Το Internet αποτελείται από σελίδες που βασίζουν την επιβίωσή τους στην επισκεψιμότητα του κόσμου. Από τις ειδισιογραφικές σελίδες, από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και από τις σελίδες που είναι καθαρά για λόγους ψυχαγωγίας. Αν δεν έχουν συνδρομή αυτές οι σελίδες, για να επιβιώσουν θα πρέπει να βγάλουν από κάπου τουλάχιστον τα έξοδά τους και αυτό το κάπου είναι αποκλειστικά οι διαφημίσεις. Και κάπου εδώ έρχεται η Google που στην θεωρητικά κρίνει το πόσο καλή και έμπειστη είναι μια σελίδα και κατατάσει το περιεχόμενό της στην αναζήτηση ανάλογα. Σε τακτά χρονικά διαστήματα η Google κυκλοφορεί Core update για να βελτιώσει τον αλγόριθμο που κατατάσει τις σελίδες.
Τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο είναι οι δύο μήνες του χρόνου που οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο έχουν τα περισσότερα έσοδα του χρόνου. Είτε πρόκειται για επιχειρήσεις πώλησης αγαθών, είτε για επιχειρήσεις που βασίζονται στη διαφήμιση. Με την Black Friday και τα Χριστούγεννα να είναι αυτούς τους μήνες, τόσο οι πωλήσεις των καταστημάτων, όσο και τα έσοδα από διαφημίσεις εκτοξεύονται και τις περισσότερες φορές καλύπτουν τις απώλειες του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου που είναι πιο νεκρές περίοδοι.
Μέχρι πρόσφατα, κάθε χρόνο η Google κυκλοφορούσε δύο μεγάλα Core Updates για την αναζήτηση, που έπαιρναν περίπου ένα μήνα για να ολοκληρωθούν. Σε αυτή την περίοδο, όλες οι σελίδες στο διαδίκτυο παρατηρούν αυξομειώσεις στην επισκεψιμότητά τους, καθώς αλλάζει η κατάταξή τους στην αναζήτηση. Σελίδες που έχουν αποδείξει πως είναι έγκυρες, συνήθως βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης, ενώ τώρα που τα πρώτα 5 αποτελέσματα της αναζήτησης είναι διαφημίσεις, αρκετές σελίδες έχουν πέσει στη δεύτερη και την τρίτη σελίδα του Google Search. Αυτές οι μεγάλες ανακατατάξεις την περίοδο των Core Updates της Google έρχονται με μεγάλες απώλειες στην επισκεψιμότητά όλων των σελίδων, με κάποιους να επηρεάζονται λιγότερο και κάποιους περισσότερο.
Μέσα στο 2024 όμως, αντί για τα κλασσικά δύο Core Updates, πλέον έχουμε τέσσερα. Το πρώτο μεγάλο ήταν τον Μάρτιο, πήρε ενάμισι μήνα για να ολοκληρωθεί και πολλές σελίδες έχασαν μόνιμα την κατάταξή τους. Το δεύτερο έγινε τον Αύγουστο και πήρε 20 μέρες για να ολοκληρωθεί. Σε εκείνο το δεκαπενθήμερο παρατηρήσαμε μέρες που σπάγαν ρεκόρ επισκεψιμότητά και ακριβώς την επόμενη μέρα έπιαναν το ιστορικό χαμηλό του έτους.
Όταν τελείωσε το update του Δεκεμβρίου όλοι είπαμε πως τέλος οι μεγάλες αναβαθμίσεις για φέτος, πάμε πάλι από το 2025. Όμως η Google είχε άλλα πλάνα. Ξεκινάει πάλι Core Update, στις 11 Νοεμβρίου, που θεωρητικά θα κρατούσε 15 ημέρες. Να θυμίσουμε πως 27 Νοεμβρίου ήταν η Black Friday και άρα μια από τις πιο δυνατές διαφημιστικά περιόδους. Η αναβάθμιση αντί για 15 μέρες κράτησε 26 και τελείωσε στις 6 Δεκεμβρίου, κάτι που διέλυσε όλες τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε πωλήσεις προϊόντων και διαφημίσεις. Κοινώς, όλα τα καταστήματα και όλες τις ενημερωτικές σελίδες που βασίζονται στη διαφήμιση για να επιβιώσουν.
Μόλις όμως τελείωσε το update του Νοεμβρίου, τρεις μέρες μετά παρουσιάζεται μεγάλο πρόβλημα στα συστήματα της Google, που δε μπορούσε να δει νέα άρθρα. Η Google έλεγε πως επηρέασε ένα πολύ μικρό αριθμό σελίδων, όμως με όποια σελίδα μιλήσαμε στην Ελλάδα, όλες ανέφεραν τεράστια πτώση στην επισκεψιμότητά. Όπως και να έχει διορθώθηκε δύο μέρες μετά το πρόβλημα και όλες οι σελίδες ξεκινάνε να δουλεύουν κανονικά. Και το Techmaniacs επέστρεψε στα κανονικά του νούμερα, όμως αυτό κράτησε μόλις δύο μέρες…
Σήμερα, η Google χωρίς κανένα προφανή λόγο και μόλις 6 μέρες μετά το τέλος του Core Update Νοεμβρίου, ξεκινάει νέο Core Update, που δηλώνει πως θα κρατήσει για άλλες 15 ημέρες (αν δεν πάει παραπάνω όπως και του Νοεμβρίου). Κάπως έτσι, η Google μόλις διέλυσε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο, κόβοντάς την κανονική λειτουργία τους, στην περίοδο του χρόνου που βγάζουν αρκετά για να καλύψουν κάποιες από τις τρύπες του χρόνου.
