Στη συνεχιζόμενη μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής στο μετρό του Λονδίνου, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αναδεικνύεται το πιο πρόσφατο εργαλείο για τον περιορισμό των περιπτώσεων μη επικύρωσης εισιτηρίου. Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει τους επιβάτες που είναι πιο πιθανό να περάσουν από τις πύλες εισόδου του σταθμού χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Επιτυχείς δοκιμές έχουν ήδη διεξαχθεί στο σταθμό Willesden Green της γραμμής Jubilee, γεγονός που ώθησε την Transport for London (TfL) να επεκτείνει το σύστημα και σε άλλους σταθμούς του δικτύου.

Ο Siwan Hayward, Διευθυντής Αστυνόμευσης και Ασφάλειας της TfL, εξηγεί ότι το σύστημα, που χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες κάμερες ασφαλείας των σταθμών, δεν λειτουργεί ως τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου. Αντίθετα, αναγνωρίζει τα μοτίβα κίνησης των ατόμων που μπορεί να υποδηλώνουν προσπάθεια παράκαμψης των πυλών, παρέχοντας πρόσθετα δεδομένα σχετικά με τις μεθόδους εισιτηριοδιαφυγής.

Μετά από αξιολογήσεις ασφάλειας, υγείας και περιβάλλοντος, το σύστημα θα υποβληθεί σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά του. Αν και η TfL δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, οι περιγραφές της δοκιμής στο Willesden Green υποδηλώνουν έντονα την ενσωμάτωσή της.

Η πρωταρχική εστίαση είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των φαρδιών πυλών που χρησιμοποιούνται για την είσοδο και την έξοδο επιβατών με αναπηρία ή μεγάλες αποσκευές, οι οποίες συχνά αποτελούν στόχο των παραβατών λόγω της ευκολίας χρήσης τους. Σύμφωνα με στοιχεία της TfL, η εταιρεία χάνει πάνω από 130 εκατομμύρια λίρες ετησίως λόγω της εισιτηριοδιαφυγής, με ποσοστό διαφυγής 3,9%.

Στόχος της TfL είναι να αυξήσει τα ποσά των προστίμων από 80 σε 100 λίρες, αλλά ο δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan, δεν έχει δώσει ακόμη επίσημη έγκριση. Η εταιρεία αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού, καθώς της λείπουν 200 ελεγκτές εισιτηρίων, ενώ μόνο 371 υπάλληλοι διενεργούν σήμερα ελέγχους σε όλο το δίκτυο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος επεκτείνεται και στο προσωπικό του μετρό, καθώς οι περισσότερες επιθέσεις εναντίον τους πραγματοποιούνται από άτομα χωρίς εισιτήρια. Οι επιθέσεις αυξήθηκαν κατά 50% από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2023, με 647 καταγεγραμμένα περιστατικά. Καθώς η TfL συνεχίζει τις προσπάθειές της για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την ασφάλεια του μετρό του Λονδίνου και την προστασία τόσο των εσόδων όσο και του προσωπικού.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.