Η πλειοψηφία των videogames που υιοθετούν τον open world χαρακτήρα έχει αυξηθεί κατά κόρον τα τελευταία χρόνια, ίσως, λόγω της τάσης των χρηστών να απαιτούν όλο και πιο ζωντανούς και εντυπωσιακούς κόσμους. Παίρνοντας ως παράδειγμα το GTAV, το The Witcher 3 και το πιο πρόσφατο Horizon Zero Dawn, η στροφή προς τον ανοικτό κόσμο που οραματίστηκαν οι εταιρίες, πίσω από την δημιουργία αυτών των παιχνιδιών, αλλά και την επιτυχία με την οποία στέφτηκαν, ωθεί καλώς ή κακώς και άλλες να προσθέτουν στα νέα (και παλιά) πρότζεκτ τους το open world στοιχείο με ό,τι αυτό περιλαμβάνει.

Και έτσι φτάνουμε στο τελευταίο κεφάλαιο της σειράς Tom Clancy, το Ghost Recon Wildlands, πολυαναμενόμενο παιχνίδι για πολλούς fans, καθώς ο τελευταίος τίτλος κυκλοφόρησε πριν πέντε χρόνια με την ονομασία Ghost Recon: Future Soldier. Με κεντρικό του πυρήνα τον ΤΕΡΑΣΤΙΟ χάρτη και το Coop στοιχείο, η Ubisoft Paris μας παρουσιάζει ένα άκρως διασκεδαστικό παιχνίδι που παρόλα αυτά δεν καταφέρνει να ικανοποιήσει 100% τον χρήστη.

Πάμε λοιπόν να ανακαλύψουμε μαζί τους παράγοντες που χαρακτηρίζουν το Ghost Recon Wildlands και την χαμένη (πάλι) ευκαιρία που είχε στα χέρια της η Ubisoft και δεν την εκμεταλλεύτηκε σωστά.

Ιστορία

Καλωσήρθατε στη Βολιβία του 2019, η μεγαλύτερη χώρα παραγωγής ναρκωτικών στον “φανταστικό” κόσμο του Ghost Recon Wildlands, η οποία βρίσκεται υπό τη κατοχή του καρτέλ ναρκωτικών Santa Blanca. Η επιρροή της Santa Blanca έχει εξαπλωθεί σε όλο το κράτος της Βολιβίας, καθώς άνθρωποι της εκκλησίας, γνωστοί τραγουδιστές αλλά και πολιτικά πρόσωπα έχουν μετατραπεί σε πιόνια του Μεξικανού Kingpin: EL SUEÑO!

Ενώνοντας όλα τα μικρότερα καρτέλ της Βολιβίας και δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο διακίνησης κοκαΐνης στον κόσμο, ο πολύτροπος αρχηγός της Santa Blanca καταφέρνει να εκφοβίσει και τις Η.Π.Α. Μέσω ενός αιφνιδιαστικού τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αμερικάνικη πρεσβεία της La Paz, η Santa Blanca καταφέρνει να απαγάγει τον πράκτορα της DEA Ricardo “Ricky” Sandoval και να τον σκοτώσει. Ως απάντηση, οι Η.Π.Α. στέλνουν 4 αμερικανούς στρατιώτες ονομαζόμενοι Ghosts με σκοπό να αποσταθεροποιήσουν, με την βοήθεια των ανταρτών Kataris 26, την τρομοκρατική πλέον οργάνωση του EL SUEÑO και να απελευθερώσουν την Βολιβία από τον τύραννό της.

Υποδυόμαστε λοιπόν έναν από τους τέσσερις Ghosts των Η.Π.Α. και όπως είπαμε παραπάνω, αποστολή μας είναι να αποσταθεροποιήσουμε το καρτέλ με όλους τους δυνατούς τρόπους. Για παράδειγμα, κλέβοντας φορτηγά γεμάτα καύσιμα που προορίζονται για την  Santa Blanca, εντοπίζοντας κρησφύγετα, κλέβοντας πάλι ελικόπτερα με προμήθειες για τους συμμάχους μας, αλλά κυρίως βγάζοντας από την μέση πρόσωπα συνδεδεμένα με το καρτέλ. Κάθε φορά που εξολοθρεύουμε ένα κεφάλι από τη Λερναία Ύδρα Santa Blanca, αποκτούμε πρόσβαση σε άλλα πρόσωπα του δικτύου της οργάνωσης, με τελικό στόχο τον αρχηγό της. Οι πληροφορίες που αποκτώνται σταδιακά προβάλλονται στο χρήστη με τη μορφή εγγράφων και ταινιών, στις οποίες ο EL SUEÑO εξηγεί την ιστορία του προσώπου που εξολοθρεύσαμε και τον λόγο που τον διάλεξε ο ίδιος.

