Συνεχής θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) που παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE
(από αριστερά) Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας
Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, σημειώνεται αύξηση κατά μέσο όρο 17% του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο σε συνέχεια προηγούμενων ερευνών το 2022 και το 2020, σε δείγμα 400 επιχειρήσεων και αποτυπώνει με χαρακτηριστικό τρόπο την πρόοδο που έχουν σημειώσει οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αν και όπως διαπιστώνει υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Όπως δείχνει η έρευνα, η διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ κρίνονται οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι, η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού.
«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν», δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.
Κρίσιμη η ψηφιακή ασφάλεια των ΜμΕ
Έμφαση δίνεται στην ψηφιακή ασφάλεια των επιχειρήσεων, οι οποίες -όπως τονίζει η έρευνα- οφείλουν να οργανώσουν ένα σχέδιο δράσης (όπως εκπαίδευση προσωπικού, οργανωμένα backup, λύσεις ασφαλείας στο Cloud, στο IoT ή τα managed security services) για να προστατευτούν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία τους. Παρόλα αυτά, αν και 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, η συντριπτική τους πλειοψηφία περιορίζεται σε βασικές λύσεις όπως antivirus.
Στα βασικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η έρευνα είναι και η σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια, το 2024 σε σχέση με το 2022. Επίσης, η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων. Παράλληλα σημαντική παραμένει και η παρουσία των ΜμΕ στο διαδίκτυο, ενώ στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης, με την μεγαλύτερη να είναι στις ψηφιακές καμπάνιες και στη χρήση social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας.
Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».
Αναλυτικά η έρευνα είναι διαθέσιμη στον εν λόγω σύνδεσμο
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.