Οι Εισπρακτικές εταιρείες στην Ελλάδα διέπονται από ένα συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο και πρέπει να ακολουθούν κάποιους συγκεκριμένους κανόνες στην επικοινωνία τους με τους οφειλέτες.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4938/2022, καθορίζονται οι κανόνες που πρέπει να τηρούν οι Εισπρακτικές δικηγορικές εταιρείες όταν επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους οφειλέτες. Σύμφωνα με τις τελευταίες αλλαγές του σχετικού νόμου:
- Πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης απαιτείται η από τον δανειστή προς τον οφειλέτη επιβεβαίωση των οφειλών με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην Εταιρεία.
- Η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται εντός εύλογου χρόνου και με συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα. Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
- Η τηλεφωνική επικοινωνία από την Εταιρεία για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση επιτρέπεται να πραγματοποιείται μετά την πάροδο δέκα (10) ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9:00 έως 20:00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
Το ξεχωριστό κουμπί που θα δούμε στο νέο Nothing Phone!
Ακόμη σύμφωνα με τον νόμο οι δανειστές παρέχουν στις Εταιρείες μόνο τα αναγκαία για την επικοινωνία στοιχεία των οφειλετών και απαγορεύεται η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους, με ή χωρίς αντάλλαγμα, καθώς και η χρήση τους για άλλους σκοπούς. Ως τρίτοι θεωρούνται και οι θυγατρικές εταιρείες των Εταιρειών. Τέλος οι διατάξεις για το απόρρητο και την ασφάλεια της επεξεργασίας εφαρμόζονται αναλόγως στα αρχεία που περιέχουν δεδομένα οφειλετών, που είναι νομικά πρόσωπα.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.