Παρόλα αυτά, οι κακοί που θα συναντήσετε στο παιχνίδι αποτελούν μόνο ονόματα στη μεγάλη λίστα των κακοποιών που θα πρέπει να “διαγράψετε” μέχρι να φτάσετε στον Boss των bosses. Η μεγάλη πλειοψηφία τους έχουν ένα ρηχό σενάριο, δίχως γεγονότα που μπορούμε να δούμε ΜΕΣΑ στο παιχνίδι, εκτός από τα βιντεάκια που προβάλλονται όπως αναφέρθηκα παραπάνω, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα ουδέτερο συναίσθημα. Είτε τον σκοτώσαμε είτε όχι, το συναίσθημα είναι το ίδιο. Στο ίδιο μήκος κύματος επίσης πορεύονται και οι σύμμαχοί μας, με τα “αδέρφια” μας Ghosts να μην ξεχωρίζουν καθόλου μέσα στο παιχνίδι. Αδιάφοροι και δίχως ψυχή, είτε πεθαίνανε στη μάχη είτε όχι, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Μάλιστα, αν με ρωτήσετε ποια ήταν τα ονόματά τους, θα χρειαστώ μερικά λεπτά  για να σας απαντήσω.

Σε γενικές γραμμές, το σενάριο που διαπραγματεύεται το Ghost Recon Wildlands υπάρχει μόνο για να μας δώσει την αφορμή να ταξιδέψουμε στην τεράστια χώρα της Βολιβίας, με ελάχιστες στιγμές συναισθηματικής φόρτισης και αρκετά απογοητευτικούς χαρακτήρες. Αν λοιπόν ψάχνετε μια καταιγιστική ιστορία δράσης μην περιμένετε πολλά από το Ghost Recon Wildlands…

Gameplay

Το Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands είναι ένα open world, tactical shooter τρίτου προσώπου με δυνατότητα πρώτου προσώπου όταν στοχεύουμε. Ως προς την σκοποβολή λοιπόν, το παιχνίδι παρουσιάζει αρκετά καλά στοιχεία, με δυνατότητα χρησιμοποίησης μιας μεγάλης γκάμας όπλων, από snipers μέχρι Shotguns και handguns, αλλά και drones για μεγαλύτερη ορατότητα του εχθρικού πεδίου.

Μερικά από τα όπλα είναι:

  • M40A5 Sniper Rifle
  • Super Shorty Shotgun
  • MG121 Light Machine Gun
  • SR-635 Submachine Gun
  • 7 USG Handgun
  • M1911 Handgun
  • PP19 Submachine Gun
  • SASG-12 Shotgun
  • SR3M Assault Rifle
  • MP7 Submachine Gun
  • AUG A3 Assault Rifle
  • 628 Sniper Rifle
  • PSG Submachine Gun
  • Dragunov (SVD) Sniper Rifle

Τα όπλα του Wildlands μπορούν να ανακαλυφθούν στις διάφορες περιοχές της Βολιβίας, ενώ άλλα παραχωρούνται στον χρήστη μετά την ολοκλήρωση κάποιων αποστολών του main story. Αυτά επίσης μπορούν να βελτιωθούν και να βαφτούν χάρη στο GUNSMITH που επιστρέφει! Σύμφωνα με αυτό, κάθε όπλο μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και κάθε μέρος του να αντικατασταθεί με μια αρκετά μεγάλη ποικιλία εξαρτημάτων που θα βελτιώνει κατά πολύ την λειτουργικότητα του όπλου. Κάθε εξάρτημα μπορεί να βρεθεί σε διάφορες περιοχές του τεράστιου χάρτη της Βολιβίας.

