Στα μέσα του 2018, οι πληροφορίες που είχαν δει το φως της δημοσιότητας, ήθελαν την Xiaomi να εργάζεται πάνω σε ένα νέο flagship smartphone το οποίο διέθετε τον Snapdragon 845 SoC. Αυτό που έκανε τις εν λόγω πληροφορίες ενδιαφέρουσες, ήταν το γεγονός ότι η Xiaomi σκόπευε να διαθέσει τη συσκευή στην Ινδία, κάτω από ένα νέο sub brand name αυτό του Poco. Εκείνη την περίοδο, η σειρά MI της Xiaomi είχε αποτύχει να κλέψει την καρδιά του κοινού της Ινδίας, επομένως η απόφαση της Xiaomi να διαθέσει ένα flagship μοντέλο κάτω από ένα νέο sub brand ήταν γενναία και σίγουρα φιλόδοξη. Με τη διάθεση του Pocophone F1, η Xiaomi έγραψε ιστορία. Πλέον επιστρέφει με τη σειρά Xiaomi Redmi K20, αλλά είναι η μαγεία ακόμα εδώ; Αυτό ακριβώς διερωτάται σε άρθρο γνώμης ο  του XDA Developers.

Η αλήθεια είναι ότι το Poco F1 χαρακτηριζόταν από τη μαγεία εκείνη που έφερε η OnePlus με το OnePlus One, το αυτοαποκαλούμενο flagship killer των ημερών εκείνων. Το OnePlus One διέθετε high end specifications αλλά ορισμένους προφανείς συμβιβασμούς. Ωστόσο, η επιθετική τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε η OnePlus, έκανε αυτούς τους συμβιβασμούς πιο εύπεπτους, πόσο μάλλον όταν υπήρχαν πολύ λίγες επιλογές που έρχονταν να προσφέρουν το ίδιο value for money σαν του OnePlus One. Κορυφαίο επεξεργαστή, πολλή RAM και αρκετό storage, ποιότητα κατασκευής και κόστος στο μισό από άλλες ναυαρχίδες. Και αυτά, δεν ίσχυαν μόνο στο OnePlus One, αλλά και στο Pocophone F1, καθώς και τα δυο έδωσαν νόημα στον όρο affordable flagship. Με λίγα λόγια μπορούσατε να έχετε κορυφαία χαρακτηριστικά σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Η OnePlus πέρασε τα επόμενα χρόνια με τη διάθεση των γνωστών διαδόχων, ώσπου φθάσαμε στο σήμερα, με το OnePlus 7 Pro να αποτελεί μια εξαιρετική συσκευή, που όμως είναι λιγότερο συνδεδεμένη με τη λέξη affordable και περισσότερο με τη λέξη flagship. Η αύξηση των τιμών της OnePlus έδρασε καταλυτικά στην απόφαση διάθεσης του Poco F1, καθώς δεν υπήρχε μια συσκευή να καλύψει το κενό που άφηνε.

Όπως και το OnePlus One, το Poco F1 δεν ήταν η τέλεια συσκευή.  Αλλά όπως συνέβαινε και με το OnePlus one, τους συμβιβασμούς του Pocophone F1 μπορούσες εύκολα να τους ξεπεράσεις. Η πρώτη συσκευή της Xiaomi του νέου brand διέθετε polycarbonate σαν το κύριο υλικό του σε μια εποχή που ακόμη και τα budget τηλέφωνα ερχόταν με μεταλλικό σώμα. Λάμβανες επίσης ένα LCD panel  αντί για AMOLED. Από την άλλη πλευρά όμως, δεν ξόδευες τόσα χρήματα όσα θα ξόδευες σε συσκευές ανταγωνιστών, ενώ εξοπλιζόταν και με μια κάμερα η οποία άξιζε και με το παραπάνω για τα χρήματα που έδινες. Το Poco F1 κατάφερε να κάνει την Xiaomi να κυριαρχήσει στην αγορά της Ινδίας και να καταστήσει αναγνωρίσιμο το brand της στην παγκόσμια σκηνή.

