Το να φέρνουν τα παιδιά περιττώματα χήνας στο σχολείο δεν είναι κάτι συνηθισμένο, όμως οι μαθητές μέσης εκπαίδευσης στο Σικάγο, τιμώνται πλέον σαν “Καλοπροαίρετοι Βιοϊατρικοί Επιστήμονες” αφού μια μαθήτρια παρέδωσε μερικά ειδικά περιττώματα χήνας στην επιστημονική λέσχη του σχολείου. Ναι στο εξωτερικό έχουν τέτοιου είδους λέσχες, που με την επίβλεψη καθηγητών αναλαμβάνουν επιστημονικά projects. Εδώ…;

Με την επίβλεψη ερευνητών από τον Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, η μαθήτρια απομόνωσε προσεκτικά ένα βακτήριο από τα κόπρανα της χήνας, που παρουσίασε αντιβιοτική δράση.

Μια φυσική ένωση που παράγεται από αυτό το βακτήριο είναι εντελώς νέα για τους επιστήμονες και, τουλάχιστον στο εργαστήριο, δείχνει πως έχει ιδιότητες καταπολέμησης του καρκίνου.

Το να αγγίζετε τα κακά των πτηνών με γυμνά χέρια δεν είναι ασφαλές λόγω όλων αυτών των παθογόνων παραγόντων, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας εθνικής υπόθεσης γρίπης των πτηνών , αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο μαθητής ήταν σε αποστολή για την επιστήμη.

Η μαθήτρια έλαβε μέρος σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα 14 εβδομάδων για την προώθηση επιστημονικών σταδιοδρομιών με πρακτική εμπειρία. Η πρωτοβουλία είχε σαν στόχο να εμπλέξει μικρούς μαθητές στην αναζήτηση νέων αντιβιοτικών. Σαν μέρος του προγράμματος, ζητήθηκε από τους μαθητές να εξερευνήσουν τη γειτονιά τους για νέες βιοδραστικές ενώσεις.

Οι μαθητές του γυμνασίου μαθαίνουν πώς να καλλιεργούν και να καλλιεργούν βακτήρια. (Tan et al., ACS Omega , 2024)

Αφού μάζεψαν ότι κατάφεραν να βρουν οι μαθητές, έμαθαν πως να αναπτύξουν με ασφάλεια βακτήρια. Επόμενο βήμα ήταν να μάθουν να επιλέγουν αποικίες βακτηρίων για περαιτέρω αξιολόγηση από επιστήμονες του Πανεπιστημίου.

Η μαθήτρια που έφερε τα κόπρανα της χήνας κατάφερε να απομονώσει ένα είδος gram-negative βακτηρίου, το Pseudomonas idahonensis . Στο εργαστήριο, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτό το βακτήριο θα μπορούσε να αναστείλει περισσότερο από το 90% την ανάπτυξη ενός είδους gram-positive βακτηρίων, που προκαλούν λοιμώξεις του δέρματος.

«Γίνονται προσπάθειες για τον προσδιορισμό της ένωσης ή των ενώσεων που είναι υπεύθυνες για την αρχική αντιβιοτική δραστηριότητα που παρατηρήθηκε», γράφει η ομάδα σε ένα δημοσιευμένο και αξιολογημένο έγγραφο σχετικά με την ανακάλυψη.

Η μαθήτρια που βρήκε τα περιττώματα της χήνας, αναφέρεται στην μελέτη σαν συν-συγγραφέας, μαζί με ένα ακόμα μαθητή και τους επιστήμονες που εργάστηκαν στην μελέτη. Ο λόγος για την Camarria Williams, που είναι ήδη μια μικρή επιστήμονας!

Το βακτηρίδιο Pseudomonas εκτός από αντιβιοτικές ιδιότητες, παρήγαγε επίσης ένα νέο φυσικό προϊόν, που ονομάζεται ορφαμίδη N, το οποίο δεν είχαν ξαναδεί οι επιστήμονες.  Τα ορφαμίδια που είχαν ανακαλυφθεί προηγουμένως είναι γνωστό ότι έχουν χρήσιμες ιατρικές ιδιότητες , επομένως η ομάδα ερεύνησε αυτό περαιτέρω.

Χρησιμοποίησε άμεσα τέτοιες εφαρμογές για αποστολή μηνυμάτων!

Στο εργαστήριο, η ορφαμίδη N επιβράδυνε την ανάπτυξη μελανώματος και άλλων καρκινικών κυττάρων στις ωοθήκες. Η ανακάλυψη έρχεται σε μια εποχή που τα βακτήρια σε όλο τον κόσμο γίνονται όλο και πιο ανθεκτικά στα αντιβιοτικά που έχουμε και οι επιστήμονες ψάχνουν μανιωδώς για νέα φάρμακά. Ο φυσικός κόσμος είναι ένα από τα καλύτερα μέρη για την αναζήτηση αντιβακτηριακών ενώσεων.

Η ανακάλυψη των αντιβιοτικών φυσικών προϊόντων κορυφώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950, αλλά από τότε, υπήρξε μια επικίνδυνη πτώση στην ανάπτυξη αυτού του τύπου φαρμάκων.

Τώρα, οι επιστήμονες επιστρέφουν στον φυσικό κόσμο που είναι γεμάτος από μυστικά και κάποια από αυτά μπορεί να βοηθήσουν στη μάχη σοβαρών ασθενειών, όπως οι βακτηριακές λοιμώξεις και ο καρκίνος.

Η εύρεση νεών αντιβιοτικών όμως, απαιτεί χρόνιες δοκιμές και παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό αποτυχίας. Από τα 14 περιβαλλοντικά δείγματα που συλλέχθηκαν στο Σικάγο, μόνο ένα έδειξε ενδείξεις αντιβιοτικής δράσης και ακόμα και αυτό μπορεί να μην αντέξει σε μελλοντική έρευνα.

Γενικότερα, ένα φάρμακο, σε αντίθεση με την πρόσφατη περίοδο της πανδημίας, δεν κυκλοφορεί μέσα σε λίγες ημέρες, ούτε μήνες. Χρειάζεται δοκιμές που παίρνουν χρόνια για να ολοκληρωθούν, για να είμαστε όσο γίνεται πιο σίγουροι πως τα οφέλη από αυτό είναι περισσότερα από τις παρενέργειες.

Ακόμα και αν η ένωση που βρήκε η μικρή μαθήτρια δεν καταλήξει να ενσωματωθεί σε θεραπείες, σίγουρα κατάφερε να ενθουσιάσει την επόμενη γενιά ώστε να ακολουθήσει μια επιστημονική καριέρα. Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Ιλινόις  λένε ότι η πρόσφατη ιστορία επιτυχίας τους δείχνει απλώς ότι «είναι δυνατό να ενσωματωθούν εκπαιδευτικά προγράμματα με την ανακάλυψη φυσικών προϊόντων υψηλής ποιότητας».

Η αλήθεια είναι πως χρειαζόμαστε περισσότερες μαθήτριες σαν αυτή που αναζητά επιστημονική σταδιοδρομία, παρά πρότυπα που σπρώχνουν τα παιδιά να γίνουν influencers και παίκτες reality. Ο κόσμος μας χρειάζεται περισσότερα σκεπτόμενα παιδιά, με γνώσεις και κριτική σκέψη και όχι άβουλα όντα που οδηγούνται από την μόδα κάθε περιόδου.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο ACS Omega.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.