Κάθε όπλο στο game έχει την δική του χρησιμότητα, αλλά και τις δικές του αδυναμίες. Για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιούμε ένα sniper θα πρέπει να προσέξουμε την καμπύλη της σφαίρας μετά από μια βολή από μεγάλη απόσταση. Αντιθέτως, μερικά αυτόματα δεν έχουν την δυνατότητα χρησιμοποίησης σιγαστήρα ή grenade launcher. Οι διαφορές  αυτές διαφοροποιούν αρκετά τα εξαρτήματα αλλά και τα όπλα, προσθέτοντας ποικιλία  στο gameplay.

Εκτός βέβαια από την παραμετροποίηση των όπλων, μπορούμε να φτιάξουμε και τον δικό μας χαρακτήρα, χάρη στο character customization που προσφέρεται. Αν εξαιρέσουμε την αρκετά φτωχή λίστα προσώπων, το wildlands προσφέρει αρκετές επιλογές ρουχισμού, εξαρτημάτων όπως γυαλιά ηλίου, ακουστικών και καπέλων αλλά και αρκετά λεπτομερή tattoo. Η ποικιλία όμως δεν σταματά εδώ καθώς το παιχνίδι προσφέρει ένα μεγάλο πλήθος από οχήματα, που μπορεί να οδηγήσει κανείς, για να ανακαλύψει την Βολιβία και τους κινδύνους που κρύβει. Σε γενικές γραμμές η οδήγηση μηχανών και αεροπλάνων είναι κακή. Αντίθετα, ελικόπτερα, αυτοκίνητα και οχήματα θαλάσσης ήταν ικανοποιητικά, χωρίς να είναι απολύτως ρεαλιστικά ως προς την κατάσταση του οδοστρώματος στο οποίο οδηγούσαμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γλίστρημα που κάνουν τα οχήματα στις πλαγιές των λόφων, χωρίς να σταματάνε εκτός αν βρεθεί κάποιο σοβαρό εμπόδιο στο δρόμο τους.

This slideshow requires JavaScript.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

Ως προς την επικινδυνότητά του, το game μας επιτρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα δυσκολίας: Easy, Normal, Hard και Ghost. Κατά το μεγαλύτερο μέρος του walkthrough μας διαλέξαμε την επιλογή Hard με λίγες εναλλαγές στο Ghost mode. Αυτό λοιπόν που παρατηρήσαμε στις διάφορες δυσκολίες είναι ότι στο Hard σε αντίθεση με το Normal πεθαίνανε πολύ πιο εύκολα, καθώς το damage ήταν μεγαλύτερο από τις σφαίρες των εχθρών, όπως είναι λογικό. Στο Ghost mode αντιθέτως, χωρίς HUD και μαρκάρισμα των εχθρών παρατηρήσαμε μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά ως προς την δυσκολία. Το damage ήταν αρκετά πιο υψηλό και η έλλειψη HUD δυσκόλευε κατά πολύ την κατάσταση. Για όσους λοιπόν δεν είναι και οι καλύτεροι του είδους, η επιλογή Hard είναι η βέλτιστη ώστε να δώσει μια μεγαλύτερη πρόκληση στον χρήστη, χωρίς να καταστρέφεται η εμπειρία του από την υπερβολική δυσκολία, σε συνδυασμό με μέτρια τεχνητή νοημοσύνη Α.Ι. εχθρών και συμμάχων.

Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη Α.Ι. των εχθρών, είναι αρκετά ρεαλιστική όσον αφορά τις διαδρομές που ακολουθούν, τον εντοπισμό του αντιπάλου όταν αυτός αποκαλύπτεται, αλλά, παρόλα αυτά, δεν μπορεί να διακρίνει έναν εχθρικό ghost όταν αυτός βρίσκεται λίγα μέτρα μπροστά του όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:

Και οι σύμμαχοί μας όμως δεν πάνε πίσω… καθώς οι 3 ghosts που μας ακολουθούν πολλές φορές κάνουν του κεφαλιού τους και υπάρχουν μόνο για revive σε περίπτωση που πέσουμε από σφαίρα. Επίσης, και οι αντάρτες των Kataris 26 σε περίπτωση που τους ελευθερώσουμε από κάποιο εχθρικό στρατόπεδο, αρχίζουν να πυροβολούν αποκαλύπτοντας τη θέση μας. Η αποκάλυψη της παρουσίας μας σε ένα εχθρικό φυλάκιο πυροδοτεί μια αλυσιδωτή αντίδραση που έχει ως αποτέλεσμα  την εμφάνιση εχθρών από το πουθενά (spawn). Η εμφάνιση ελικοπτέρων και περιπολιών της Unidad λόγω ενεργοποίησης του συναγερμού είναι ένα θετικό στοιχείο, αντιθέτως όμως το αυτόματο spawnαρισμα εχθρών από το πουθενά είναι αρκετά εκνευριστικό.

