Στις 26 Νοέμβριου του 1844, δύο σκακιστικές ομάδες αναμετρήθηκαν μεταξύ τους από απόσταση 60 χιλιομέτρων. Συγκεκριμένα, η Σκακιστική Λέσχη της Ουάσιγκτον έπαιξε με την ομάδα σκακιού της Βαλτιμόρης, χρησιμοποιώντας μια νέα για την εποχή τεχνολογία, που δεν είναι άλλη από τον ηλεκτρικό τηλέγραφο. Αυτό ήταν το πρώτο online game στην ιστορία της ανθρωπότητας!
Κάθε ομάδα είχε τρία μέλη, που μετέδιδαν τις κινήσεις τους μέσω των συρμάτων του τηλέγραφου! Η Ουάσιγκτον άνοιξε την παρτίδα με ένα πιόνι στο κέντρο της σκακιέρας και η Βαλτιμόρη έλαβε την κίνηση μέσω τηλεγράφου και την έκανε στη δική της σκακιέρα.
Ήταν η πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε μια παρτίδα παιχνιδιού, χωρίς την φυσική παρουσία και των δύο ομάδων και έγινε επίσημα το πρώτο online multiplayer game σκακιού!
Οι Άλφρεντ Βέιλ και Χένρι Ρότζερς ανέπτυξαν ένα σύστημα για την αντιστοίχιση αριθμών σε καθένα από τα 64 τετράγωνα, μετατρέποντας την παραδοσιακή περιγραφική σημειογραφία σε αριθμητικούς κώδικες. Έτσι, κινήσεις όπως «πιόνι στο τέσσερα του επισκόπου της βασίλισσας» έγιναν «11 προς 27», απλοποιώντας τη μετάδοση μέσω του τηλέγραφου.
Με αυτό το σύστημα, είχαν καταγραφή όλου του παιχνιδιού, μαζί με τις διορθώσεις σε πραγματικό χρόνο. Αν και πλέον τα αρχεία των παιχνιδιών είναι ελλιπή, μπορούμε να δούμε πως μεταδόθηκαν 686 κινήσεις χωρίς διακοπή, κάτι που από μόνο του είναι εντυπωσιακό!
Ο τηλέγραφος ήταν μια από τις πρώτες προσπάθειες του ανθρώπου για επικοινωνία από απόσταση, με χρήση ψηφιακών μέσων. Ο σχεδιασμός του ήταν πολύ απλός και περιλάμβανε μια μπαταρία, έναν διακόπτη και έναν μαγνήτη. Όμως, αν και πολύ απλός ο σχεδιασμός, τα σήματα εξασθενούσαν από την απόσταση, ενώ οι πρώτες υλοποιήσεις ήταν ευπαθείς σε σπασμένα καλώδια, με τον εξοπλισμό να παρουσιάζει βλάβες αρκετά συχνά. Για αυτό έπρεπε να υπάρχει πολύ συνεπής παρακολούθηση της γραμμής, για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία των λήψεων.

Ο τηλέγραφος Βαλτιμόρης-Ουάσιγκτον διέτρεχε τον δρόμο παράλληλα με τις σιδηροδρομικές γραμμές και το εναέριο μονωμένο χάλκινο σύρμα αντικατέστησε τις αποτυχημένες υπόγειες προσπάθειες. Με αυτό τον τρόπο η αντικατάσταση των καλωδίων ήταν πολύ πιο εύκολη, ενώ πιο εύκολη ήταν και η εύρεση του προβληματικού σημείου.
Για αυτό ο τηλέγραφος έγινε μια κοινή τεχνολογία για την επικοινωνία σε απομακρυσμένες αποστάσεις, αρκετά γρήγορα. Φυσικά βοήθησε και η χρηματοδότηση από το Κογκρέσο, όπως επίσης και οι επιδείξεις στο κοινό, όπως αυτά τα παιχνίδια σκακιού.
Ανακοίνωση φραγής κλήσεων σε αριθμούς από το εξωτερικό στα ελληνικά κινητά!
Οι πρώτοι αγώνες μάλιστα, ενέπνευσαν παρόμοια εγχειρήματα και στο εξωτερικό και ξεκίνησαν κατά κάποιο τρόπο μια κόντρα για τα παιχνίδια από όλο και μακρύτερες αποστάσεις. Το 1845 είχαμε μια ακόμα παρτίδα σκάκι τηλεγράφου, μεταξύ Λονδίνου και Gosport. Το 1965 ο Αμερικάνος grandmaster Bobby Fisher, μετέδιδε τις κινήσεις του από την Νέα Υόρκη στην Αβάνα, μέσω τηλέγραφου.
Έπρεπε να φτάσουμε στο 1999, ώστε να δούμε το πρώτο παιχνίδι μέσω διαδικτύου, με τον τεράστιο grandmaster Kasparov να παίζει ενάντια σε όλο τον κόσμο!
Πλέον το να παίξουμε σκάκι μέσω διαδικτύου έχει κάνει τα πράγματα πολύ εύκολα, με εντυπωσιακά γραφικά και μηδενικές καθυστερήσεις. Όμως ο δρόμος μέχρι το σήμερα, χρειάστηκε χιλιόμετρα καλωδίου και μεγάλες ομάδες που οργάνωναν τα παιχνίδια. Χρειάστηκαν πολλές γενιές τεχνολογικής εξέλιξης στις τηλεπικοινωνίες για να κάνουμε το online gaming τόσο εύκολο. Οι παλιότεροι θα θυμάστε πως στα 90s για να παίξουμε κάποιο παιχνίδι online, έπρεπε να καλέσουμε το μόντεμ του φίλου μας, με αστική χρέωση.
Το πρώτο online game όμως παραμένει εκείνες η παρτίδες σκακιού από το μακρινό 1844!
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.







