Το άτομο που πήρε την απόφαση να κάνει μεγάλες αναβαθμίσεις σε αυτή την περίοδο, πρέπει απλά να μην ξαναδουλέψει ποτέ στον χώρο, γιατί πήρε στον λαιμό του χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια επιχειρήσεις του διαδικτύου. Με την Google να είναι πρακτικά μονοπώλιο στην αναζήτηση και στο διαδίκτυο, αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να συμβαίνουν.
Το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για το iPhone! Αυτό είναι το iPhone 17 Pro (φωτογραφία)
Η εταιρία έχει ήδη δηλώσει πως τον προγραμματισμό των αλγορίθμων της, έχει αναλάβει πλήρως η τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσει. Γιατί έχουμε δεύτερο μεγάλο update αμέσως μετά το προηγούμενο; Μήπως γιατί τα έκανε τελείως θάλασσα; Ήδη έχουμε επικοινωνήσει με αρκετές σελίδες στην Ελλάδα και όλες δηλώνουν μεγάλη πτώση μετά το update του Νοεμβρίου. Μήπως αυτό το update διορθώνει τα κακώς κείμενα του προηγούμενου;
Ακόμα και έτσι να είναι, δεν προχωράς σε αναβαθμίσεις πάνω στην περίοδο της μεγάλης δραστηριότητας όλης της αγοράς. Παράλληλα, μια εταιρία στο μέγεθος της Google δεν θα έπρεπε να χρειάζεται ένα μήνα για να ολοκληρώσει μια αναβάθμιση στα συστήματά της, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην αγορά παγκοσμίως.
Κάτι πηγαίνει πάρα πολύ στραβά με την Google και πολλά περνούν από το μυαλό μας, καθώς αυτά τα προβλήματα επηρεάζουν περισσότερο τις μικρότερες επιχειρήσεις, παρά τους κολοσσούς. Δε θα δούμε να επηρεάζονται τόσο οι μεγάλοι δημοσιογραφικοί όμιλοι, για παράδειγμα, με τους οποίους η Google έχει συμφωνίες, αλλά όλες οι μικρότερες σελίδες, που μπορεί να έχουν πολύ κοινό από πίσω τους, όμως δεν είναι σαν τους τεράστιους παίκτες της αγοράς.
Μαζί με όλα αυτά τα προβλήματα, βλέπουμε δυσλειτουργίες και σε όλες τις άλλες υπηρεσίες της Google, που χρησιμοποιούν όλες οι σελίδες, όπως το Google Analytics, το Google Publisher’s Center, το Google Search Console και άλλα. Όλα αυτά κάνουν τη ζωή όλων των μέσων και όλων των ηλεκτρονικών καταστημάτων δύσκολη, χωρίς κανένα προφανή λόγο. Αυτό ή γίνεται από κάποια σκοπιμότητα ή απλά η ενσωμάτωση της AI σε όλη την υποδομή της Google τα έχει κάνει όλα θάλασσα.
Μέχρι να τελειώσει αυτό το update, προς τα τέλη του μήνα (αν πάνε όλα καλά γιατί μπορεί να μας βρει και το 2025), δεν γνωρίζουμε πόσα από τα άρθρα μας θα σας δίνει τόσο στο Google Discover όσο και στην αναζήτηση. Για αυτό καλό θα ήταν να μπαίνετε απευθείας στη σελίδα για μπορείτε να δείτε όλα όσα ανεβάζουμε. Το ίδιο να κάνετε και για τις σελίδες που αγαπάτε και παρακολουθείτε όλον αυτό τον καιρό. Κάπως όπως κάναμε και πριν εμφανιστεί η Google!
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Συμφωνώ και επαυξάνω με το άρθρο. Όσο για την επίσκεψη στις σελίδες, τόσο εγώ όσο και οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν σκρολάρουν απλά στα social αλλά διαβάζουν σοβαρά μία ιστοσελίδα δεν περιμένουν από τη ροή της google να τους βγάλει κάποιο άρθρο αλλά κάθε μέρα και πολλές φορές περισσότερες από μία φορές μπαίνουν μέσα στη σελίδα για να δουν τι έχει ανέβει γιατί όπως πολύ σωστά αναφέρεται στο άρθρο των τελευταίο καιρό μπορεί να σου πεταχτεί στη ροή άρθρο 2 μηνών πριν ενώ έχει ανέβει καινούργιο πριν από 2 ώρες και μετά να μην σου πετάγεται τίποτα και ξαφνικά όλα να λειτουργούν ωραία για τις επόμενες δύο μέρες και πάλι τα ίδια