Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και ενέργειας, ουσιαστικά ακυρώνει την απαγόρευση πώλησης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2030. 

Σε αυτό προβλέπεται η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και η σταδιακή κατάργηση των ΙΧ βενζίνης και diesel πάντως όχι πριν από το 2030 μια κίνηση που ακολουθούν και άλλα κράτη της ΕΕ όπου η απαγόρευση έχει μετατεθεί για το 2035.

Cosmote TV: Πως να αποφύγεις την χρεώση των 3 ευρώ από 1/11

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε, σήμερα (11/10),  το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που αποτελεί τον οδικό χάρτη της χώρας για την επίτευξη συγκεκριμένων ενεργειακών και κλιματικών στόχων, με ορόσημο το έτος 2030 και τελικό στόχο την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο κεντρικό κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος παραβρέθηκαν θεσμικοί φορείς, εκπρόσωποι ενεργειακών εταιρειών και εκπρόσωποι της Κοινωνίας των Πολιτών.

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, κ. Γιάννης Στουρνάρας, επισήμανε: «Στην Τράπεζα της Ελλάδος ασχολούμαστε, συστηματικά, τα τελευταία 15 χρόνια, με τα θέματα του κλίματος και της βιωσιμότητας. Από το 2009, με τη δημιουργία της Επιτροπής Μελέτης Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής (ΕΜΕΚΑ), συμβάλλουμε, μέσω της έρευνας, στο κρίσιμο ζήτημα της αλλαγής του κλίματος. Οι μελέτες μας έχουν δείξει πως το κόστος της κλιματικής αλλαγής προβλέπεται να βαίνει αυξανόμενο, όσο δεν λαμβάνονται μέτρα για να μετριαστεί το φαινόμενο. Μάλιστα, η Τράπεζα της Ελλάδος, στο πλαίσιο και της συμμετοχής της στο οκταετές έργο LIFE-IP AdaptInGR (2019-2026) ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο να δημοσιοποιεί νέα αποτελέσματα μελετών, με επικαιροποιημένες προβλέψεις για τις κλιματικές μεταβολές των επόμενων δεκαετιών, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε ευάλωτους τομείς οικονομικής δραστηριότητας και την εκτίμηση τρωτότητας της ελληνικής οικονομίας στην κλιματική αλλαγή».

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, υπογράμμισε πως το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα είναι ρεαλιστικό, σε σχέση με τους στόχους που τίθενται και λαμβάνει υπόψη καινούργια δεδομένα που συνέβησαν από το 2019 -όταν είχε καταρτιστεί το πρώτο ΕΣΕΚ. Σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι έχουμε υπερκαλύψει, ήδη, τους στόχους τόσο για τη διείσδυση στο ενεργειακό μας μείγμα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας όσο και για τη μείωση των Αερίων του Θερμοκηπίου. «Είμαστε πρωτοπόροι, μπορούμε ως Ελλάδα να πούμε ότι είμαστε πετυχημένοι και καλύτεροι από τους άλλους» δήλωσε ο κ. Σκυλακάκης.

Ο Υπουργός σημείωσε πως στην προσπάθεια που γίνεται για την ενεργειακή μετάβαση, υπάρχει και μία βαθιά, οικονομική οπτική. «Με αυτό το σχέδιο, για πρώτη φορά μετά τη βιομηχανική επανάσταση, η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αποκτήσει ενεργειακή, εθνική ανεξαρτησία» τόνισε ο κ. Σκυλακάκης, για να προσθέσει: «Το σχέδιο αυτό αλλάζει το βαθύτερο οικονομικό υπόβαθρο της χώρας. Αυτή η εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, θα γίνεται μπροστά στα μάτια μας τα επόμενα χρόνια και δε θα την πιστεύουμε. Θα δημιουργήσει καινούριες οικονομικές και βιομηχανικές ευκαιρίες, μια πολύ σημαντική βελτίωση στο ισοζύγιό μας. Και αυτή η αλλαγή είναι η βάση για μία ισχυρή ελληνική οικονομία και για μία ισχυρή Ελλάδα τις επόμενες δεκαετίες».

Ο κ. Σκυλακάκης αναφέρθηκε, επίσης, στην πραγματική αλλαγή-όπως την χαρακτήρισε- που φέρνει το ΕΣΕΚ προς όφελος των καταναλωτών. Τόνισε πως «χάρη στις επενδύσεις που κάνουμε, οι οποίες έχουν πάρα πολύ χαμηλό οριακό κόστος, θα έχουμε πολύ φθηνή και άφθονη, καθαρή ενέργεια».

