H Smart TV και οι streaming υπηρεσίες που χρησιμοποιούμε καθημερινά είναι εφιάλτης για την ιδιωτικότητα μας, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από το Center For Digital Democracy (CDD). Η εν λόγω έκθεση είναι 48 σελίδων και μεταβιβάστηκε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ( FTC). Στην έκθεση βλέπουμε ως πως η βιομηχανία streaming τρέχει ένα σκοτεινό σύστημα παρακολούθησης, που υπονομεύει την ιδιωτική ζωή και την προστασία των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο καταναλωτής δεν παραχωρεί μόνο το ποσό της συνδρομής, αλλά παραχωρεί και την ιδιωτικότητα του, καθώς βρίσκεται στα «συνδεδεμένα τηλεοπτικά μέσα και το σύστημα μάρκετινγκ με πρωτοφανείς δυνατότητες παρακολούθησης και χειραγώγησης». Και χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, πρόκειται να γίνει ακόμα χειρότερο.
Η έκθεση αναφέρει την Smart TV σαν «συνδεδεμένη τηλεόραση», που είναι και βασικός τρόπος να δει κάποιος περιεχόμενο, μέσω τον streaming πλατφορμών, όπως το Netflix. Αυτές οι υπηρεσίες έχουν μετατρέψει συλλογικά τις συνδεδεμένες τηλεοράσεις σε μια «μια εξελιγμένη συσκευή παρακολούθησης, εντοπισμού και στόχευσης».
Στην έκθεση βλέπουμε σαν παράδειγμα το Tubi, του οποίου το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στην συλλογή πλούσιων και λεπτομερών πληροφοριών από τους θεατές του. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί τεχνολογία διαφήμισης και μέσω αυτού αλλάζει το περιεχόμενο τον διαφημίσεων, αλλά και του περιεχομένου που μπορεί να προτείνει. Με αυτό τον τρόπο, θα αναπαράγει διαφημίσεις για προϊόντα που εμφανίζονται στο περιεχόμενο που βλέπουμε. Μάλιστα, στην έκθεση αναφέρεται πως το ίδιο κάνουν όλες οι streaming πλατφόρμες, ονοματίζοντας το Disney+, το Netflix, το Amazon Prime και άλλες.
Σύμφωνα με την έκθεση του CDD, η βιομηχανία ροής «έχει σκόπιμα ενσωματώσει πολλές από τις πρακτικές μάρκετινγκ παρακολούθησης δεδομένων που υπονομεύουν εδώ και καιρό την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των καταναλωτών στον “παλαιότερο” κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των μηχανών αναζήτησης, των smartphones και των υπηρεσιών video… εκατομμύρια χρήστες αναγκάζονται να αποδεχθούν αθέμιτους όρους προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε προγράμματα video, γεγονός που απειλεί την ιδιωτική τους ζωή και μπορεί επίσης να περιορίσει τις πληροφορίες στις οποίες έχουν πρόσβαση – συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας του ίδιου του περιεχομένου».
Η έκθεση παρουσιάζει μια ζοφερή εικόνα και το CDD θέλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ να αναλάβει δράση. Συγκεκριμένα θέλει:
- Ισχυρή προστασία της ιδιωτικής ζωής
- Διασφαλίσεις ψηφιακού μάρκετινγκ που καλύπτουν την πολιτική, την υγεία και τα παιδιά
- Ρύθμιση αντιανταγωνιστικών και μονοπωλιακών συμπεριφορών
Το CDD έστειλε επιστολή στην FTC, την FCC, τον γενικό εισαγγελέα της Καλιφόρνια και την CPPA ζητώντας έρευνα για τη βιομηχανία συνδεδεμένης τηλεόρασης των ΗΠΑ. Μάλιστα, δε θα λέγαμε πως το CDD έχει άδικο. Οι smart TVs μας είναι μεγάλο μέρος της ημέρες ανοιχτές, παρακολουθώντας την συμπεριφορά μας και τις προτιμήσεις μας, ώστε να μας πλασάρουν διαφημίσεις και να χειραγωγούν τις προτιμήσεις μας σε περιεχόμενο. Ιδιαίτερα το τελευταίο, είναι το πιο σοβαρό, αφού μπορεί να μας βάλουν στην διαδικασία να δούμε συγκεκριμένο περιεχόμενο που θα κατευθύνει τις απόψεις μας, είτε είναι πολιτικές, είτε κοινωνικές.
Ο απόλυτος καταθετικός λογαριασμός της Revolut! Συναλλαγές χωρίς εφορία
Όμως, ακόμα και η φθηνότερη τηλεόραση της σημερινής εποχής, είναι smart tv, οπότε δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγουμε από την συλλογή δεδομένων από τις υπηρεσίες streaming. Ακόμα και με μια παλιά τηλεόραση, από την στιγμή που χρησιμοποιούμε τις streaming πλατφόρμες, παραχωρούμε τα δεδομένα μας. Φτάσαμε στην εποχή που η πειρατεία είναι πιο ασφαλής για τα δεδομένα μας, από τον νόμιμο τρόπο…
Μπορείτε να βρείτε όλη την έκθεση σε PDF, ΕΔΩ.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
djdk1t