Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς, να παραδεχθούμε και να αναγνωρίσουμε, ότι το Android είναι στη πράξη ένα Global brand, ανέφερε η Sydney Thomashow, η οποία φέρει τον τίτλο του επικεφαλής του brand του Android της Google. Θέλαμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο προσιτοί στον κόσμο και περιεκτικοί.

Αυτό ακριβώς ανέφερε η ίδια στη συνέντευξη που παραχώρησε στο androidauthority πριν από μερικές εβδομάδες στο γραφείο της Google στη Νέα Υόρκη, εκεί που εργαζόταν πάνω σε μια εντελώς νέα εμπορική ταυτότητα για το Android. Η αλήθεια είναι ότι είχε μια αρκετά συνεκτική εμφάνιση κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά με το λειτουργικό πλέον να έχει αναπτυχθεί από μερικούς χρήστες σε πάνω από δυο δισεκατομμύρια, η Google αποφάσισε ότι θα πρέπει να είναι πιο περιεκτικό.

Προφανώς θα αναρωτιέσαι τι σημαίνει το Android branding να είναι περιεκτικό και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό ερώτημα. Στη πράξη, το χρώμα, το σχήμα και η ονομασία στο branding είναι πιο σημαντικά για περιεκτικότητα από ότι νομίζουμε. Ορισμένοι άνθρωποι με αχρωματοψία δεν μπορούν να εντοπίσουν συγκεκριμένες σκιές του πράσινου σωστά. Τα επιδόρπια που συνόδευαν την ονομασία ήταν δύσκολα στην προφορά σε ορισμένα μέρη του κόσμου, ενώ μερικοί δεν τα γνώριζαν καν. Αν το Android θέλει να είναι ένα Global brand, είναι σημαντικό να αντιπροσωπεύει ένα πραγματικά παγκόσμιο κοινό.  Και αυτό, ήταν που απαιτούσε την Google να επιστρέψει στον πίνακα ζωγραφικής. Η εταιρεία χρειαζόταν να αποφασίσει πως θα μπορούσε καλύτερα να αναπαραστήσει το Android, ενώ να διασφαλίσει ότι το brand θα ήταν προσβάσιμο για τον καθένα που χρησιμοποιούσε τη πλατφόρμα.

Το πράσινο, δεν είναι ακριβώς το κατάλληλο χρώμα για ένα Global brand. Το πιο συχνό πρόβλημα της αχρωματοψίας είναι η αδυναμία πρόσληψης του πράσινου και του κόκκινου, που κάνει συγκεκριμένες σκιές του πράσινου, δύσκολες να τις δει κάποιος. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις το πράσινο πιο εμφανές είναι να αναμίξεις με χρώματα που είναι πιο εύκολο να προσληφθούν από το ανθρώπινο μάτι, και είναι αυτό ακριβώς που έκανε η ομάδα της Thomashow.

Το Android ξεκίνησε σαν κιτρινοπράσινο και στη συνέχεια έγινε λίγο πιο σκοτεινό. Και γνωρίζαμε ότι θέλαμε να έχουμε το πράσινο στη ταυτότητά μας, αλλά εξετάζαμε πως θα μπορούσαμε να εισάγουμε πρόσθετα χρώματα ώστε να βοηθήσουμε τα άτομα με αναπηρία, εξηγεί η ίδια. Πήραμε το πράσινο  και προσθέσαμε λίγο περισσότερο μπλε σε αυτό. Αυτό μας επέτρεψε να ξεκινήσουμε να συμπληρώνουμε το πράσινο του Android με άλλες σκιές του μπλε.

Η κίνηση αυτή φαντάζει απολύτως λογική. Η προσθήκη του μπλε στην υπάρχουσα σκιά του πράσινου επιτρέπει στο brand να ταιριάζει καλύτερα με το branding της Google και δίνει πολλές περισσότερες επιλογές ανάμιξης του πράσινου με άλλα χρώματα. Η ομάδα της Thomashow ανέπτυξε μια παλέτα νέων brand χρωμάτων για να συμβαδίζουν με το νέο πράσινο του Android για πλήθος οπτικών assets.