Στη συνέχεια, η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και πρόεδρος της Διυπουργικής Επιτροπής για το ΕΣΕΚ, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσίασε συνοπτικά τις βασικές πτυχές του αναθεωρημένου Σχεδίου. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ πετυχαίνει δύσκολες και ευαίσθητες ισορροπίες, καθώς περιγράφει το όραμα και την φιλοδοξία της χώρας για την Κλιματική Δράση και την Ενεργειακή Μετάβαση, ενώ ταυτόχρονα εμφορείται, πλήρως, από ρεαλισμό και πραγματισμό».  Επισήμανε πως το ΕΣΕΚ αποτελεί, ουσιαστικά, τον οδικό χάρτη για ένα νέο, αναπτυξιακό παραγωγικό μοντέλο της χώρας, με έμφαση στην πράσινη μετάβαση, την ψηφιοποίηση, τη μείωση του ενεργειακού κόστους, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και τη δημιουργία εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Επιπρόσθετα, ανέδειξε την κοινωνική διάσταση του ΕΣΕΚ, το οποίο περιλαμβάνει πληθώρα μέτρων πολιτικής που θα δώσουν στους πολίτες πρόσβαση σε άφθονη, καθαρή και προσιτή ενέργεια. Ειδική μνεία έκανε η κυρία Σδούκου στην αναμενόμενη συνεισφορά στην ανάπτυξη της οικονομίας, χάρη στις επενδύσεις με υψηλή προστιθέμενη αξία που θα γίνουν, με μετρήσιμα αποτελέσματα στην αύξηση του ΑΕΠ και στη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, κ. Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, αναφέρθηκε, με τη σειρά του, στις τρεις προκλήσεις που έχει μπροστά του το ΕΣΕΚ, χαρακτηρίζοντάς το, «επαναστατικό» κείμενο. «Η πρώτη πρόκληση είναι συμπεριφορική, καθώς το ΕΣΕΚ αλλάζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων και όπως κάθε αλλαγή, έχει να αντιμετωπίσει την αντίδρασή τους. Η δεύτερη είναι οικονομική, καθώς πρέπει να βρούμε τα χρήματα μέχρι το 2030 και το 2050 για την υλοποίηση των στόχων. Τέλος, η τρίτη πρόκληση έχει να κάνει με την ικανότητα υλοποίησης, με τους ανθρώπους, είτε κρατικούς φορείς είτε επιχειρήσεις είτε απλούς πολίτες που θα ενστερνιστούν και θα υλοποιήσουν αυτές τις συγκεκριμένες αλλαγές», σημείωσε.

Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Πέτρος Βαρελίδης, χαρακτήρισε φιλόδοξο το νέο ΕΣΕΚ, το οποίο κινείται στο πλαίσιο του κλιματικού νόμου και εξήρε τον ρόλο που παίζει στην επίτευξη των στόχων της πράσινης μετάβασης η στήριξη της Κυβέρνησης. «Από την οπτική της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και της αποδοχής των έργων που απαιτούνται από τους πολίτες, γνωρίζουμε τις δυσκολίες που υπάρχουν και θα πρέπει σε αυτή την κατεύθυνση να εργαστούμε όλοι για να υπερκεραστούν οι δυσκολίες. Στόχος είναι να έχουμε πράσινη μετάβαση με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και πλήρως ενημερωμένους πολίτες», τόνισε.

Τον κύκλο των τοποθετήσεων έκλεισαν τα μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής ΕΣΕΚ, ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Παντελής Κάπρος και ο Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του ΚΑΠΕ, κ. Δημήτρης Καρδοματέας.

Ο κ. Κάπρος τόνισε ότι «έχει επικρατήσει η εντύπωση ότι η ενεργειακή πράσινη μετάβαση έχει μεγάλο κόστος. Όλες οι αναλύσεις, όμως, καταλήγουν ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Αυτό που έχει σημασία στην οικονομία είναι το κόστος της υπηρεσίας που προσφέρει η ενέργεια στον καταναλωτή. Όντως η δαπάνη επένδυσης αυξάνεται. Αναφέρθηκε ο αριθμός 450 δισ.  ευρώ συνολικά. Πρόκειται για επενδύσεις που θα γίνονταν ούτως η άλλως, απλά με λίγο μεγαλύτερο κόστος. Το “κλειδί” του μακροοικονομικού αντικτύπου είναι η ευκολία χρηματοδότησης αυτών των επιπλέον επενδύσεων».

