Δυστυχώς, τρεις από τις εταιρείες που καθορίζουν τις τάσεις στα smartphones, η Apple, η Samsung και η Google, ετοιμάζονται να κάνουν χειρότερη την εμπειρία μας με τα τηλέφωνά μας. Όλα δείχνουν πως ετοιμάζουν κάτι που θα χαλάσει πολύ την εμπειρία χρήσης των τηλεφώνων μας.
Την αρχή κάνει η Apple, που δεν έχει οικονομικές συσκευές για να το δικαιολογήσει. H Apple έκανε την αρχή από την εφαρμογή των χαρτών της, ξεκινώντας να δείχνει διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις πληρώνουν τους λογαριασμούς στις εταιρείες που βασίζονται σε αυτές για να επιβιώσουν, όπως οι ιστοσελίδες και οι εφαρμογές, όμως η Apple και οι εταιρείες που παράγουν τηλέφωνα δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Κάτι παρόμοιο κάνει η Xiaomi εδώ και χρόνια, όμως αυτό συμβαίνει μόνο στις πολύ οικονομικές της συσκευές, σαν ένα τρόπο να ρίξει τις τιμές. Το να παρουσιάζει μια εταιρεία διαφημίσεις σε συσκευές αρκετά ακριβών συσκευών όμως, είναι απλά απαράδεκτο.
Ας δούμε το παράδειγμα του YouTube. Πλέον η πλατφόρμα είναι απίστευτα εκνευριστική, εκτός αν αγοράσουμε συνδρομή Premium. Βέβαια, το περιεχόμενο του YouTube προσφέρεται δωρεάν και οι δημιουργοί πληρώνονται από αυτές τις διαφημίσεις. Το να έχεις διαφημίσεις όμως σε ένα τηλέφωνο που έχεις πληρώσει πολλά, δεν έχει καμία λογική.
Η αρχή έγινε λοιπόν για την Apple και δε φαίνεται πως είναι κάτι παροδικό. Παρόμοιες δοκιμές κάνει και η Samsung στις πιο οικονομικές συσκευές της. Το Galaxy M34 στην Ινδία για παράδειγμα, έχει ένα Widget στην αρχική του οθόνη, που απλά εναλλάσσει διαφημίσεις συνεχώς. Κάθε φορά που ο χρήστης ξεκλειδώνει την συσκευή του, βρίσκει μια νέα διαφήμιση με έναν σύνδεσμο προς κάποιο διαφημιστικό άρθρο.
Η αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε ποτέ από την Apple να διαφημίζει πράγματα στη συσκευή της, όμως τώρα διαφημίζει την ταινία F1 στα τηλέφωνά της. Και το βασικό ερώτημα είναι, “που θα σταματήσει όλο αυτό;” Μπορεί όχι σύντομα, αλλά σε 10 χρόνια ας πούμε, θα μας ζητάνε οι συσκευές μας να δούμε διαφημίσεις για να συνεχίζουμε να τα χρησιμοποιούμε;

Πρόκειται για μια δοκιμασμένη στρατηγική. Μια υπηρεσία προσφέρει δωρεάν και επί πληρωμή πακέτα. Όσο πουλάει, αρχίζει να βάζει περισσότερα πακέτα, με το δωρεάν πακέτο να χάνει όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά. Στο τέλος, οι χωρίς συνδρομή χρήστες, αρχίζουν να βλέπουν διαφημίσεις συνεχώς.
Χρηματική ικανοποίηση 10.000 ευρώ για το SMS που έλαβες μόλις!
Έτσι, πιθανότατα θα δούμε συνδρομές για να χρησιμοποιούμε τη συσκευή που πληρώσαμε ακριβά, ώστε να μη βλέπουμε διαφημίσεις. Αν αυτό σας φαίνεται ακραίο, δείτε τι έγινε με το Netflix στις ΗΠΑ. Το φθηνότερο πακέτο πλέον είναι με διαφημίσεις και αυτό εκτόξευσε τα έσοδα της πλατφόρμας. Πόσο καιρό θα πάρει και στους άλλους να κάνουν το ίδιο; Πόσο θα χρειαστούν τα AI Chatbots για να δείξουν προωθημένες απαντήσεις; Πότε θα δούμε διαφημίσεις στα τηλέφωνά μας;
Είναι διαφορετικό να δείχνεις διαφημίσεις στις πολύ οικονομικές συσκευές σου για να τις κρατήσεις όσο πιο οικονομικές γίνεται, από το να δείχνεις διαφημίσεις σε μια συσκευή 1000+ ευρώ. Αν το ξεκινάει η Apple στα ακριβά της τηλέφωνα και στις δικές της εφαρμογές, είναι σχεδόν δεδομένο πως θα γίνει η νέα μόδα, όπως έγινε και η απουσία φορτιστή στο κουτί, όπως έγινε και η αφαίρεση της 3.5mm θύρας για ακουστικά.
Είναι πολύ διαφορετικό μια εντελώς δωρεάν πλατφόρμα να έχει διαφημίσεις για να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί και άλλο πράγμα να ζητάει συνδρομή και ταυτόχρονα να δείχνει και διαφημίσεις. Αυτό θα χαλάσει την εμπειρία χρήσης ακόμα και στα ακριβά smartphones.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.















































