Η Huawei χρησιμοποιεί TensorFlow neural network μοντέλα, που έχουν προ εκπαιδευθεί από την εταιρεία ανά τίτλο. Έτσι, εξετάζοντας τον τίτλο λεπτομερώς, το νευρωνικό δίκτυο μπορεί να δημιουργήσει το δικό του εσωτερικό μοντέλο του πως τρέχει το παιχνίδι και ποιες απαιτήσεις power/performance έχει. Το τελικό αποτέλεσμα, θα μπορούσε να περιγραφεί με έναν σύνθετο όρο που θα μπορούσε να συνοψιστεί στην εξής αγγλική έκφραση.

Optimized Per-Device Per-Game DVFS Control using Neural Networks

Στη φάση εκπαίδευσης, το δίκτυο αναλύει και προσαρμόζει τις παραμέτρους DVFS σε μια προσπάθεια να επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση. Αυτό συνεπάγεται, ότι προσπαθεί να βρει τα πλησιέστερα DVFS στα CPUs, GPU και memory controllers που επιτρέπουν το να προσφέρουν 60fps, χωρίς όμως να πηγαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα από ότι χρειάζεται, ή με άλλα λόγια για να το καταλάβετε, ελαχιστοποιώντας το performance headroom. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι για κάθε μονάδα εργασίας που η CPU, GPU και η DRAM έχει να κάνει, το αντίστοιχο hardware block έχει την βέλτιστη ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται. Και κάτι τέτοιο, έχει σαφή πλεονεκτήματα στις επιδόσεις και στην κατανάλωση ενέργειας,  αλλά κυρίως στο τελευταίο.

Το μοντέλο που προκύπτει περιλαμβάνεται στο firmware των συσκευών που υποστηρίζουν το GPU Turbo. Κάθε τίτλος, έχει ένα συγκεκριμένο network μοντέλο για κάθε smartphone, καθώς το workload διαφέρει βάσει του τίτλου και οι πόροι που είναι διαθέσιμοι διαφέρουν ανάλογα με το μοντέλο του smartphone.

Για τα SoCs που τα έχουν, το execution του network μοντέλου επιταχύνεται από την NPU (Neural Processing Unit) του SoC. Όσον αφορά όμως τα SoCs που δεν έχουν δικό τους NPU, οι διεργασίες αυτές ανατίθενται στο CPU. Αυτό επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορα predictions. Το ερώτημα όμως είναι πόσο rendering latency κάτι τέτοιο δημιουργεί, αλλά η Huawei αναφέρει ότι έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό στην υλοποίησή της.

Αυτό που έχει κάνει η Huawei εδώ πέρα, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση με την προοπτική σαφών πλεονεκτημάτων στις επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες. Μπορούμε με άλλα λόγια, να διαπιστώσουμε πως ακριβώς ο διαμοιρασμός των πόρων μεταξύ του διαθέσιμου hardware εντός ενός περιορισμένου ποσού ρεύματος, βοηθά τη βελτίωση των επιδόσεων, της αποδοτικότητας και της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας.

Το μειονέκτημα της τεχνολογίας, είναι η φύση της ανά συσκευή και ανά παιχνίδι. Η Huawei δεν προέβη σε λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο χρειάστηκε να εκπαιδεύσει ένα παιχνίδι. Η πρώτη έκδοση του GPU Turbo, υποστηρίζει το PUBG και ένα κινεζικό παιχνίδι που αποκαλείται Mobile Legends: Bang Bang. Η δεύτερη έκδοση της τεχνολογίας, που έρχεται με τα mate 20, περιλαμβάνουν τα NBA 2K18, Rules of Survival, Arena of Valor και Vainglory.

Η Huawei είναι πολύ υπερήφανη για την τεχνολογία της, αν και η αλήθεια είναι ότι η διάθεσή της γίνεται με πολύ αργά βήματα, ανά παιχνίδι. Αν και η ιδανική περίπτωση θα ήταν να είχαμε ένα και μόνο optimized network για να διαχειριστεί κάθε παιχνίδι της αγοράς.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.