Ο κ. Καρδοματέας επισήμανε ότι «το ΕΣΕΚ έχει φιλόδοξους στόχους. Ήδη η μείωση εκπομπών του θερμοκηπίου κατά 58% μέχρι το 2030 και 80% το 2050 είναι μεγάλες προκλήσεις. Εστιάσαμε στην ηλεκτροπαραγωγή, γιατί είναι ο μεγάλος ρυπαντής και οδηγεί σε μείωση κόστους. Η τεχνολογία είναι ώριμη, διαθέσιμη και οι επενδυτές υπάρχουν. Η πρόκληση είναι να δούμε το χρόνο ωρίμανσης και τις δικαστικές διαδικασίες που δημιουργούν καθυστερήσεις και ήδη η κυβέρνηση εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση».

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

21 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρκεί να επισκεφτεί κάνεις χώρες όπως η Δανία και η Νορβηγία που έχουν προχωρήσει με την ηλεκτροκινηση για να διαπιστώσει πόσο καλύτερη είναι η ποιότητα ζωής εκεί: πόλεις χωρίς καυσαέριο, χωρίς θόρυβο και με μειωμένο κόστος μετακίνησης. Πάρα τις γκρίνιες όσων έχουν αντίθετα συμφέροντα, είμαστε επιτέλους σε καλό δρόμο και εύχομαι να παραμείνουμε.

    • Να υποθέσω ότι θα αναλάβεις το κόστος της αντικατάστασης των αυτοκινήτων μας, ως φανατικός υπέρμαχος της απαγόρευσης των αυτοκινήτων που κινούνται με μηχανές εσωτερικής καύσης.

      Υ.Γ.: Θα σου πρότεινα να μεταναστεύσεις μόνιμα στην Δανία ή στην Νορβηγία, χώρες που κάτι μυαλά σαν το δικό σου είναι περιζήτητα. Βλέπεις, εμείς οι Βαλκάνιοι ιθαγενείς παράγουμε πολύ διοξείδιο του άνθρακα, κάτι που μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για μία διάνοια όπως εσύ.

    • Ας μας δώσουν κι εμάς το μισθό του Σουηδού και του Νορβηγού, ας φέρουν και το δικό τους πληθωρισμό στην Ελλάδα, και μετά να δεις τι οικολόγος γίνομαι κι εγώ.
      Που εδώ θέλεις το λιγότερο 30.000 για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  2. Κι άλλες μάσες για τους επιτήδειους! Οι υπόλοιποι, ας ψάξουμε να βρούμε κανένα γαϊδούρι για να μετακινουμασυε.

  3. Ρε γελοίοι τα υπόλοιπα 7 δισεκατομμύρια ανθρώπων εκτός ΗΠΑ ΚΑΙ ΕΕ που καίνε σκατά με σάπια βιβλία και ψοφια σκουμπριά με ανθρακονήματα μόνο και μόνο για να μαγειρέψουν πχ τι αντίκτυπο έχουν στην ατμόσφαιρα….ποιόν κοροϊδεύουν οι γελοίοι τύπου Στουρνάρα και σια….. όλα για τη μάσα το χρήμα και τον έλεγχο…..αν δεν το καταλαβαίνετε…καλή Στεφανίδου και Ευαγγελάτο….. ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ

  4. Δεν υπήρξε ποτέ “2030” για την “Κατάργηση πώλησης IX βενζίνης και diesel στην Ελλάδα”. Αυτή ήταν μια ακόμα από τις πάμπολλες φανφάρες του νυν ΠΘ. Για 2035 σκεφτόταν η Ευρώπη (μόνον, όχι ο υπόλοιπος πλανήτης…) και αυτό το ορόσημο πλέον πάει περίπατο οριστικά και επ’ αόριστον. Γενικά τέτοια “ορόσημα” μπορούν να τεθούν μόνο σε συνεργασία με αυτούς που παράγουν και δεν τα αποφασίζουν ούτε οι τράπεζες, ούτε οι τραπεζίτες με τους παρατρεχάμενούς τους. Θα κυκλοφορεί στους δρόμους και θα αγοράζουμε μόνον ό,τι είναι εφικτό να παραχθεί. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκοντας φυσικά και ανυπέρβλητα εμπόδια εγκατέλειψαν το σχέδιο…

  5. Όλο μαλακίες αν θέλει να το κάνει να μας δώσουν μισθούς 2.500&3.000 τον μήνα και περνώ ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά ας πάει ο Στουρνάρας οδικός μέχρι την Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι με την λιμό που καίει όσο καίμε εμείς το εξάμηνο σε καύσιμα που του τα πληρώνουμε και από πάνω μέχρι και το ρεύμα εμείς του το πληρώνουμε και βγαίνει και μας κουνάει το δάχτυλο μαζί με τους άλλους σάπιους που τούς πληρώνουμε μέχρι και τα ρούχα που φοράνε

