Έχει προκληθεί ένα μπέρδεμα σχετικά με τον ρυθμό ανανέωσης των Samsung Galaxy S22 και το GSM Arena προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο, καθώς δοκιμάζει τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα, το S22+ και S22 Ultra.

Αρχικά, η Samsung ισχυρίζεται ότι το S22 Ultra έχει μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης από 1Hz έως 120Hz, ενώ τα S22 και S22+ περιορίζονται στα 48Hz με 120 Hz – τουλάχιστον αυτά δήλωσε στην τελική της αναφορά η εταιρεία.

Το GSM Arena αναφέρει ότι όσα νούμερα έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα είναι λάθος και ξεκαθαρίζει ότι στα Samsung Galaxy S22 ο ρυθμός ανανέωσης δεν συνδέεται απαραίτητα με τα fps.

Για να ξεκαθαρίσουμε, σε κάθε περίπτωση, τα fps αφορούν το πόσο συχνά η GPU σχεδιάζει μια νέα εικόνα, ενώ ο ρυθμός ανανέωσης είναι το πόσο συχνά το υλικό της οθόνης παίρνει πραγματικά αυτήν την εικόνα και την εμφανίζει.

Η ιστοσελίδα τσέκαρε τα API υποστήριξης του Android 12 στα Samsung Galaxy S22+ και S22 Ultra και διαπίστωσε ότι τα πάνελ τους μπορούν να ανανεωθούν με τους ακόλουθους ρυθμούς: 10Hz, 24Hz, 30Hz, 48Hz, 60Hz, 96Hz και 120Hz.

Ωστόσο, μετά από μέρες δοκιμών, δεν είδε ποτέ το S22+ να λειτουργεί στα 10Hz, αλλά το είδε να λειτουργεί στα 24Hz – πράγματι το πάνελ έφτασε χαμηλότερα από αυτό που διαφημίζει επίσημα η Samsung.

Τα πραγματικά fps σχετίζονται, αλλά δεν είναι ίδια με τα παραπάνω νούμερα. Για να πετύχει τον συγχρονισμό η Samsung έχει συμπεριλάβει ένα εξαιρετικό εργαλείο στο μενού προγραμματιστών που ονομάζεται GPU Watch.

Αυτό το εργαλείο εκθέτει μια επικάλυψη για το τι εξάγει το Android SurfaceFlinger στην προσωρινή μνήμη γραφικών. Με άλλα λόγια, πρόκειται για έναν μετρητή fps, αντί για μια ρύθμιση του ρυθμού ανανέωσης για την οθόνη.

Επίσης, η σελίδα παρατήρησε ότι το S22+ έπεφτε στο 1 fps όταν στην οθόνη υπήρχε στατική εικόνα, ενώ ο πραγματικός ρυθμός ανανέωσης ήταν υψηλότερος, συνήθως 24Hz, αλλά όχι πάντα, γιατί προσαρμόζεται στο περιεχόμενο που προβάλλεται.

Στις δοκιμές της, η ιστοσελίδα ανακάλυψε το Samsung Galaxy S22+ κάνει εξαιρετική δουλειά στη διαχείριση του ρυθμού ανανέωσης της οθόνης του. Η βασική λογική είναι ότι κατά τη χρήση ο ρυθμός ανανέωσης εκτοξεύεται αμέσως έως και 120Hz για την καλύτερη δυνατή απόκριση, ενώ σε αδράνεια πέφτει στα κατάλληλα επίπεδα.

Ο χαμηλότερος ρυθμός ανανέωσης που φτάνει η οθόνη κατά την αδράνεια σε μια στατική εικόνα είναι 24Hz. Την ίδια στιγμή οι μετρήσεις από το Android SurfaceFlinger ήταν τόσο χαμηλές όσο 1 fps.

Αυτό επιτρέπει στη GPU του Samsung Galaxy S22+ να κοιμάται τις περισσότερες φορές, μειώνοντας τη χρήση ενέργειας, ακόμα κι αν η οθόνη ανανεώνεται συχνότερα από όσο χρειάζεται.

Πέρα από αυτό, το λογισμικό του τηλεφώνου κάνει πολύ αξιοπρεπή δουλειά για να ταιριάξει τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης με τον ρυθμό καρέ αυτού που εμφανίζεται στην οθόνη.

Οι στατικές εικόνες εμφανίζονται στα 24Hz. Εάν υπάρχει μια εφαρμογή που εκτελείται, αυτός ο αριθμός είναι τις περισσότερες φορές στα 60Hz για να εξυπηρετεί την κίνηση.

