimoco κρύβεται ένας Γιώργος αυγουλεας ο οποίος εμφανιζεται και ως διευθυντής -αλλά και μοναδικός υπάλληλος- της PayChimp που κάνει την ίδια δουλειά, με έδρα ατο Λονδίνο, αγγλικό τηλεφωνικό αριθμό στον όποιον απαντάνε στα ελληνικά…σου λένε «κάνατε εγγραφή στην υπηρεσία μας» αλλά αν τους ρωτήσεις τι και πως, κάνουν τον κινεζο ή λένε φταίει η εταιρία mobile advertising, πχ η Amaze

  10. Μου συνέβη με wind το μόνο που έγινε ήταν φραγή σε 5ψήφια. Ο λογαριασμός φουσκωμένος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.