  6. Τι λένε ρε οι κωλοτρυπες
    Με ειδοποιησαν οταν το αγόρασα κ μάλιστα με χρέος από το νταβατζιλιστικο τέλος ταξινόμησης
    κ θα μου το παίξουν οικολόγοι?
    Για να απαντήσουν στον πολίτη πως η Ρουμανία έχει μηδέν ΦΠΑ κ η αμόλυβδη 0,70 κ να αφησουν τα κωλοτρυπιδιστικα για την πάρτη τους
    Τα παίρνουν πρώτα με φόρους σε τσιγάρα βενζίνη ΦΠΑ κ ΔΕΗ για να μας πληρώσουν αυτά που τους δίνουμε

      • Κλιματική αλλαγή και κολοκύθια τούμπανα… είμαι 45 κι από οκτώ χρονών ακούω οτι οι πάγοι λιώνουν και θα πνιγούμε…και λιώσιμο δεν έχουν… Ο Κολοκοτρώνης φταίει που δεν άφησε τον Ανδρούτσο να σας σφάξει

  7. Σε αυτό θα πρέπει να κινηθούμε όλοι νομικά αν πάει να περάσει….Δεν είναι δυνατόν όσοι αγόρασαν καινούργια αυτοκίνητα να πάνε στον κάλαθο των αχρήστων λόγω των πολιτικών αχρήστων:@

  8. Ωρε φίλε δουλεμα. Εδω η χωρα κοντευει να κλεισει απο τα καρτελ πουχουνε παει το ρευμα στο θεο κι εχει φτασει ο κοσμακης να σκαει τουλαχιστον ενα κατοσταρι για ρευμα το μηνα, ενω πριν 6 χρονια ητανε κανα 45αρι στο διμηνο και πολλα λεω, οι βιομηχανοι ηδη κρουουνε καμπανες και απειλουν οτι θα τα κλεισουνε τα ρημαδια τα εργοστασια εαν συνεχισει η μαφια των τεσσάρων να απομυζα τη χωρα, κι εκείνοι οι μαλακες ανεεεεμελοι τον χαβα τους, οτι θαχουμε λεει αφτονη και φτηνη ενέργεια. Ναι αμε, οπωσκαιδηποτε:Του αγιου πoυτσοu αvημερα.

  9. Θα μένουν τα σπίτια μας χωρίς ρεύμα προκειμένου να φορτίζονται τα αυτοκίνητα, μιας και τα ηλεκτρικά μας δίκτυα δεν αντέχουν και τα δύο.

  10. Να ψάξουμε να βρούμε την Ενέργεια εμείς που πηδήξα@με τη Φύση κι έπειτα να επιχειρήσουμε να φτιάξουμε νέα Φύση ξανά. Χμμμ…όχι φυσική βέβαια…είπαμε, να φτιάξουμε!!!!!!

  11. Ανέκδοτα!
    Δεν είχες τι να κάνεις;
    Νιώθεις ικανοποιημένος που ανεβάζεις άρθρα για να προκαλέσεις;
    Καλημέρα και καλά μυαλά

  12. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΥΤΟΠΙΚΑ, ΕΝΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΩΣ, ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΕ ΒΙΟΠΟΙΚΗΛΟΤΗΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΗΤΡΙΕΣ; ΠΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΗΛΙΟΣΥΛΕΚΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΞΕΡΑΙΝΕΙ ΤΗ ΓΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ; ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΑ ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ; ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΟΝΩΝΤΑΙ. ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΗΓΑΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΕ ΔΥΟ ΜΟΝΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ; ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΟΙΟΣ Η ΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;

  13. Ωραια τα ανεκδοτα, αν τουλαχιστον δεν εισαι ο Τοτος. Θελει να μας πει καποιο απ ολα αυτα τα τζιμανια, που θα φορτιζουν 3 εκατομμυρια αυτοκινητα που κυκλοφορουν στην Αττικη και δε ξερω ποσα ακομα σε Θεσσαλονικη και τα αλλα αστικα κεντρα; Θελουν να μας πουν ποσοι σταθμοι φορτισης θα υπαρχουν στο εθνικο και επαρχιακο οδικο δικτυο ωστε να προλαβαινουν να γεμισουν τα αυτοκινητα που ταξιδευουν, δεδομενου οτι θελουν περιπου 45′ φορτισης το καθενα σε ταχυφορτιστη (με οτι σημαινει αυτο για το κοστος φορτισης) για να φορτισουν απ το 20% στο 80%;
    Δεν μπαινω σε συζητηση καν για ολα τα υπολοιπα. Ας ξεκινησουν να απαντησουν σε αυτα τα βασικα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.