Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Auckland και το Πανεπιστήμιο Xiamen υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να βοηθήσουν τον πλανήτη αν δεν ασχοληθούμε με την προέλευση της ηλεκτρικής ενέργειας που τα τροφοδοτεί.

Πιο συγκεκριμένα η ανάλυση αυτή αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, να αυξήσουν τις εκπομπές άνθρακα. Η ερευνητική ομάδα εξέτασε δεδομένα από 26 χώρες σε μια περίοδο 15 ετών χρησιμοποιώντας μια αυστηρή μέθοδο γνωστή ως πλαίσιο STIRPAT. Το αναλυτικό αυτό εργαλείο δίνει τη δυνατότητα στους ειδικούς να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο του πληθυσμού, της οικονομικής ανάπτυξης και της τεχνολογικής αλλαγής στις εκπομπές άνθρακα. Τα αποτελέσματα αυτά δεν ευθυγραμμίζονται με την κοινή πεποίθηση ότι περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνουν λιγότερες εκπομπές.

ηλεκτρικά φορτιστές Ελλάδα Αμερική επιδοτήσεις

Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής συνδέονται με το πού παίρνουν την ισχύ τους τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε πολλά μέρη του κόσμου, η ηλεκτρική ενέργεια εξακολουθεί να προέρχεται από την καύση άνθρακα, πετρελαίου ή φυσικού αερίου. Η φόρτιση ενός EV σε τέτοια μέρη οδηγεί συχνά σε περισσότερες εκπομπές ρύπων από τη χρήση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου με οικονομία καυσίμου. Οι ειδικοί εντόπισαν ένα σαφές σημείο καμπής. Τα ηλεκτρικά οχήματα αρχίζουν να μειώνουν τις εκπομπές μόνο όταν η καθαρή ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί σχεδόν το ήμισυ του ηλεκτρικού ρεύματος μιας χώρας.

Το 2023, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούσαν λίγο περισσότερο από το 30% του παγκόσμιου μείγματος ηλεκτρικής ενέργειας. Ορισμένες χώρες τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλες όπως η Νέα Ζηλανδία, η οποία λαμβάνει πάνω από το 80% της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Σε τέτοια μέρη η αλλαγή από βενζίνη σε ηλεκτρικό οδηγεί πραγματικά σε χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι χώρες που επικεντρώνονται μόνο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να χάνουν την ευρύτερη εικόνα καθώς χωρίς τη μεταρρύθμιση της ηλεκτρικής ενέργειας, τα περιβαλλοντικά οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων περιορίζονται αισθητά.

Ακόμη η μελέτη διαπίστωσε ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είχαν την ισχυρότερη επίδραση μείωσης των εκπομπών από όλες τις μεταβλητές. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε χώρες με υψηλές εκπομπές άνθρακα, η προσθήκη περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων συχνά αυξάνει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στα ήδη επιβαρυμένα δίκτυα. Σε χώρες με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν μέτρια επίδραση αλλά στις χώρες με υψηλές εκπομπές, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων επιδείνωσε την κατάσταση.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Energy.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.