To 2019 πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν τονίσει ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δεν θα είναι η Samsung, ούτε η Apple αλλά μια κινεζική εταιρεία με την επωνυμία BBK Electronics. Τον περασμένο Νοέμβριο, η CCS Insight είχε προβλέψει, αν οι τρέχουσες συνθήκες της αγοράς συνεχίσουν στο ίδιο μοτίβο, η BBK θα γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα shipments smartphone συσκευών μέσα σε μερικά τρίμηνα. Για όσους δεν γνωρίζουν την BBK, οι πιθανότητες είναι ότι θα έχουν γνωρίσει τα brands τα οποία κατέχει, όπως την OnePlus. Σύμφωνα με την Counterpoint Research, η OnePlus ήταν στην τρίτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία των premium Android smartphones στην Ευρώπη, με το OnePlus 6T να είναι μια από τις κορυφαίες συσκευές.

Η πραγματικότητα είναι ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν ακολουθούν μια στρατηγική αντιγραφής. Αντίθετα προσπαθούν να καινοτομήσουν στο χώρο της φωτογραφίας και των camera features γενικότερα, τονίζουν αναλυτές της Gartner. Από κοντά ακολουθούν και άλλα brands της BBK, όπως η Oppo, η Vivo και η Realme, μαζί με brands όπως η Meizu. Η στρατηγική που θέλουν να ακολουθήσουν είναι να πουλήσουν εκατομμύρια smartphones με χαμηλά περιθώρια κέρδους, ενώ την ίδια στιγμή θέλουν να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα λογισμικού και υπηρεσιών για περισσότερα χρήματα. Θέλουν να γίνουν κάτοχοι οικοσυστημάτων. Πρέπει να δείχνουν ότι έχουν brands και υπηρεσίες που μπορούν να ανταγωνιστούν την Apple και την Samsung.

Η πορεία της Oppo δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Για να σου δώσουμε να καταλάβεις πόσο μεγάλη είναι, κατείχε το 10% των premium smartphone πωλήσεων το Q2 του 2018, περισσότερο από την Huawei, την Xiaomi και την OnePlus. Ο CEO της Oppo, τον Δεκέμβριο, ανέφερε ότι θα ξοδέψει 1.43 δισεκατομμύρια δολάρια στο R&D το 2019. Με λίγα λόγια, η Oppo προσπαθεί να ξεπεράσει την κριτική που αντιγράφει τα iPhones και να ακολουθήσει την Huawei, όσον αφορά την καινοτομία.

Η Meizu έχοντας ιδρυθεί από τον Jack Wong στη Κίνα το 2003 αρχικά δημιουργούσε MP3 και MP4 players πριν εισέλθει στην αγορά των smartphones το 2008. Λειτουργεί σε μικρότερη κλίμακα από την Meizu ενώ αριθμεί περίπου 1.000 εργαζομένους. Ωστόσο όμως, δεν σημαίνει ότι τραβά λιγότερο την προσοχή του κόσμου. Είχε παρουσιάσει το Meizu Zero, το πρώτο smartphone χωρίς οπές για ηχεία, θύρα φόρτισης, χωρίς SIM card slot και χωρίς πλήκτρα. Εξοπλισμένο  με κεραμική κατασκευαστή και Super AMOLED οθόνη, σαρωτή εντός οθόνης, 18W fast charging και  haptic virtual buttons.

Το Poco, είναι ένα sub brand της Xiaomi το οποίο αρχικά απευθυνόταν για την αγορά της Ινδίας, αλλά έχει επεκταθεί σε διαφορετικές αγορές. To Pocophone F1 τρέχει το software της Xiaomi και στα keynote events είχαν τονίσει συγκεκριμένα ότι κυνηγούν την OnePlus. Στο τέλος του 2018, ο VP της Xiaomi Manu Kumair είχε αναφέρει ότι το Pocophone F1 είχε πουλήσει 700.000 μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβονομένης της πιο σημαντικής αγοράς, την Ινδία. Έφθασε στην Ευρώπη στα 399 ευρώ, σε σύγκριση με τα 260 που έγινε διαθέσιμο στην Ινδία.

Το μεγαλύτερο ατού του ήταν ο επεξεργαστής, ο Snapdragon 845, αλλά η Xiaomi κατηγορήθηκε ότι περιέκοψε από αλλού. Μάλιστα, ο CEO της Xiaomi είχε δεσμευθεί τον Απρίλιο του 2018, ότι δεν θα ξεφύγουν από το 5% περιθώριο κέρδους στο hardware.

Η RealMe έχοντας συσταθεί το 2010 ακολουθεί το μοντέλο της Huawei και Honor. Έκανε την εμφάνισή της στην Ινδία το Μάιο του 2018 με έμφαση στα budget smartphones. Στις 2 Ιανουαρίου, είχε ανακοινώσει ότι είχε πουλήσει 4 εκατομμύρια handsets παγκοσμίως σε επτά μήνες. Μοιράζεται την παραγωγή smartphones με την Oppo αλλά έχει το δικό της ανεξάρτητο R&D κέντρο. Εκ πρώτης όψεως πλασάρισε τον εαυτό της ως έναν πωλητή συσκευών αποκλειστικά online, συνεργαζόμενη με την Amazon αλλά στα τέλη Δεκεμβρίου, ο CEO της RealMe India, ανέφερε σχέδια για πώληση smartphone συσκευών σε περισσότερα από 20000 καταστήματα σε 150 πόλεις της Ινδίας.

Η τελευταία εταιρεία στη λίστα του ομίλου της BBK και ένας από τους μεγαλύτερους πωλητές smartphone συσκευών στη Κίνα, είναι η Vivo. Όπως η Oppo και η Xiaomi, το 95% των πωλήσεων ήταν στην Κίνα, αλλά αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα ενός brand που αναπτύσσει με ταχύτατους ρυθμούς τεχνολογικές καινοτομίες. Το 2018 για παράδειγμα η Vivo εισήγαγε τον αισθητήρα εντός οθόνης, την pop up κάμερα και την Ultra Full View Display με 19.3:9 ratio.

Η Shenzhen-based Transsion Holdings ξεπέρασε την Samsung ως η μεγαλύτερη εταιρεία από άποψη πωλήσεων στην Αφρική το 2017 και πούλησε τα περισσότερα feature phones στην ήπειρο εκείνη τη χρονιά. Η Inflix, μια θυγατρική έκανε το ντεμπούτο της το 2013 με έδρα το Hong Kong και R&D κέντρα στη Κίνα και ομάδες σχεδιασμού στη Γαλλία. Πουλά σε 30 χώρες τα smartphones της, Αίγυπτο, Κένυα, Νιγηρία, Ινδία, Μεξικό και αλλού. Ένα άλλο brand της Transsion Holdings, η Tecno Mobile, με έδρα στο Hong Kong και πωλήσεις στην Αφρική και στην Ασία, δίνει έμφαση στα smartphones με μεγάλη μπαταρία και αυτονομία, για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε ποιοτικά δίκτυα ηλεκτρισμού.

 

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.