Για να αντισταθμίσουμε λοιπόν την μέτρια νοημοσύνη των ghost μας μια αρκετά δελεαστική επιλογή είναι να παίξουμε το wildlands σε συνεργασία με κάποιον φίλο μας. Το coop gameplay του παιχνιδιού είναι ο δεύτερος βασικός πυλώνας του και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Δοκιμάζοντας το παιχνίδι με τρεις άλλους τυχαίους παίκτες, καταφέραμε να διασκεδάσουμε αρκετά, ειδικά όταν αρχίσαμε να συνεννοούμαστε μεταξύ μας μέσω μικροφώνου στα αγγλικά. Η δυσκολία στο coop είναι να βρείτε online άτομα που θα παίζουν με το ίδιο στιλ με εσάς. Αν έχετε όμως φίλους που αγόρασαν το game και είστε στην ίδια πλατφόρμα, η coop δυνατότητα του wildlands θα σας διασκεδάσει για αρκετές ώρες.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε πώς μπορείτε να παίξετε full stealth με τους φίλους σας:

Χάρη στην cooperative δυνατότητα θα μπορείτε να ολοκληρώσετε αποστολές του παιχνιδιού παρέα με άλλους 3 φίλους σας, με την προϋπόθεση βέβαια να διαθέτουν το game. Κάθε αποστολή που θα πρέπει να εκτελέσετε αποτελείται κυρίως από εξολόθρευση στόχων, μεταφορά κάποιου στόχου, ανακρίσεις και απόκτηση πληροφοριών. Οι αποστολές στο σύνολό τους διαφέρουν μόνο ως προς τη δομή του κρησφύγετου-στρατόπεδου όπου θα πρέπει να εισέλθετε, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνονται αρκετά  στο σύνολό τους. Αρκετά κουραστική είναι και η επανάληψη αποστολών που έχετε κάνει όταν θα παίζετε με τους φίλους σας online, καθώς γνωρίζετε ήδη την έκβαση και το μέρος της αποστολής.

Παρόλα αυτά, η επαναληψιμότητα κάθε αποστολής διορθώνεται εν μέρει με την ελευθερία που προσφέρει το παιχνίδι. Συγκεκριμένα, μπορείτε να πετάξετε πάνω από το πεδίο μάχης με το αλεξίπτωτό σας και να αρχίσετε να πυροβολείτε τους πάντες, ή να πάρετε μια πιο stealth προσέγγιση (την οποία προτείνουμε), σκανάροντας τους εχθρούς σας με το drone και χρησιμοποιώντας σιγαστήρα και melee. Ταυτόχρονα, θα μπορείτε να tagαρετε αντιπάλους ώστε να τους σκοτώσουν οι σύμμαχοί σας.

Συμπερασματικά, το gameplay του Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands έχει αρκετό βάθος σε ορισμένα σημεία και αρκετά διασκεδαστικό ειδικά σε Coop με αρνητικά το μέτριο Α.Ι. και την επαναληψιμότητα των αποστολών.

