Η BYD αλλάζει το τοπίο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καταπολεμώντας το μεγαλύτερό τους πρόβλημα, την φόρτιση. Η εταιρία ανακοίνωσε το νέο της SUV, το Tang L και το sedan Han L, που με μόλις 5 λεπτά φόρτισης βγάζουν άλλα 400 χιλιόμετρα! Πρακτικά είναι ο ίδιος χρόνος που χρειάζεται ένας μέσος οδηγός για να γεμίσει βενζίνη, όμως τώρα θα γεμίζει με ρεύμα!
Αυτό θα εξαλείψει το άγχος της φόρτισης, που είναι και ο μεγαλύτερος προβληματισμός του κοινού, που το αποτρέπει από το να αγοράσει κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η BYD όμως δίνει την τεχνολογία, όμως στην Ευρώπη και στην χώρα μας, οι ταχυφορτιστές δεν είναι ακόμα αρκετοί για να καλύψουν όλο το κοινό. Αντιθέτως, τα περισσότερα σημεία φόρτισης έχουν πολύ αργούς φορτιστές, κάτι που σημαίνει πως μια πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει ώρες.
Η BYD έχει βασιστεί στην τεχνολογία της Blade 2.0, με την μπαταρία να φορτίζει από ένα ηλεκτρικό σύστημα 945V. Μιλάμε για τρομερά υψηλή τάση, που σημαίνει πως η μπαταρία φορτίζει αρκετά πιο γρήγορα, αφού αυτοκίνητα που υποστηρίζουν αυτή την τεχνολογία θα μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση μέχρι και με 1.000kW.

Αυτή η τεχνολογία φόρτισης με τόσο μεγάλη τάση, σημαίνει συνήθως και άνοδο στις θερμοκρασίες, που βλάπτουν την μπαταρία. Για αυτό η BYD επέλεξε έναν νέο τρόπο, με τη λεγόμενη μέθοδο του «διπλού πιστολιού». Πρακτικά θα αυτοκίνητα θα διαθέτουν δύο θύρες φόρτισης, με την κάθε μία να υποστηρίζει φόρτιση στα 500kW, τις οποίες θα χρησιμοποιεί ταυτόχρονα.
Αυτές είναι οι ταχύτητες Internet στην Ελλάδα – Η κατάταξη στις μετρήσεις της Ookla
Βέβαια, τα κινέζικα αυτοκίνητα υπολογίζουν διαφορετικά την αυτονομία, καθώς χρησιμοποιούν άλλο πρότυπο μέτρησης. Οπότε, τα 400 χιλιόμετρα που ισχυρίζεται η BYD μεταφράζονται περίπου σε 280-320 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Ταυτόχρονα, ίσως θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στο δίκτυο φόρτισης για να υποστηρίξει τη νέα τεχνολογία υπερταχείας φόρτισης. Για αυτό η BYD υπόσχεται να εγκαταστήσει σύντομα ταχυφορτιστές και κεντρικά σημεία στην Κίνα και σταδιακά, εκτός απροόπτου και στις άλλες χώρες του κόσμου.
Αν δεν διορθωθεί η κατάσταση με τους φορτιστές, η ηλεκτροκίνηση δε θα έχει νόημα, για κανέναν που δεν έχει γκαράζ με παροχή ρεύματος. Δυστυχώς, σε αυτό το κομμάτι είμαστε πολύ πίσω σε όλη την Ευρώπη.
Για την ιστορία το BYD Tang L θα κάνει το 0-100km/h σε 2.7 δευτερόλεπτα, στην κορυφαίοα του έκδοση, με την τελική να φτάνει στα 265km/h/ Το Han L από την άλλη, έρχεται με 1,086 ίππους, στη μεγάλη και τετρακίνητη έκδοσή του.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.