Μια νέα μελέτη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έκανε η βρετανική ΜΚΟ, Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) για το YouGov και έδειξε πως η έλλειψη ενημέρωσης για τα ηλεκτρικά οχήματα, αποτελεί σοβαρό ζήτημα στην υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας.

1.000 οδηγοί αυτοκινήτων εσωτερική καύσης, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι ερωτήσεις περιλάμβαναν θέματα που επαναλαμβάνονται ανακριβώς ή λανθασμένα από τα μέσα ενημέρωσης.

Η έρευνα διαπίστωσε πως η παραπληροφόρηση γύρω από την ηλεκτροκίνηση είναι μεγάλη. Οι πλειοψηφία των οδηγών (57% απάντησαν σωστά μόνο σε δύο από τις δέκα ερωτήσεις, ενώ το 90% απάντησε σωστά σε λιγότερες από τις μισές ερωτήσεις. Το 23% όμως, απάντησε εντελώς λάθος σε όλο το ερωτηματολόγιο.

Αναλυτικότερα, το 62% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή. Μόνο το 14% των Βρετανών ερωτηθέντων ήταν σε θέση να αναγνωρίσει ότι η χρήση ενός ηλεκτρικού είναι λιγότερο δαπανηρή από τη χρήση ενός αντίστοιχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, το 41% των οδηγών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων πιστεύει (λανθασμένα*) ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό να πιάσουν φωτιά από τα βενζινοκίνητα. Μόνο το 24% των ερωτηθέντων γνώριζε ότι αυτό είναι ψευδές.

Tesla Model S Plaid Seats Autopilot ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το 59% των οδηγών, πίστευαν πως το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, δε μπορεί να σηκώσει την ηλεκτροδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων της Βρετανίας, ενώ μόνο το 20% αναγνώρισε αυτή τη δήλωση ως ψευδή. Μάλιστα, η υπηρεσία ηλεκτροδότησης της Μεγάλης Βρετανίας, έχει ξεκαθαρίσει πως αυτό είναι ένα μεγάλο παραμύθι και πως μπορεί κανονικά να «ανταπεξέλθει στην άφιξη εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Το 35% των ερωτηθέντων πιστεύει λανθασμένα πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλη τη διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι χαμηλότερες από αυτές ενός βενζινοκίνητου. Μάλιστα, το 46% των ερωτηθέντων δεν πιστεύει πως η χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, βελτιώνει την ποιότητα του αέρα στις πόλεις (που δεν έχει καμία απολύτως λογική) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα που παράγουν καυσαέρια.

Η έρευνα έδειξε με τον καλύτερο τρόπο πως η ενημέρωση για το θέμα είναι πολύ λανθασμένη και πως οι οδηγοί είναι αδαείς. Οι ψευδείς πληροφορίες που κάνουν τον γύρω του διαδικτύου, έχουν κάνει αρκετούς να πιστεύουν λανθασμένα πως τα ηλεκτρικά οχήματα δημιουργούν περισσότερα περιβαντολλογικά προβλήματα από τα βενζινοκίνητα.

Για αυτό ο Άρης δεν έχει πλέον νερό

Δεν ξέρουμε αν η παραπληροφόρηση ξεκινάει από τα μέσα ή από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που βλέπουν να αλλάζουν οι ισορροπίες μετά από τόσα χρόνια.

Πάντως, τα δεδομένα των NTSB (National Transportation Safety Board) και NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) σε από κοινού έρευνά τους διαπίστωσαν ότι ανά 100.000 πωλήσεων, η στατιστική αποκαλύπτει ότι πρωταθλητές σε φωτιές είναι τα υβριδικά με 3.474,5 περιπτώσεις, πίσω τους τα μοντέλα βενζίνης με 1.529,9 και τελευταία -δηλαδή ασφαλέστερα- τα ηλεκτρικά με 25,1! Με στρογγυλοποίηση, για να γίνουν πιο εύπεπτα τα νούμερα, μιλάμε για 3.500 vs 1.500 vs 25!

 

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.