Η πλατφόρμα της Electronic Arts που ονομάζεται Origin, δημιουργήθηκε to 2011 από τον συνδυασμό του EA Store και του EA Download Manager.Η πλατφόρμα έγινε δημοφιλέστατη σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Στην διαδικασία να διαχειριστεί και να εξυπηρετήσει 40 εκατομμύρια χρήστες/πελάτες, πολλά προβλήματα έπρεπε να αντιμετωπιστούν.
Ας πάρουμε τα πράματα από την αρχή όμως. Η ΕΑ θέλοντας να ανταγωνιστεί τη Valve και την δημοφιλέστατη πλατφόρμα της, το Steam, μερικούς μήνες πίσω, έδωσε εντολή στον εκτελεστικό υποδιευθυντή της, Andrew Wilson να αναλάβει την διαχείριση και τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας Origin. Η σύνδεση του συγκεκριμένου ανθρώπου με αυτό το project μόνο τυχαία δεν ήταν καθώς συμμετείχε στο project από τις πρώτες μέρες υλοποίησής του. Όπως δηλώνει κι ο ίδιος είχε την τύχη να είναι μέρος του βασικού κορμού της ομάδας που είχε την αρχική ιδέα και τον πηγαίο κώδικα του Origin project, «Δεν ονομαζόταν καν Origin τότε. Η ομάδα που προστέθηκε έπειτα το ονόμασε έτσι» τονίζει και συνεχίζει λέγοντας «Αρχικά αυτό που είχαμε στο μυαλό μας ήταν μια υπηρεσία που θα βελτιώνει την συνολική εμπειρία των παιχνιδιών της EA. Αυτό θα ήταν εφικτό μέσω της πιο εύκολης πρόσβασης, της δικτύωσης με φίλους, της ευκολίας αναβάθμισης των παιχνιδιών και θέλουμε όλα αυτά να ισχύουν για όλες τις πλατφόρμες (Microsoft, Sony, iOS) όχι μόνο για τους προσωπικούς υπολογιστές (PC).» Το σχόλιο του σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες, όπως είναι η Microsoft, η Sony ή η Apple με το iOS, είναι ότι «δεν βλέπουμε ανταγωνιστικά αυτές τις εταιρείες και τις πλατφόρμες τους. Θέλουμε η Origin να είναι μια υπηρεσία συμπληρωματική αυτών η οποία να εμπλουτίζει την εμπειρία του παιχνιδιού σου ανεξάρτητα από το μέσο που χρησιμοποιείς. Αυτή είναι μια βασική αλλαγή που θα δείτε από εμάς.»
Ο ίδιος αναγνωρίζει ότι η υπηρεσία διαμορφώθηκε σε κάτι διαφορετικό στην διαδικασία της υλοποίησης, όπως συμβαίνει άλλωστε σε πολλά αντίστοιχα project. «Προβλήματα υπάρχουν αλλά κάναμε ένα βήμα πίσω και είδαμε ότι έχουμε κάνει ορισμένα πραγματικά πολύ καλά πράγματα με το Origin.» Πλέον η εταιρεία δείχνει να συγκεντρώνεται στην εμπειρία χρήστη και στο πως θα βελτιώσει την πρόσβαση στα παιχνίδια της. Όταν το Origin πρώτο-κυκλοφόρησε ήταν περισσότερο μια πλατφόρμα που έλυνε τα χέρια της EA παρά να προσφέρει μια καλή εμπειρία χρήσης και ο Wilson συμφωνεί με αυτό επικεντρώνοντας το πρόβλημα στην συναλλαγή. Όπως υποστηρίζει «η διαδικασία της συναλλαγής έχει πάρει δυσανάλογο χώρο στην επικοινωνία και στην διαδικασία σκέψης αυτού που πραγματικά θέλουμε να προσφέρουμε, δίνοντας την αίσθηση ότι το Origin είναι ένα εμπόδιο ανάμεσα στον χρήστη και στο παιχνίδι του.»
Πλέον ο μακροχρόνιος στόχος που έχει τεθεί, από τον ίδιο και την ομάδα του, είναι να καταφέρουν να αλλάξουν την αντίληψη που έχει δημιουργηθεί στο μυαλό των χρηστών για το Origin, πράγμα για το οποίο λέει πως «δεν είμαι αφελής ώστε να πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Θα προσπαθήσουμε να το πετύχουμε αυτό ξεκινώντας με το να κάνουμε το Origin ‘αθόρυβο’ ώστε να μην μπαίνει ανάμεσα στον χρήστη και στο παιχνίδι του.» Η EA επικεντρώνεται στο πως θα γίνει αυτό εφικτό. Η τεχνολογία θα πρέπει να χάνεται στο φόντο, όσον αφορά τον χρήστη. «Θέλουμε η Origin, σε αυτόν τον καινούριο κόσμο, να είναι ο οικοδεσπότης του party. Η πλατφόρμα δεν πρέπει να είναι το κέντρο της προσοχής, δεν είναι ο DJ, δεν είναι ο υπεύθυνος της χορογραφίας, είναι απλά ένας ευγενικός οικοδεσπότης. Είναι αυτός που σε καλωσορίζει και σου δείχνει που είναι η παρέα σου έτσι ώστε να μπορέσεις να πας και να διασκεδάσεις μαζί τους. Έτσι το βλέπουμε πλέον.»
Η Electronic Arts συζητά να κάνει πολλές αλλαγές και αναγνωρίζει πως δεν θα είναι ένα εύκολο μονοπάτι, «ο κόσμος δεν θα πει ξαφινκά ‘Ω! Τι ωραία! Τώρα αγαπάμε το Origin!’» Υπάρχει πολύς κόσμος που του αρέσει το Origin και υπάρχουν άλλοι που δεν τους αρέσει γιατί δεν είχαν την επιθυμητή εμπειρία χρήσης. «Η αρχική εμπειρία χρήσης είναι δύσκολο να αλλάξει. Αυτό που θέλουμε να πούμε στον κόσμο είναι: ‘Το ‘πιάσαμε’. Καταλάβαμε. Ακούσαμε. Έχουμε ήδη προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές. Θα ακολουθήσουν κι άλλες στους επόμενους μήνες που είναι πραγματικά επικεντρωμένες στο παιχνίδι.’ Οι αλλαγές αυτές θα είναι καθοριστικές και θα δείξουν αν θα καταφέρουμε να αλλάξουμε το πώς βλέπει ο κόσμος την Origin. Βασικά πιστεύω ότι θα δείξουμε στον κόσμο πως αυτά που συζητάμε εδώ σήμερα δεν είναι αερολογίες. Θέλουμε πραγματικά να φτιάξουμε μια υπηρεσία για τους gamers. Η απόδειξη για αυτό είναι κάτι που οι χρήστες θα πρέπει να ανακαλύψουν μόνοι τους δοκιμάζοντας.»
Οι σκέψεις γύρω από τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας είναι σωστές. Η Electronic Arts φαίνεται να θέτει γερές βάσεις για το μέλλον της Origin. Αυτό που μένει να δούμε είναι αν, μετά την αλλαγή της ‘συνταγής’ από τον Andrew Wilson, η υλοποίηση θα είναι επιτυχημένη. Ο κόσμος θα περιμένει να δει τις αλλαγές που θα γίνουν και πως αυτές θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα, καθώς εκεί κρίνονται όλα.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Με τέτοιες τιμές δύσκολα να κάνει η EA το οποιοδήποτε βήμα μπροστά! Ο κύριως ανταγωνιστής (βλ. Steam) είναι έτη φωτός μπροστά!