Έχουμε το dark navy, το midtone blue, και το απαλό μπλε. Θέλαμε όμως να το κάνουμε και πιο ζεστό. Επομένως, εισάγαμε και το απαλό κίτρινο και ένα πιο ζωντανό πορτοκαλί. Έχοντας όλα αυτά τα χρώματα, μπορούσαμε να φτιάξουμε όλων των ειδών τους δημιουργικούς συνδυασμούς, ώστε να έχουμε υψηλότερη αντίθεση κάνοντας πιο εύκολο για τους ανθρώπους να το δουν.

Προηγουμένως το branding του Android ήταν κατακερματισμένο. Η Andy, η μασκότ του Android θα εμφανιζόταν σε μερικά προϊόντα, ενώ το όνομα του Android θα εμφανιζόταν σε άλλα σημεία. Και τα δυο αντιπροσώπευαν το ίδιο πράγμα, αλλά η Google συνειδητοποίησε ότι θα ήταν πιο αποτελεσματικό αν η μασκότ και το λεκτικό εμφανίζονταν σε μια εικόνα, αλλά όχι με τον ίδιο τρόπο. Η μασκότ του Android και η λέξη εμφανίζονται πλέον σε μια εικόνα, είτε με τη λέξη να βρίσκεται δίπλα στην Andy είτε από κάτω.

Σε μια προσπάθεια να κάνουν το branding να ταιριάξει καλύτερα μαζί, η ομάδα της Thomashow έπρεπε να ξανασκεφθεί τη μασκότ και το λεκτικό του Android. Η Andy είχε ένα νέο χρώμα, αλλά ήταν αρκετό αυτό; Και πως θα μπορούσε το λεκτικό σήμα, να γίνει ένα πιο συνεκτικό brand image; Η Thomashow ξεκίνησε με το λεκτικό. Ήθελε να το κάνει να ανήκει στη μασκότ, επομένως έκανε μικρές αλλαγές που δεν θα παρατήρησες καν. Στον σχεδιασμό του λεκτικού, εμπνευστήκαμε από το πιο αναγνωρίσιμο asset μας, το ρομπότ του Android. Και ξεκινήσαμε να κάνουμε το λεκτικό μας λίγο πιο λεπτό, λίγο πιο γεωμετρικό και λίγο πιο σύγχρονο. Αν παρατηρήσει καλά στο κάτω μέρος του λεκτικού δεν θα βρεις ευθείες γραμμές όπως συνέβαινε στο παλιό design.  

Όσον αφορά τη μασκότ καθεαυτή, η ομάδα της Thomashow αποφάσισε να χρησιμοποιήσει απλά το κεφάλι αντί για το πλήρες σώμα. Αυτό της επέτρεψε να εστιάσει στο πως το ρομπότ θα μπορούσε να είναι πιο εκφραστικό, ενώ χρησιμοποιεί λιγότερα στοιχεία. Η μικρή αλλαγή στη θέση των ματιών, κάνει το ρομπότ πιο ανθρώπινο, πιο εκφραστικό, σαν να κάνει eye contact με τον χρήστη. Η μασκότ πλέον είναι αναμφισβήτητα πιο απλή από ποτέ.

Η Google τέλος έφθασε στο συμπέρασμα, ότι οι ονομασίες των εκδόσεων του Android που συχνά περιείχαν κάποιο επιδόρπιο δεν λειτουργούσαν καλά στην παγκόσμια αγορά. Σε μερικές χώρες, ο κόσμος δεν είχε ακούσει τις μπάρες του Kitkat. Πλέον το Android Q είναι επισήμως το Android 10. Και ίσως κάποιους να τους στεναχωρεί το γεγονός, οι οποίοι προσπαθούσαν να μαντέψουν πως θα αποκαλείται η επόμενη έκδοση. Αλλά η Google θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κωδικές ονομασίες στο εσωτερικό της εταιρείας για το Android. Το Android Q αποτελούσε μια περίοδο μετάβασης, κυρίως επειδή δεν υπήρχαν λέξεις για επιδόρπιο που να ξεκινούν από Q. Πλέον, λέμε οριστικά αντίο στα γλυκά και από εδώ και στο εξής θα έχουμε αριθμούς εκδόσεων.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.