Η Apple πάντα προέβαινε στη δημοσίευση του αριθμού των μονάδων των συσκευών που πουλούσε στα πλαίσια των οικονομικών αποτελεσμάτων της από το 1998, τη χρονιά του iMac G3. Αλλά κατά τη διάρκεια των αποτελεσμάτων του Q4 2018, η Apple ανακοίνωσε ότι αυτοί οι αριθμοί δεν θα αποκαλύπτονται πλέον. Θα μας λέει για πόσα έσοδα και κέρδη είχε, όχι όμως για το πόσα iPhones, iPads και MacBooks έχει πουλήσει. Ο αριθμός των μονάδων που έχουν πουληθεί, είναι λιγότερος σχετικός σήμερα από ότι ήταν στο παρελθόν, αναφέρει ο Luca Maestri, CFO της Apple.

Η χρυσή εποχή των iPhones και σε μικρότερο βαθμό των smartphones, φθάνει πλέον στο τέλος της. Αναφορές της IDC και της Strategy Analytics υπολογίζουν ότι ο αριθμός των συσκευών που πουλήθηκαν το Q4 2018 ήταν 6-8% χαμηλότερος από το ίδιο τρίμηνο του 2018. Για να συνεχίσει την ανάπτυξη, η Apple χρειάζεται να γράψει πλέον περισσότερα έσοδα από τους χρήστες της στο μέλλον. Και η ερώτηση που προκύπτει: Γιατί αυτή τη στρατηγική;

H κίνηση αυτή της Apple, έχει ληφθεί σαν μια παραδοχή, της επερχόμενης ύφεσης που θα χαρακτηρίζει το iPhone και σαν αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της κινούνταν πτωτικά κατά 7%. Αυτή η αντίδραση, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο γιατί η απόφαση της Apple να μην αναφέρει αριθμούς πωλήσεων είναι η σωστή κίνηση (από οικονομική πλευρά). Οι αγορές και οι τιμές των μετοχών, δεν επηρεάζονται από την πραγματικότητα μόνο, αλλά και από την εντύπωση που δίνει μια φανταστική μελλοντική πραγματικότητα. Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν πτώση κατά 6%, όταν ο CEO της εταιρείας, Elon Musk, κάπνισε κάνναβη κατά τη διάρκεια του Rogan Experience podcast. Λιγότερο από ένα μήνα μετά, οι μετοχές αυξήθηκαν και πάλι, όταν το Tesla 3 έσπασε το ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η απόφαση της Apple να μην αναφέρει αριθμούς πωλήσεων αποτελεί μια προσπάθεια της εταιρείας να απομονωθεί από τις επιζήμιες διακυμάνσεις στις τιμές των μετοχών και του γενικότερου αρνητικού κλίματος ότι οι πωλήσεις κινούνται πτωτικά. Προκειμένου η εταιρεία να συνεχίσει την ανοδική της πορεία στο χώρο, θα πρέπει να μπορέσει να κερδίζει περισσότερα χρήματα από μια στατική βάση χρηστών, η οποία δεν αυξάνεται. Και όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη εταιρεία, η επιτυχία της δεν βασίζεται μόνο στα κέρδη, αλλά και στη συνεχόμενη ανάπτυξη.

Και η Apple, είναι ήδη για τα καλά μέσα στο project να χρεώνει περισσότερα τους αγοραστές. Και αυτό ξεκίνησε με το iPhone X του 2017, που αντιστοιχούσε σε αύξηση περίπου 50% στο κόστος σε σχέση με το iPhone 8. Το iPhone X ήταν πιο προηγμένο τηλέφωνο, αλλά σύμφωνα με την IHS Market κοστίζει 137 δολάρια περισσότερο η κατασκευαστή του αλλά 300 δολάρια περισσότερα για να το αποκτήσεις. Η επιτυχία του iPhone X, την οποία σε καμιά περίπτωση οι αναλυτές δεν περίμεναν, όχι μόνο έδειξε την εγκυρότητα της απόφασης της Apple να αυξήσει τις τιμές. Άνοιξε τον δρόμο για τους Android κατασκευαστές να κάνουν το ίδιο.

Πουλώντας το παλιό σαν νέο

Η σειρά MacBook Pro 13 για παράδειγμα. Το φθηνότερο μοντέλο με έναν όγδοης γενιάς Intel CPU κοστίζει πάνω από 2.000 ευρώ. Όλα τα άλλα Macbook Pro 13 έρχονται σε χαμηλότερη τιμή και χρησιμοποιούν έβδομης γενιάς επεξεργαστές. Να σημειωθεί εδώ, ότι η Dell είχε προβεί στην διακοπή της κυκλοφορίας των XPS 13 laptops  με έβδομη γενιά Intel CPUs τον Νοέμβριο του 2017. Η Apple συνεχίζει να πουλά παλιά μοντέλα σε υψηλότερες τιμές από τις Dell. Κανένας κατασκευαστής Windows laptop δεν μπορεί να συνεχίζει να πουλά ένα laptop με τόσο παλιό επεξεργαστή για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Μήπως χειραγωγούμαστε;

Η Apple δεν σε γνωρίζει

Η Apple χρειάζεται να είναι τόσο aggressive στα κέρδη των συσκευών της επειδή σε αντίθεση με την Google το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της έρχεται από αυτά. Το τμήμα των υπηρεσιών, που περιλαμβάνει τα iCloud, Apple Music, AppleCare, Apple Pay και App Store, άγγιξαν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια, με τους υπολογισμούς της εταιρείας να θέλουν το ποσό αυτό να εκτινάσσεται στα 14 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2020. Και δεν είναι το είδος της ανάπτυξης που θα αντισταθμίσει τις απώλειες από το iPhone. Ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο της Google βασίζεται στην συλλογή πληροφοριών. Της Apple όχι.

Η Google ελέγχει κάθε πλευρά της ψηφιακής σου ζωής, από τα emails που γράφεις μέχρι και που πας με το smartphone σου για να μπορεί να παρέχει πιο στοχευμένες διαφημίσεις. Η Apple θα κάνει μόλις 500 εκατομμύρια δολάρια από το δίκτυο διαφημίσεων του App Store.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.