Η τιμή του Redmi K20 και η αντιπαράθεση που προκλήθηκε

Με την κυκλοφορία του Redmi K20 και Redmi K20 Pro, η Xiaomi επισήμως χαρακτήρισε την συσκευή της ως Flagship Killer και ιδίως ως “Flagship Killer 2.0”, εξοπλισμένο με χαρακτηριστικά που πολλοί θα ζήλευαν και με τιμή που μόνο η Xiaomi θα μπορούσε να πετύχει.  Το Redmi K20 είναι το μικρότερο μοντέλο από τα δυο, αλλά διαθέτει το ίδιο design καθώς και την ποιότητα κατασκευής του Redmi K20 Pro. Αν και το Redmi K20 Pro εξοπλίζεται με τον Snapdragon 855 , το Redmi K20 διαθέτει τον Snapdragon 730. Άλλα πλεονεκτήματα του Pro μοντέλου σε σχέση με το απλό είναι ο μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος, ο Sony IMX 586 αισθητήρας και η πιο γρήγορη τεχνολογία φόρτισης. Οι τιμές του Redmi K20  διαμορφώνονται στα 319 δολάρια για την έκδοση των 6/64GB και 348 δολάρια για την έκδοση με τα 6/128GB. Ενώ το K20 Pro φθάνει τα 406 δολάρια για τα 6/128GB και 450 δολάρια για τα 8GB/256GB.

Για έναν περίεργο λόγο, η τιμή του Redmi K20 έκανε πολλούς να εκφράσουν την έντονη δυσαρέσκειά τους στα social media, καθώς το Redmi K20 προωθούνταν ως μια συσκευή η οποία θα τάραζε τα νερά όταν θα έκανε το επίσημο ντεμπούτο της ως προς την τιμή του. Πολλοί μάλιστα συγκέντρωναν υπογραφές μέσω του Change.org για να εξαναγκάσουν την Xiaomi να ρίξει την τιμή.  Όλη αυτή η δυσαρέσκεια ήταν αρκετή για να κάνει την Xiaomi να απαντήσει επίσημα.

https://twitter.com/manukumarjain/status/1151809628784619520

Οι επικριτές του Redmi K20 έδειξαν γρήγορα τον Snapdragon 730 σαν απόδειξη του συμβιβασμού έναντι της flagship εμπειρίας, η οποία θα μπορούσε να προσφερθεί από έναν Snapdragon 855. Αλλά το κάνουν αυτό, περιοριζόμενοι στις διαφορές που θα ανέμενε κανείς από τις διαφορετικές ονομασίες των οικογενειών που υιοθετούνται από την Qualcomm. Ο Snapdragon 730 έρχεται με αρκετά features που βλέπουμε στον Snapdragon 855, όπως ο tensor accelerator για βελτιώσεις στις AI applications και ενσωματωμένη AI λειτουργικότητα εντός του ISP. Αν και υπάρχουν διαφορές στις επιδόσεις και στα benchmarks, ο Snapdragon 730 συνεχίζεται να προωθείται σαν ένα upper midrange chip της Qualcomm. Είναι το τρίτο πιο ισχυρό SoC της Qualcomm με αποτέλεσμα η διαφορά στις επιδόσεις σε καθημερινή χρήση, δύσκολα μπορεί να εντοπιστεί.

Η μεγαλύτερη πίεση που ασκείται στη σειρά Redmi K20 είναι από το Poco F1 και την επιτυχία που αυτό είχε στην αγορά. Και έχουμε δει κάτι παρόμοιο να συμβαίνει και με το OnePlus 2, το οποίο κρίθηκε στη σκιά του value for money που προσέφερε το OnePlus One. Με τη σειρά Redmi K20, η Xiaomi διαφοροποιείται από την φιλοσοφία που ακολούθησε από το Poco F1. Το Redmi K20 αντιπροσωπεύει την προσπάθεια της Xiaomi σε μια εμπειρία ναυαρχίδας χωρίς συμβιβασμούς, με έμφαση στην αγορά της Ινδίας. Επομένως, οι μικρότεροι συμβιβασμοί που υπάρχουν, όπως η έλλειψη του OIS και η ασύρματη φόρτιση, δεν είναι απαραίτητα προβλήματα για το κοινό που απευθύνεται. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση σε ένα smartphone και αυτό υπαγορεύει τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί.

