Η ανοιχτή φύση του Android προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων παραμετροποίησης στο smartphone μας, με το Play Store να είναι η καρδιά του λειτουργικού συστήματος, το σημείο στο οποίο οι developers ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο για να μας προσφέρουν τις εφαρμογές τους και οι χρήστες για να κατεβάσουν τις εφαρμογές τους. Όπως είναι φυσικό, το Play Store διέπεται από κανόνες που δυστυχώς δεν εφαρμόζονται πάντα με τον ίδιο τρόπο.

Το Androidpolice σε προηγούμενη έρευνά του είχε αναφέρει χαρακτηριστικά δυο περιπτώσεις με developers δημοφιλών icon packs (Grabster Studios) και PashaPuma Design, των οποίων τα icon packs κατέβηκαν από το Play Store επειδή παραβίαζαν την πολιτική η οποία απαγορεύει εφαρμογές που προσφέρουν τα ίδια χαρακτηριστικά με άλλες ή αλλιώς το Repetitive Content policy.

Η Google σε μια προσπάθεια δηλαδή να μειώσει τις spam εφαρμογές και να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα των εφαρμογών, κατεβάζει από το Play Store εφαρμογές που προσφέρουν παρόμοιες λειτουργίες με άλλες, ή κλέβουν το design των εικονιδίων που προσφέρουν, λόγω του Repetitive Content policy.

Αν και όπως αναφέρθηκε έχει σαν στόχο να μειώσει τα spam apps, υπάρχει ένα θεμελιώδες πρόβλημα όσον αφορά τη συμβατότητα των icon packs με τους κανόνες του Play Store, όταν αυτοί καλούνται να χρησιμοποιήσουν άλλες εφαρμογές για να διαμοιράσουν το περιεχόμενό τους.

Για παράδειγμα, ρίξε μια ματιά στην εικόνα από κάτω, με πλήθος παραπλήσιων εικονιδίων εφαρμογών. Αυτό που λέει η Google στην ουσία, είναι ότι αν αυτά τα διαφορετικά apps δεν προσφέρουν κάτι το εντελώς διαφορετικό, προτείνεται να δημιουργηθεί μόνο μια εφαρμογή που θα περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά όλων των εικονιδίων.

icon pack

Μια σύντομη αναζήτηση στο Google Play Store θα σε πείσει άμεσα ότι δυστυχώς η πολιτική δεν εφαρμόζεται συνολικά και παντού. Πολλοί developers, όπως ο JustNewDesigns, έχουν πολλαπλά designs στο portfolio τους και κάθε ένα από αυτά τα designs έρχονται σε πολλαπλά χρώματα και σχήματα.

Όχι μόνο υπάρχουν τόσες διαφορετικές εφαρμογές, αλλά μοιάζουν και τόσο πολύ μεταξύ τους. Παράλληλα, καλλιτέχνες που δεν έχουν γνώση κώδικα, τείνουν να χρησιμοποιούν open source templates για να δημιουργήσουν το app τους που περιλαμβάνει τα εικονίδια και προσφέρουν ταυτόχρονα άλλες λειτουργίες, όπως εξασφαλίζουν τη συμβατότητα με δημοφιλούς launchers, ή εμποδίζουν την εφαρμογή των εικονιδίων σε όσους έκαναν sideload το app δωρεάν από κάπου αλλού.

Το κατέβασμα των εφαρμογών εικονιδίων κοστίζει στους developers ακριβά. Πολλοί βασίζονται σε αυτά τα έσοδα για την επιβίωσή τους, ενώ το appeal (η ένσταση στην απόφαση της Google) είναι χρονοβόρα και ψυχοφθόρα. Χαρακτηριστική η περίπτωση του Ιταλού designer Hexoline Customization, όπου περίπου 20 icon packs κατέβηκαν από το Play Store ενώ του μπλόκαραν και τον λογαριασμό του.

Google just suspended my 9 of 10 Adaptive Icon Packs from Play Store about "Repetitive Content policy"
by u/Hexoline_Apps in androiddev

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το Androidpoiice:

Οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν εμπόδια στο πως το δημιουργικό τους όραμα υλοποιείται, εξαιτίας του τρόπου που το Android αναθέτει τις ευθύνες μεταξύ των δημιουργών και των launchers. Το Adaptive Icon API επιτρέπει στους δημιουργούς να παρέχουν για παράδειγμα ένα εικονίδιο που να μπορεί να ανταποκριθεί στο dynamic theming αλλά όλη η υπόλοιπη δουλειά εφαρμογής της αισθητικής που ρυθμίζει ο χρήστης γίνεται από τον launcher. 

Η τρέχουσα αρχιτεκτονική αποκλείει πολλές δυνατότητες στους καλλιτέχνες , όπως designs με μείξη σταθερών και δυναμικών στοιχείων χρωματισμού, ή επιτρέποντας διαφορετικά εικονίδια να φορτώνουν σε διαφορετικές συνθήκες, όπως ανάλογα την ώρα της ημέρας. Κάτι τέτοιο κάνεις τους καλλιτέχνες να μην θέλουν να φύγουν από το μοντέλο της πώλησης μεμονωμένων icon packs, εφόσον η δουλειά τους δεν μπορεί να εκμεταλλευθεί στο έπακρο. 

Από την άλλλη, η ιδέα απομάκρυνσης από το μοντέλο “one pack, one app” σε ένα μοντέλο το οποίο θα διαχωρίζει το καλλιτεχνικό περιεχόμενο από το software, φαντάζει δύσκολη να υλοποιηθεί.

Για παράδειγμα, ο Jahir Fiquitiva αναφέρει ότι δύσκολα θα σκεφτόταν να ξεκινήσει να δημιουργήσει ένα νέο API. Και αυτό γιατί οι συνεισφορές των καλλιτεχνών που χρησιμοποιούν το open source λογισμικό του (Blueprint) για τη δημιουργία των icon packs είναι μηδαμινές, την ίδια στιγμή που αυτοί κερδίζουν από τη δουλειά του. Αντίθετα προτείνει η Google να έχει ειδική ένδειξη στις εφαρμογές που είναι όμοιες η μια με την άλλη, αλλά το Play Store να συνεχίζει να τις επιτρέπει.

Η Google φυσικά, έχει κάθε δικαίωμα να διαμορφώνει τους κανόνες της πλατφόρμας της, άλλωστε ο αυτοματισμός, την επιτρέπει να εμποδίζει τους spammers με τον τόσο μεγάλο όγκο εφαρμογών που φέρει το Play Store. Δυστυχώς όμως οι δημιουργοί των icon packs βρίσκονται συνεχώς υπό το φόβο της επίθεσης της Google που ανά πάσα στιγμή, μπορεί να μπλοκάρει τις εφαρμογές τους. Αν δεν αλλάξει άμεσα κάτι, το Android ίσως χάσει ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματά του, αυτό της εξαιρετικής παραμετροποίησης που προσφέρει και το ξεχωρίζει, όπως σχολιάζει το androidpolice.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.