Νωρίτερα φέτος έγινε γνωστό ότι η Google πλήρωσε κάπου στο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια το 2019 ώστε να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε διάφορες συσκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις περισσότερες από αυτές να ανήκουν στην Apple.
Από τη στιγμή που η Google ακολουθεί την ίδια τακτική και σε άλλες χώρες, είναι πιθανό οι δύο τεχνολογικές εταιρείες να έχουν κλείσει συμφωνία μεταξύ τους η οποία εκτιμάται περίπου στα 8 με 12 δισεκατομμύρια δολάρια. Και γιατί όχι.;
Η Apple προσφέρει στους χρήστες iPhone και iPad τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα αναζήτησης και αυτοί με τη σειρά τους εξυπηρετούνται από τις διαφημίσεις της Google. Όλοι είναι κερδισμένοι, σωστά;
Όχι, γιατί πάντα οι καταναλωτές βγαίνουν χαμένοι από τις αντιμονοπωλιακές τακτικές των μεγάλων εταιρειών. Γι’ αυτό και οι αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ αυξάνουν διαρκώς τις προσπάθειες τους για την πάταξη αυτών των φαινομένων. Ίσως γι’ αυτό η Apple αποφάσισε να φτιάξει δική της μηχανή αναζήτησης και μάλιστα τον τελευταίο καιρό έχει αυξήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης.
Το Financial Times, εντόπισε στο iOS 14 μία μικρή αλλαγή που αποκαλύπτει – ίσως – τα μελλοντικά σχέδια της Apple. Οι αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες στην αρχική οθόνη συνδέονται απευθείας με ιστότοπους χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα του τεχνολογικού κολοσσού. Κάτι που θα αποτελούσε την τέλεια βάση για τη δική της μηχανή αναζήτησης.
Τα τελευταία χρόνια η Apple δημοσίευε συνέχεια θέσεις εργασίας για μηχανικούς ειδικευμένους στον τομέα της αναζήτησης και προσέλαβε ακόμα και τον επικεφαλής της Google, Jonh Giannandrea, για κάποια εντελώς άσχετη θέση, αλλά ξεκάθαρα θα εκμεταλλευτεί τις γνώσεις του στις μηχανές αναζήτησης.
Επίσης, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι το Applebot, το πρόγραμμα ανίχνευσης ιστού της εταιρείας, δραστηριοποιείται όλο και περισσότερο τις τελευταίες εβδομάδες. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η Apple κάνει ότι μπορεί για να έχει έτοιμη τη δική της μηχανή αναζήτησης όσο γίνεται πιο σύντομα. Κάτι που βγάζει απόλυτο νόημα.
Αν οι αρχές των ΗΠΑ αποφασίσουν ότι η σχέση των Apple και Google είναι επιβλαβής για τους καταναλωτές, τότε ο τεχνολογικός κολοσσός θα αναγκαστεί να στραφεί σε ανταγωνιστές της Google, δημιουργώντας ρήξη στις σχέσεις τους, με προφανή απώλεια κέρδους. Γι’ αυτό είναι προτιμότερο να φτιάξει μία δική της μηχανή αναζήτησης.
Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να φτάσει το επίπεδο της Google Search, αλλά η Apple Search θα μπορούσε να είναι άξιος αντίπαλος της.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.