Skip to content

Η επίσημη επιστημονική δήλωση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας για τον καφέ

Baladis Koumpouras
Baladis Koumpouras
Κοινοποίηση:
καρδιακών προσβολών

Σύνοψη Άρθρου

  • Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία επισημαίνει ότι η ασφαλής ποσότητα καφέ για τους περισσότερους ενήλικες είναι μέχρι 400 mg την ημέρα, δηλαδή περίπου 3 με 5 φλιτζάνια καφέ. Με μια σημαντική προειδοποίηση εντούτοις: όταν αρχίζουμε να προσθέτουμε άλλα συστατικά, όπως ζάχαρη, γλυκαντικά ή σιρόπια, τα πλεονεκτήματα μειώνονται.
  • Η νέα επιστημονική δήλωση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στηρίζεται σε πρόσφατη ανασκόπηση κλινικών και επιδημιολογικών μελετών. Η εικόνα που προκύπτει από τις μελέτες είναι σύνθετη, ωστόσο είναι θετική για τον καθημερινό καφέ σε μέτριες ποσότητες.
  • Η American Heart Association καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης ή καφέ (έως 400 mg καφεΐνης την ημέρα ή περίπου 3-5 φλιτζάνια) είναι ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες και συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου, του εγκεφαλικού επεισοδίου, της καρδιακής ανεπάρκειας και της κολπικής μαρμαρυγής, καθώς και της υπέρτασης και του διαβήτη τύπου 2».
Το κείμενο της σύνοψης ελέγχεται από συντάκτη του Techmaniacs

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία σε επίσημη επιστημονική δήλωση στην οποία προέβη πριν από λίγες ημέρες και η οποία έχει δημοσιευθεί στο ahajournals.org επισημαίνει ότι η ασφαλής ποσότητα καφέ για τους περισσότερους ενήλικες είναι μέχρι 400 mg την ημέρα, δηλαδή περίπου 3 με 5 φλιτζάνια καφέ. Με μια σημαντική προειδοποίηση εντούτοις: όταν αρχίζουμε να προσθέτουμε άλλα συστατικά, όπως ζάχαρη, γλυκαντικά ή σιρόπια, τα πλεονεκτήματα μειώνονται.

Η νέα επιστημονική δήλωση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στηρίζεται σε πρόσφατη ανασκόπηση κλινικών και επιδημιολογικών μελετών που εξέτασαν την καφεΐνη και τον καφέ σε σχέση με την επίδραση που έχουν στην πίεση, στη χοληστερίνη, στον μεταβολισμό, σε αρρυθμίες, σε στεφανιαία νόσο, σε εγκεφαλικό, σε καρδιακή ανεπάρκεια και διαβήτη τύπου 2.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εικόνα που προκύπτει από τις μελέτες είναι σύνθετη. Ωστόσο, είναι θετική για τον καθημερινό καφέ σε μέτριες ποσότητες.

  • Σε ασθενείς με υπέρταση, η καφεΐνη βρέθηκε να αυξάνει την πίεση του αίματος.
  • Ωστόσο, σε άλλες μελέτες ανθρώπων που είχαν φυσιολογικά επίπεδα πίεσης, η κατανάλωση ενός έως τριών φλιτζανιών καφέ την ημέρα συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης υπέρτασης.

Και πάλι πρέπει να δώσουμε μεγάλη έμφαση στην προέλευση της καφεΐνης. Δηλαδή, σε ορισμένες μελέτες τα ενεργειακά ποτά συνδέθηκαν με αυξημένη πίεση του αίματος, ενώ ο καφές έδειχνε να μειώνει το ρίσκο. Είναι αυτό ακριβώς που είπαμε παραπάνω, ότι η εικόνα είναι σύνθετη.

Η δήλωση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας καταλήγει στο εξής συμπέρασμα:

«Η σύγκλιση των στοιχείων που προέρχονται από μεγάλες μελέτες και μικρές τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές υποστηρίζει το συμπέρασμα ότι η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης ή καφέ (έως 400 mg καφεΐνης την ημέρα ή περίπου 3-5 φλιτζάνια) είναι ασφαλής για τους περισσότερους ενήλικες και συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου, του εγκεφαλικού επεισοδίου, της καρδιακής ανεπάρκειας και της κολπικής μαρμαρυγής, καθώς και της υπέρτασης και του διαβήτη τύπου 2».

Ουσιαστικά, η εν λόγω δήλωση ανοίγει το δρόμο για πιο ρεαλιστικές διατροφικές συστάσεις, οι οποίες δεν δαιμονοποιούν τον καφέ, αλλά στοχεύουν στις πραγματικά προβληματικές συμπεριφορές.

Πηγή: ahajournals.org

Ακολουθήστε μας

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα, ή προσθέστε μας στον RSS feed reader και στα social media σας.

Baladis Koumpouras

Baladis Koumpouras

Editor in Chief @ techmaniacs.gr με μεγάλη αγάπη για τα κινητά τηλέφωνα και την επιστήμη. Ξεκίνησε το 2018 να εργάζεται στο techmaniacs.gr μετά από ένα σύντομο πέρασμα από myphone.gr και digitallife.gr. Από τότε συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κάνει αυτό που αγαπάει. Περισσότερα στο https://baladiskoumpouras.link/

Tags: Science
Loading comments...
Loading more stories...
Loading reviews...

Μείνε ενημερωμένος

Ακολούθησέ μας στα social media και πρόσθεσέ μας στις αγαπημένες σου πηγές για να μη χάνεις καμία είδηση.