Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η επισκευή μιας Apple συσκευής αν αυτή δεν καλύπτεται από τους όρους της εγγύησης ενός χρόνου ή τριών χρόνων (AppleCare+). Και αν και υπάρχει μεγάλος αριθμός επιλογών επισκευής της συσκευής σε κάποιο κατάστημα τρίτου authorized ή μη authorized που κατά κανόνα χρεώνουν πολύ λιγότερα χρήματα, η Apple σε συμβουλεύει να μην προβείς σε μια τέτοια πρακτική, καθώς μπορεί να χάσεις τελείως την εγγύηση.
Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα την οποία φέρει στο φως της δημοσιότητας το CBC News, η Apple όχι μόνο υπερχρεώνει τους χρήστες για το πραγματικό κόστος της επισκευής των συσκευών, αλλά απειλεί κιόλας τα μικροκαταστήματα επισκευών επειδή είναι πρόθυμοι να επισκευάσουν τη συσκευή σου για πολύ λιγότερα χρήματα.
Οι καταναλωτές οι οποίοι μπαίνουν σε ένα Apple Store με ένα μικρό hardware πρόβλημα, συχνά έρχονται αντιμέτωποι με υπέρογκα κόστη επιδιόρθωσης, καθώς τους τονίζεται ότι πρέπει να επιδιορθώσουν σημαντικά εξαρτήματα και μέρη της συσκευής, αναφέρει το δημοσίευμα.
Ένα πολύ συχνό πρόβλημα
Το CBC News πήρε συνέντευξη από τον Jason Koebler, editor in chief του Motherboard ο οποίος καλύπτει συχνά θέματα που αφορούν την Apple, με τον ίδιο να επισημαίνει, ότι η υπερεκτίμηση του κόστους που θα απαιτηθεί, είναι συχνό πρόβλημα για την Apple. Πρόσφατα χάλασε το Macbook μου και το πήγα στην Apple. Μου είπαν ότι πρέπει να διορθωθεί η οθόνη για 700 δολάρια. Τελικά, το έκανα μόνος μου για 50 δολάρια, υποστηρίζει.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που μπορούν να διορθώσουν τη συσκευή σου για πράγματα που η Apple δεν θέλει να κάνει, είτε επειδή δεν είναι κερδοφόρο να το κάνει σε μεγάλη κλίμακα, είτε επειδή προτιμά την συνολική αντικατάσταση. Υπάρχουν πολλοί λόγου που οι άνθρωποι αυτοί (τεχνικοί) δεν θέλουν να πιστοποιηθούν και να δουλεύουν, … για την Apple, όταν μπορούν να το κάνουν για τον εαυτό τους, συμπληρώνει.
Οι αποδείξεις
Για να επιβεβαιώσει αυτούς τους ισχυρισμούς, το CBC News χρησιμοποίησε μια κρυμμένη κάμερα, με την ελπίδα να μπορέσει να καταγράψει ένα τέτοιο περιστατικό. Και ήταν τυχεροί, καθώς ο φακός κατέγραψε τα πάντα. Πιο συγκεκριμένα, ο εργαζόμενος στο βίντεο βλέπουμε να αναφέρει ότι δεν αξίζει να επισκευάσει το MacBook Pro, ακόμη και αν μικρές επιδιορθώσεις θα μπορούσαν να σώσουν την κατάσταση.
Για παράδειγμα, όταν του παρουσίασαν το MacBook Pro και του εξήγησαν ότι η συσκευή δεν λειτουργούσε καλά, ο εργαζόμενος απάντησε ότι η συσκευή χρειάζεται σημαντικές επισκευές οι οποίες εκτινάσσουν το κόστος στα 1.200 δολάρια. Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε αν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις πιο φθηνές, ο ίδιος τόνισε ότι δεν υπάρχουν.
Όταν το CBC παρουσίασε το ίδιο MacBook Pro στον Louis Rossmann, ιδιοκτήτη ενός μικρού κέντρου επισκευής υπολογιστών στη Ν.Υόρκη, το οποίο η Apple θα περιέγραφε ως unauthorized, ο ίδιος υπέδειξε ότι το πρόβλημα οφειλόταν απλά σε ένα pin το οποίο θα έπρεπε να ήταν αλλά δεν είναι πλήρως συνδεδεμένο στο backlight panel. Μόλις έκανε τις απαραίτητες εργασίες, το πρόβλημα λύθηκε. Πανεύκολα και μόνο με τα χέρια του. Επιπροσθέτως τόνισε, ακόμη και αντικατάσταση του pin να μου ζητούσε κάποιος δεν θα χρέωνα περισσότερα από 150 δολάρια.
Φυσικά η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει πάνω στο θέμα, αρκέστηκε απλά να αναφέρει, ότι οι πελάτες της εταιρείας έχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση από πιστοποιημένους ειδικούς που χρησιμοποιούν γνήσια υλικά.
Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.
Εσύ νομίζεις ότι η Apple νοιάζεται πολύ για να κάνει σέρβις;