Αν έχεις παρακολουθήσει κάποιο launch event συσκευής τα προηγούμενα χρόνια, θα έχεις και εσύ ο ίδιος διαπιστώσει ότι ένα μεγάλο μέρος της παρουσίασης εστιάζει στην κάμερα του smartphone. Το τηλέφωνο θα έχει πολλές κάμερες, τελευταίας τεχνολογίας αισθητήρες και software που θα κάνει τις φωτογραφίες σας να ξεχωρίζουν.

Ωστόσο, πιθανόν δεν θα ακούσεις πολλά για τις δυνατότητες στο χώρο του video. Ακόμη και αν αναφερθεί, η αναφορά θα είναι μικρής διάρκειας. Αλλά όταν συγκρίνεις τα smartphone video features με τα smartphone photography features, καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει σύγκριση. Αλλά γιατί συμβαίνει αυτό;

Μια πολύ συχνή παράλειψη

Για να δείξουμε πόσο διαδεδομένη είναι η παράλειψη αναφοράς των ικανοτήτων των smartphones στον τομέα του video, ας πάρουμε για παράδειγμα το DxOMark. Υπενθυμίζουμε ότι οι αξιολογήσεις του DxOMark αποτελούν για πολλούς ένα σημείο αναφοράς για την επιλογή του smartphone με την καλύτερη κάμερα. Αν δεις ένα review του DxOMark θα διαπιστώσεις ότι ένα μεγάλο μέρος της σελίδας της αξιολόγησης, ας πούμε πάνω από το  80%, είναι αφιερωμένο στις δυνατότητες της συσκευής σε στατικές φωτογραφίες. Οι δυνατότητες του video αναφέρονται συντόμως στο κάτω μέρος της σελίδας. Το έχω διαπιστώσει και εγώ ο ίδιος, όταν μεταφέρω στο techmaniacs.gr άρθρο του DxOMark για μια συσκευή. Αν το ίδιο το DxOMark, που όπως προαναφέραμε θεωρείται σημείο αναφοράς για πολλούς, αγνοεί τις δυνατότητες του video, τι μήνυμα στέλνει; Άλλο ένα παράδειγμα, είναι αυτή η διαφήμιση του Google Pixel 3.

Η κάμερα πάντα ήταν το κόσμημα στη σειρά Pixel και σχεδόν το μισό βίντεο αφορά την κάμερα του Pixel 3 και ιδιαίτερα τις στατικές φωτογραφίες. Το μόνο πράγμα που αναφέρεται στο promo όσον αφορά τις δυνατότητες βίντεο των συσκευών είναι όταν επισημαίνονται τα Google Playground και οι AR χαρακτήρες. Να και ακόμη ένα παράδειγμα από το launch video των Galaxy Note 9. Δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιες αναφορές όσον αφορά τις ικανότητες στο τομέα του video.

Και κάτι τέτοιο δεν γίνεται μόνο με τους κατασκευαστές. Ακόμη και revieweres δεν δίνουν τόση μεγάλη έμφαση στα video.

Οι πιθανές εξηγήσεις

Μια απλή εξήγηση για τον λόγο για τον οποίο συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι το marketing. Όταν οι εταιρείες προσπαθούν να προωθήσουν ένα smartphone, θέλουν να εξηγήσουν γιατί το δικό τους προϊόν είναι καλύτερο από εκείνο κάποιου άλλου brand. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι στατικές φωτογραφίες είναι πιο εύκολο να εξηγηθούν σε σχέση με τις ικανότητες στο video. Το Night Sight της Google είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Είναι εξαιρετικά εύκολο να το εξηγήσεις, και είναι ένα χαρακτηριστικό που οι περισσότεροι που λαμβάνουν μια φωτογραφία στο σκοτάδι με ένα smartphone θα το εκτιμήσουν.

Από την άλλη μεριά, φαντάσου μια καμπάνια marketing που προσπαθεί να εξηγήσει γιατί η λήψη video στα 60fps είναι καλύτερη από τα 30fps. Φυσικά τα 60fps είναι τα διπλάσια frames ανά δευτερόλεπτο, αλλά πως το εξηγείς αυτό σε κάποιον που δεν έχει καμιά απολύτως ιδέα γιατί ο αριθμός των frames σε ένα video κάνει τη διαφορά. Ο τρίτος λόγος που οι ικανότητες του smartphone στο video αγνοούνται, είναι οι τεχνικές δυσκολίες που συνεπάγεται η δημιουργία ξεχωριστών features για αυτό.  Οι κατασκευαστές έχουν πολύ πιο εύκολη δουλειά όταν θα αναπτύξουν το επόμενο  next-big-feature για στατικές φωτογραφίες. Και ο λόγος είναι απλός. Η φωτογραφία είναι μια στατική εικόνα, ενώ το video πιο περίπλοκο.

Το βίντεο δεν μπορεί να αγνοηθεί

Το βίντεο είναι η αλήθεια ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας και η τάση αυτή θα συνεχιστεί. Το vlogging, η άνοδος του Youtube όλα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προς αυτήν την κατεύθυνση. Με το 5G να είναι στον ορίζοντα, θα είναι πιο εύκολη από ποτέ η μεταφορά, το ανέβασμα, το streaming υψηλής ανάλυσης video. Πόσο μάλλον όταν και ο αποθηκευτικός χώρος γίνεται όλο και μεγαλύτερος.

Στο Galaxy S10 τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, η Samsung δειλά δειλά αναφέρεται στο video, υποστηρίζοντας ότι μπορεί να προβεί στην εγγραφή HDR10+, περιλαμβάνει optical image stabilization, automatic filtering και άλλα πολλά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.