Οι ειδησεογραφικές σελίδες σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ευρώπη παραπονιούνται πως η Google παίρνει δεδομένα από τις σελίδες τους για να εκπαιδεύσει την τεχνητή νοημοσύνη. Έτσι, η Google έτρεξε ένα πείραμα σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σε αυτό το πείραμα, εξέτασε τι θα γινόταν αν η εταιρία αφαιρέσει ειδησεογραφικές σελίδες από τις υπηρεσίες της, όπως η αναζήτηση, το News, το Discover και το YouTube. Οι χώρες στις οποίες έγινε το πείραμα ήταν η Ελλάδα, η Δανία, το Βέλγιο, η Κροατία, η Ολλανδία, η Πολωνία και η Ισπανία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η Google, η εταιρία δεν είδε διαφημιστικές απώλειες από αυτή την κίνηση. Αυτό δείχνει πως η Google ήδη προσπαθεί να ανταποκριθεί σε πιέσεις που δέχεται από τις αρχές της Ευρώπης, ώστε να αποζημιώσει τους εκδότες για την χρήση του περιεχομένου τους από την Google.
Σε αυτό το πείραμα, αφαίρεσε συνδέσμους προς ειδησεογραφικές σελίδες από το News, την αναζήτηση και το Discover. Ανακάλυψε πως η απουσία ειδήσεων από την πλατφόρμα της δεν έδειξε σημαντική πτώση στα διαφημιστικά της έσοδα, ενώ ισχυρίζεται πως τα έσοδά της βασίζονται σε άλλες πλατφόρμες, όπως οι σελίδες ψυχαγωγίας, τα κοινωνικά δίκτυα και άλλου τύπου σελίδες. Συγκεκριμένα, αφαίρεσε το ειδησεογραφικό περιεχόμενο στο 1% των χρηστών, από τις 14 Νοεμβρίου μέχρι τις 31 Ιανουαρίου.
Φυσικά, οι ειδησεογραφικές σελίδες αντέδρασαν στη μελέτη της Google, αφού αυτό ήταν ένα χτύπημα σε όλο τον κλάδο. Οι ειδησεογραφικές σελίδες, εδώ και χρόνια ισχυρίζονται πως εταιρίες όπως η Alphabet, η Microsoft και η Meta, εκμεταλλεύονται το περιεχόμενο που παράγουν οι ειδησεογραφικές σελίδες, χωρίς να πληρώσουν για αυτό. Αυτό φυσικά είναι λογικό, αφού η τεχνητή νοημοσύνη αυτών των εταιριών έχει εκπαιδευτεί από τα άρθρα και τις ειδήσεις που έχουν αναρτήσει ειδησεογραφικές σελίδες και τα αποτελέσματα που σερβίρουν είναι αποτέλεσμα λογοκλοπής.
Το πείραμα της Google είναι στα πλαίσια της συνηθισμένης πολιτικής της εταιρίας, πως όποια χώρα τολμήσει να πάει κατά της Google, θα κλείσει το Google News, το Discover και την αναζήτηση για τον Τύπο της χώρας. Το είχε κάνει με την Ισπανία στο παρελθόν, αλλά και σε άλλες χώρες. Το νέο πείραμα πρακτικά λειτουργεί σαν προειδοποιητική βολή προς τους εκδότες. Τώρα οι εκδότες ζητούν αυστηρότερα μέτρα, μέσω του DMA, για να διασφαλιστεί πως η Google θα αποζημιώνει για τη χρήση δημοσιογραφικού περιεχομένου.
Με αυτή την κίνηση η Google προσπαθεί να υποβαθμίσει την αξία των ειδήσεων, παρουσιάζοντας όλες τις ενημερωτικές σελίδες σαν ασήμαντες για τα έσοδα της εταιρίας. Παράλληλα, φαίνεται να προσπαθεί να κάνει τη ζωή των ενημερωτικών σελίδων δύσκολοι, για αποφύγει ένα μεγάλο μέρος των οικονομικών υποχρεώσεών της. Η Google υποστηρίζει πως οι πλατφόρμες όπως το Google News και το Google Discover, φέρνουν παραπάνω κίνηση στις σελίδες και το θεωρεί έναν τύπο αποζημίωσης, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας.
Όμως, οι κινήσεις της εταιρίας έχουν έναν ευρύτερο αντίκτυπο σε όλους. Η υποβάθμιση της ενημέρωσης, υποβαθμίζει και την ενημέρωση του κοινού, ενώ αυξάνει τα περιθώρια για παραπληροφόρηση. Παράλληλα, οι μικρότερες σελίδες ή οι σελίδες ειδικού Τύπου, που εξαρτώνται από την κίνηση, θα χάσουν την επισκεψιμότητά τους και θα οδηγηθούν στο κλείσιμο. Οι μεγαλύτερες σελίδες ήδη αναζητούν εναλλακτικές πηγές εσόδων, με σελίδες όπως η Wall Street Journal και το Bloomberg να είναι πλέον με συνδρομή, ενώ την ίδια στιγμή μπλοκάρουν την Google από το να πάρει το περιεχόμενό τους για να εκπαιδεύσει την τεχνητή της νοημοσύνη.
Σύμφωνα με τα δεδομένα από το πείραμα στην Ελλάδα για τα έσοδα, η Google είδε πτώση στα έσοδα από το Search κατά 1.29%, από το Discover είδε πτώση 5.92% ενώ από το News είδε αύξηση 7.24%. Το τελευταίο δείχνει πως οι χρήστες αναγκάστηκαν να πάνε στο Google News για την ενημέρωσή τους, αφού δεν έβρισκαν τις ειδήσεις που ήθελαν στην αναζήτηση και στο Discover.
Αυτό είναι το νέο email που στοχεύει τις καταθέσεις πελατών της Eurobank
H εταιρία με την μελέτη της δείχνει πως η διαφορά των διαφημιστικών εσόδων της για την Ελλάδα, δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την αφαίρεση ειδησεογραφικού περιεχομένου από την πλατφόρμα της, βέβαια δεν μας είπε αν αυτό 1% των χρηστών στους οποίους έγινε το πείραμα, έχασε ταυτόχρονα της πρόσβαση σε ειδήσεις από το Search, το Discover και το Google News. Είναι πολύ διαφορετικό να χάσει κάποιος την πρόσβαση στο ένα, από το να την χάσει από παντού. Αυτός είναι μάλλον ο τρόπος της Google να μας πει πως αν δεν κάτσουμε καλά θα μας κλείσει όλους!
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.