Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά πατίνια είναι κάτι νέο, όμως κάνουν τεράστιο λάθος. Πρόκειται για ένα προϊόν και μέσο μεταφοράς που κυκλοφορεί εκεί έξω για πάνω από έναν αιώνα. Όπως θα διαπιστώσεις, αυτό το όχημα – το ηλεκτρικό πατίνι – δεν είναι καθόλου καινούργιο, ούτε ως ιδέα, ούτε ως υλοποίηση, όσο και αν άλλαξε με τα χρόνια.

Το αρχικό όχημα ήταν ξύλινο και σχεδιάστηκε για παιδιά, μάλιστα θύμιζε περισσότερο τα σημερινά μεταλλικά δίτροχα πατίνια με το τιμόνι που έχει μακρύ λαιμό, που πωλούνται αρκετά φθηνά και προορίζονται για χρήση – κυρίως – από παιδιά. Όπως και να έχει, στις αρχές του 1900 ήταν ένα επαναστατικό προϊόν.

Η συνέχεια δόθηκε με τον επανασχεδιασμό του οχήματος, την προσθήκη ηλεκτρικού μοτέρ, χειροκίνητου φρένου, μεγαλύτερες και πιο ανθεκτικές ρόδες, και αργότερα φωτός. Όλα αυτά, οδήγησαν στη δημιουργία του πρώτου ηλεκτροκίνητου πατινιού για ενήλικες, που αποτέλεσε εργαλείο μεταφοράς για αρκετούς εργαζόμενους της εποχής.

Το πρώτο ντοκουμέντο για την ύπαρξη αυτού του οχήματος είναι μία φωτογραφία 100 και πλέον ετών που δείχνει την Αγγλίδα κοινωνιολόγο και ακτιβίστρια Florence Norman να οδηγεί ένα ηλεκτρικό πατίνι που της το έκανε δώρο για τα γενέθλια της ο σύζυγος της Sir Henry Norman. Μάλιστα, το χρησιμοποιούσε για να πηγαίνει κάθε μέρα στο γραφείο της, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο του Λονδίνου.

Πριν διαδοθεί ευρέως στην Αγγλία, από το 1915 έως το 1921, η Αμερική χρησιμοποιούσε τα Autoped της Krupp (γνωστά ως Krupproller) για την παροχή ταχύτερων ταχυδρομικών υπηρεσιών – κυρίως τη διανομή αλληλογραφίας. Μία αναδιπλούμενη εκδοχή από το ίδιο ηλεκτρικό πατίνι χρησιμοποιούσαν οι συμμορίτες της Νέας Υόρκης για να ξεφεύγουν με μεγαλύτερη ευκολία από την αστυνομία, γιατί μπορούσαν να κινούνται γρήγορα στα σοκάκια που δεν μπορούσαν να μπουν τα οχήματα της αστυνομίας.

Όπως είναι λογικό, έκαναν την εμφάνιση τους πολλοί κατασκευαστές, όπως η ABC Motorcycles, η οποία κατασκεύαζε το Skootamota, που είχε μέγιστη ταχύτητα 24 km/h και η εταιρία Gloster Aircraft που το 1919 κυκλοφόρησε το Reynolds Runabout. Το Unibus του 1920 βγήκε στην αγορά ως “αυτοκίνητο με δύο τροχούς” και έκανε αρκετά καλές πωλήσεις. Τη δεκαετία του ’30, το ηλεκτρικό πατίνι ως όχημα χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον σε αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις, οι οποίες έχουν μεγάλη έκταση και η μετακίνηση από σημείο σε σημείο ήταν χρονοβόρα.

Φαίνεται ότι υπήρχε μεγάλη ποικιλία, αλλά πολλά από αυτά τα ηλεκτρικά πατίνια δεν ήταν τόσο βολικά ή ευσταθή. Επίσης, μερίδιο αυτών ήταν ακριβά και δεν κατάφεραν να εδραιωθούν ως προϊόντα. Η συνέχεια δεν ήταν τόσο καλή για αυτά τα πατίνια, καθώς οι μετατροπές που έγιναν οδήγησαν στα σημερινά μηχανάκια. Αυτό το “μικρό” όχημα γύρισε στις πιο κλασικές και απλές μορφές του και προοριζόταν αποκλειστικά για παιδιά ή “μεγάλα παιδιά” – σε επίπεδο αντοχής, βολικότητας, και τιμής.

Πριν μερικά χρόνια, διάφορες εταιρείες τόλμησαν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα για ενήλικες, τα οποία μοιάζουν με τελειοποιημένα Krupproller. Τα νέα υλικά, οι καινούργιες τεχνολογίες, και πολλά άλλα, έκανα δυνατή τη δημιουργία ελαφρύτερων και οικονομικότερων μοντέλων. Η απήχηση τους στο κοινό δημιούργησε μία νέα τάση, που οδήγησε στη εδραίωση των ηλεκτρικών πατινιών ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς για μετακινήσεις κυρίως εντός, αλλά και εκτός, πόλης.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.