Για το Poco F1, υπήρχαν μεγαλύτεροι και πιο προφανείς συμβιβασμοί, όπως η τεχνολογία της οθόνης και η κατασκευή. Αυτά τα δυο αποτελούν μερικές από τις πιο ακριβές αναβαθμίσεις που έχουν ενσωματωθεί στη σειρά Redmi K20. Το Pocophone F1 δεν αποτελούσε ένα flagship χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, υπήρχαν συμβιβασμοί με τρόπο που δεν φαίνονταν. Ωστόσο, η σειρά Redmi K20 και το Poco F1 είναι δυο διαφορετικές κατηγορίες, αντιπροσωπεύουν δυο διαφορετικές φιλοσοφίες και επομένως δεν θα πρέπει να κρίνουμε το Redmi K20 σαν υπερτιμημένο και να ξεχνούμε όλα τα upgrades του, επειδή απλά και μόνο το Poco F1 υπήρχε ένα χρόνο πριν.

Η Xiaomi επίσης φταίει και για το hype που δημιούργησε πριν την άφιξη του Redmi K20, δίνοντας τον τίτλο Flagship Killer στη συσκευή. Ο κόσμος, έχοντας κατά νου το Pocophone F1 και τη γενικότερη πορεία της Xiaomi, σκέφθηκε ότι αυτή η συσκευή θα κυκλοφορούσε κάτω από τα 300 δολάρια για τη βασική έκδοση, κάτι που ποτέ δεν έγινε. Επιπλέον, στην αντίδραση συνέβαλλε και το πρόγραμμα pre launch Apha Sales για τη σειρά Redmi K20, επιτρέποντας στους χρήστες να κλείσουν τη συσκευή χωρίς να γνωρίζουν την τιμή. Ο μέσος χρήστης θα διαμόρφωνε τις προσδοκίες του όσον αφορά την τιμή, βάσει του Poco F1, καθώς δεν θα είχαν άλλες ενδείξεις. Αν και το pre book μιας συσκευής δεν είναι κάτι τόσο μεγάλο, το prebooking της πρώτης συσκευής σε μια άγνωστη σειρά είναι μια επικίνδυνη κίνηση.

Η παράξενη περίπτωση με το αγνοούμενο Poco F2

Μια ερώτηση παραμένει ακόμη που μας απασχολεί έντονα. Που είναι το επόμενο Poco. Η απάντηση, δεν θα σας αρέσει. Πολύ απλά δεν γνωρίζουμε. Περίπου πριν από ένα χρόνο, ακούγαμε φήμες για ένα Poco F1 και πράγματι επιβεβαιώθηκε κάτι τέτοιο, με την κυκλοφορία της συσκευής. Ωστόσο μέχρι και σήμερα, δεν έχουμε εντοπίσει αξιόπιστες πληροφορίες που να δείχνουν την ύπαρξη ενός διαδόχου. Επιπλέον, η ύπαρξη του Poco σαν sub brand εντός της Xiaomi δεν έχει και την καλύτερη πορεία. Το παιχνίδι sub branding της Xiaomi προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση, όταν οι Redmi συσκευές απέκτησαν το δικό τους subbrand. Πριν από την κυκλοφορία του Redmi K20, ένας θα μπορούσε να δει ότι το Redmi brand προορίζονταν για την κατηγορία του budget και του midrange, το Poco για την κατηγορία του affordable flagship και τέλος η σειρά MI για τα high end μοντέλα. Αλλά η σειρά Redmi K20 φαίνεται να καταλαμβάνει τον χώρο του Poco brand. Η αποχώρηση του Mr. Jai Mani σαν επικεφαλής του Poco brand στην Ινδία και η έλλειψη επίσημων ανακοινώσεων, δείχνουν ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα για το Poco brand.

Το Pocophone F1 αντιπροσώπευε εκείνο το flagship που είχε συμβιβασμούς που τόσο η εταιρεία όσο και ο κόσμος δικαιολόγησε για να διατηρηθεί η τιμή σε χαμηλά επίπεδα. Αλλά για τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω, ένα Poco F2 φαντάζει κάπως δύσκολο να κυκλοφορήσει, αν και είναι απολύτως αναγκαίο.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. μα ποσο να κανει πια ρε παιδια??? 350-400 ευρω???
    θα περιμενεις ενα 2μηνακι θα το παρεις 100 ευρω κατω !!!
    μια χαρα τιμες ειναι σε σχεση με τα αθλια πλεον iphone και σε συγκριση με samsung που δεν εχουν πια τιποτα διαφορετικο ουτε οθονη, ουτε καμερες. η ΧΙΑΟΜΙ εχει AMOLED SAMSUNG οθονες πλεον στα κινητα της και οι καμερες ειναι απο εταιριες τεραστιες οπως SONY κτλ !!!!! ΧΙΑΟΜΙ και ξερο ψωμι 😛

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.