Το πιο γρήγορο επίγειο μεταφορικό μέσο, αναγκαίο στην καθημερινή μας μετακίνηση που ενώνει κάθε σύγχρονη μεγαλούπολη ανά τον κόσμο! Δυστυχώς όμως με ένα μεγάλο μειονέκτημα, την αποκοπή των ασύρματων τηλεπικοινωνιών εντός των συρμών. Το κινητό σηματοδοτείται ξανά σε ορισμένους σταθμούς του μετρό χωρίς να είναι όλες τις φορές ισχυρό.

Σε υπόγειες σιδηροδρομικές σήραγγες καθώς και σε οδικά τούνελ έχουμε ισχυρές απώλειες σήματος, σε βαθμό όπου όλες οι ασύρματες κινητές μονάδες αποκόπτονται ύστερα από κάποια μέτρα. Εντός των τούνελ μηχανισμοί ηλεκτρομαγνητικής διάδοσης (πχ. ανάκλαση του Η/Μ κύματος ) ενεργοποιούνται , ενώ το σήμα οδηγείται σε κυματοδήγηση με αποτέλεσμα την πλήρη εξασθένηση του. Η μορφή της σήραγγας (μήκος, πλάτος, είδος επιφάνειας κτλ.) παίζει ρόλο σε αυτό, με κάθε διαφορετική συχνότητα δικτύου(2G/3G/4G) να υφίσταται ξεχωριστές απώλειες σήματος. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως οι συχνότητες TETRA(Αστυνομία- Ομάδες Διάσωσης κτλ.) εμφανίζουν τις μικρότερες απώλειες σε σχέση με τα υπόλοιπα δίκτυα. Κάτι το οποίο εξυπηρετεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, παρόλα αυτά το μεγάλο στοίχημα παραμένει, για συνεχή διασύνδεση και επικοινωνία των κινητών μας .

Ο Ludovic Rousseaux μηχανικός ραδιοεπικοινωνιών του ομίλου αεροσκαφών AirBus αναφέρει πως πραγματοποιούνται μελέτες για τη δημιουργία συστημάτων παροχής αξιόπιστου σήματος εντός των υπόγειων σιδηροδρόμων. Ο σχεδιασμός που γίνεται περιλαμβάνει μεταξύ άλλων χρησιμοποίηση κεραιών, αναμεταδοτών, οπτικών ινών κ.α. εντός του δικτύου, με σκέψεις εγκατάστασης συστημάτων ακόμα και πάνω στα τρένα. Βέβαια ένα από τα βασικά προβλήματα που προκύπτουν είναι τα προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης της συχνότητας με αποτέλεσμα την αλλοίωση του σήματος. Τη λύση έρχεται να προσφέρει η εταιρεία παγκόσμιας εμβέλειας Cobham, ειδικευόμενη στις ασύρματες τηλεπικοινωνίες σε περιπτώσεις υψηλής χωρητικότητας συνδρομητών όπως σε μεγάλα στάδια(Anfield -Stade de France) , σταθμούς μετρό κ.α. Η εταιρεία δηλώνει πως θα παρουσιάσει ένα νέο προϊόν όπου θα συνδυάζει συχνότητες TETRA και LTE σε κάθε διαθέσιμη μπάντα με τη δυνατότητα επιλογής συχνότητας όντας λειτουργικό μέσα σε τούνελ. Η μελέτη, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός τέτοιου δικτύου απαιτεί χρόνο και υψηλό χρηματικό κόστος που πρέπει να δαπανηθεί. Προς το παρόν σε μερικά οδικά τούνελ τοποθετούνται αναμεταδοτικές διατάξεις με τη δυνατότητα παροχής σήματος ραδιοφωνικών συχνοτήτων.

Μια εναλλακτική και πιο άμεση λύση ήρθε να δώσει ο Daniel Goddemeyer από την Αμερική, όπου σε μια μετακίνηση του στο μετρό, ήθελε να αποστείλει άμεσα email στη δουλειά του χωρίς όμως τύχη λόγω της διακοπής σήματος. Με αυτό το σκεπτικό ανέπτυξε μια εφαρμογή με το όνομα Subspotting, η οποία σου παρέχει πληροφορίες για το σήμα και σε ενημερώνει σε ποια στάση λαμβάνει καλύτερα το smartphone σου, σε όλο το δίκτυο του μετρό της Νέας Υόρκης. Με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας οι απαιτήσεις αυξάνονται και οι προκλήσεις μεγαλώνουν.Η διασφάλιση των τηλεπικοινωνιών είναι ο βασικός στόχος με την μεγάλη πρόκληση να βρίσκεται στα υπόγεια ταξίδια μας!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.