Γραφικά και Ήχος

Από την  αρχή του review χρησιμοποιήσαμε ουκ ολίγες φορές το επίθετο τεράστιο για τον χάρτη του Ghost Recon Wildlands. Αυτό διότι το map του παιχνιδιού είναι από τα μαγαλύτερα ή το μεγαλύτερο που φτιάχτηκε ποτέ σε videogame! Με τεράστιες εκτάσεις γης για να διασχίσει κανείς για να μεταβεί στην επόμενη αποστολή, η χρησιμοποιήση κάποιου μέσου μεταφοράς είναι δεδομένη, αν και το παιχνίδι σας επιτρέπει το Fast travelling από την αρχή. Η Βολιβία ήταν η καλύτερη επιλογή  για το Wildlands, καθώς προσφέρει στις 21 περιοχές (districts) μεγάλη ετερογένεια ως προς την χλωρίδα του τόπου. Από ζούγκλες και πυκνά δάση, μετά από αρκετά χιλιόμετρα μπορούμε να μεταβούμε σε χιονισμένα τοπία ή ερήμους. Η ομορφιά των τοπίων του Wildlands είναι εντυπωσιακή, ειδικά στην PS4 έκδοση που δοκιμάσαμε, με καλύτερο στοιχείο το βάθος πεδίου. Το δυναμικό σύστημα καιρικών συνθηκών δίνει επίσης μια πολύ καλή αίσθηση του περιβάλλοντος της Βολιβίας (αν και δεν έχω πάει) με μοναδικό αρνητικό τα σύννεφα και τις σταγόνες της βροχής. Από μακριά, βουνά και πεδιάδες έχουν αρκετή λεπτομέρεια, όχι και τόσο δεδομένη για μια κονσόλα. Αντιθέτως, ο οπτικός τομέας σε κοντινή απόσταση χαλάει λιγάκι, καθώς αρχίζουν να επαναλαμβάνονται στοιχεία όπως μπορείτε να δείτε από τις παρακάτω εικόνες:

Επιπρόσθετα, οι NPCs (χαρακτήρες τους οποίους δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ο χρήστης) είναι αρκετά κακοφτιαγμένοι, θυμίζοντας Old Generation γραφικά.

Δείτε παρακάτω μερικούς NPCs που συναντήσαμε στη Βολιβία:

 

Ως προς τον ακουστικό τομέα, η Ubisoft έκανε μια καλή δουλειά με το Wildlands ως προς τους ήχους των Ghosts, δηλαδή στις φωνές τους όταν μιλάνε μέσω ασύρματου αλλά και με τους ήχους της φύσης και των οχημάτων. Για παράδειγμα, όταν ένα εχθρικό ελικόπτερο έκανε την εμφάνισή του, μπορούσε κανείς να διακρίνει τον θόρυβο που έκανε και την κατεύθυνση από την  οποία προερχόταν. Παρόλα αυτά, μέτρια δουλειά έγινε στην απόδοση των ήχων των όπλων καθώς διαφορετικά όπλα πυροβολούσαν με τον ίδιο ακριβώς ήχο δίχως κάποια εναλλαγή. Για ένα tactical shooter όπως το Wildlands περιμέναμε περισσότερα. Ως προς τη μουσική που υπάρχει στο game, αυτή συνίσταται επί τον πλείστον σε μεξικανό-αμερικανικά soundtracks που ενεργοποιούνται όταν οδηγάμε κάποιο αυτοκίνητο ή όταν ένα ραδιόφωνο είναι ενεργό κοντά μας. Προσωπικά, δεν με ενθουσίαζαν και τις περισσότερες φορές έκλεινα το radio του αυτοκινήτου, καθώς ο ήχος της φύσης ήταν πολύ καλύτερος.

Διάρκεια

Για να τερματίσουμε το παιχνίδι χρειαστήκαμε γύρω στις 25 με 30 ώρες με μπόλικα side quests και multiplayer για να ξεκλειδώσουμε skills και εξαρτήματα για τα όπλα μας. Η διάρκεια είναι αρκετά ικανοποιητική και παρόλη την επαναληψιμότητα των αποστολών, η διαφορετική προσέγγισή τους δίνει μια διαφορετική νότα στο παιχνίδι. Το Ghost Recon Wildlands έχει αρκετό περιεχόμενο για να διασκεδάσει κανείς με τους φίλους του και σίγουρα θα σας κρατήσει απασχολημένους για αρκετές ώρες και όταν τερματίσετε το μέτριο Main quest.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
6
Gameplay
8.5
Γραφικά και Ήχος
7.5
Διάρκεια
8
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΤο OPPO F3 Plus θα σου επιτρέψει να βγάλεις τις τέλειες selfies: Δες εδώ γιατί!
Επόμενο άρθροΤο Honor V9 έρχεται στην Ευρώπη σύντομα υπό την εμπορική ονομασία Honor 8 Pro

Άλεξ εδώ… έχοντας περάσει τα εφηβικά gaming χρόνια μου με τα μεταχειρισμένα Game Boy του ξαδέρφου μου, μετατράπηκα με τον καιρό σε PlayStationManiac. Περιμένω υπομονετικά το επόμενο evolution μου σε PC gamer!

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