Αν και αυτό γενικά λειτουργεί καλά, η σελίδα διαπίστωσες ότι η αυτόματη ανίχνευση δεν κάνει πάντα τις πιο λογικές επιλογές. Αυτό παρατηρήθηκε συχνότερα σε προγράμματα περιήγησης ιστού, τα οποία δεν μπορούν να λειτουργήσουν αξιόπιστα στα 120Hz.

Στις δοκιμές της η σελίδα διαπίστωσε ότι έπεφταν στα 60Hz και όπως αναφέρει είναι δύσκολο να βρεις ένα σενάριο που ο browser θα ήθελε πάνω από 60 fps, οπότε φαίνεται ότι η Samsung εχει κάνει τη σωστή επιλογή.

Ο χειρισμός του ρυθμού ανανέωσης κατά την αναπαραγωγή βίντεο είναι ιδιαίτερα καλός και τείνει να ακολουθεί τα fps του βίντεο που αναπαράγεται. Όταν τρέχει ένα 24 fps βίντεο το Samsung Galaxy S22+ είναι αρκετά έξυπνο ώστε να λειτουργεί την οθόνη του στα 24Hz.

Τα 30 fps έχουν ως αποτέλεσμα τα 30Hz και τα 60 fps τα 60Hz, και τα λοιπά. Η σελίδα παραδέχεται ότι σπάνια κατάφερε να κάνει το τηλέφωνο να μην ακολουθήσει την παραπάνω λογική και να μην ρυθμίσει σωστά την οθόνη.

Το Samsung Galaxy S22 Ultra διατηρεί τη λογική εναλλαγής του ρυθμού ανανέωσης κατά την αναπαραγωγή HDR, πιθανότατα χάρη στην τεχνολογία LTPO 2.0.

Ωστόσο, αυτό είναι ένα σημείο που το S22 Ultra υπερέχει έναντι του S22+, το οποίο τα πάει καλά σε περιεχόμενο SDR και συγχρονίζει τα fps με τον ρυθμό ανανέωσης.

Ωστόσο, η ιστοσελίδα αναφέρει ότι το πλεονέκτημα του Galaxy S22 Ultra δεν είναι τόσο μεγάλο όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Όπως αναφέρει, δεν είδε το τηλέφωνο να πέφτει στο 1Hz – ή μάλιστα κάτω από τα 24Hz.

Κατά τη διάρκεια όλων των δοκιμών που έκανε, τόσο το Samsung Galaxy S22+ όσο και το Galaxy S22 Ultra έδειξαν ότι τα 24Hz είναι ο χαμηλότερος ρυθμός ανανέωσης στον οποίο μπορούν να φτάσουν.

Τέλος, η σελίδα δοκίμασε μερικά παιχνίδια που γνωρίζει ότι μπορούν να περάσουν τα 60 fps. Όλα αυτά λειτούργησαν όπως αναμενόταν με το Galaxy S22+ να αλλάζει την οθόνη του στα 120Hz για να έχει τον υψηλότερο δυνατό αριθμό fps.

Ακολουθεί μια επίσημη δήλωση από τη Samsung σχετικά με τον ρυθμό ανανέωσης των Galaxy S22.

“Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε κάθε σύγχυση που σχετίζεται με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης για τα Galaxy S22 και S22+. Ενώ το στοιχείο οθόνης και των δύο συσκευών υποστηρίζει μεταξύ 48 και 120Hz, η αποκλειστική τεχνολογία της Samsung προσφέρει ρυθμιζόμενους ρυθμούς ανανέωσης οθόνης, όπου οι ρυθμοί μεταφοράς δεδομένων από το σημείο πρόσβασης στην οθόνη μπορούν να ελαχιστοποιηθούν έως και τα 10Hz για εξοικονόμηση ενέργειας.

Ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης αρχικά αναφέρθηκε μεταξύ 10 και 120Hz (10 έως 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο) και αργότερα επιλέξαμε να ενημερώσουμε τον τρόπο επικοινωνίας αυτής της προδιαγραφής, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με το πιο ευρέως αναγνωρισμένο βιομηχανικό πρότυπο. Οι καταναλωτές μπορούν να είναι βέβαιοι ότι δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή στις προδιαγραφές υλικού και οι δύο συσκευές υποστηρίζουν έως και 120 Hz για εξαιρετικά ομαλή κύλιση.”

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.