Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε στην επιχείρηση με την επωνυμία “Mobilepoint.gr” χρηματικό πρόστιμο συνολικού ποσού διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ (250.000€), κατόπιν σχετικής επιστολής που απέστειλαν η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση”, λόγω μεγάλου αριθμού έγγραφων και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών που έλαβαν από καταναλωτές για την εν λόγω εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην έρευνα των καταγγελιών από την ΕΚΠΟΙΖΩ και την ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση”, επισημάνθηκαν πλήθος παραβάσεων της εταιρείας και ελήφθησαν υπόψη, ο μεγάλος αριθμός των καταγγελιών, ο αυξημένος κίνδυνος παραπλάνησης και πρόσκλησης ζημίας στους καταναλωτές, καθώς και το οικονομικό όφελος που επεδίωξε η ως άνω εταιρεία σε βάρος τους. Οι καταναλωτές αισθάνονταν αβοήθητοι και παραπλανημένοι λόγω των παρελκυστικών και παράνομων πρακτικών της εταιρείας.

Συγκεκριμένα οι καταγγελίες αφορούσαν παραγγελίες, στις οποίες είχαν προβεί οι καταναλωτές μέσω διαδικτύου για την αγορά προϊόντων τεχνολογίας (όπως κινητά τηλέφωνα, tablet, laptop, τηλεόραση, ψυγείο..), σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές των καταναλωτών και της ΕΚΠΟΙΖΩ η επικοινωνία με την εταιρεία ήταν ανέφικτη, με αποτέλεσμα να μην παραλάβουν ποτέ τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει και προπληρώσει, όπως επίσης και την επιστροφή των χρημάτων τους, ασκώντας το δικαίωμα  υπαναχώρησης.

Τα παραπάνω συνιστούν παράβαση της νομοθεσίας περί καταναλωτή (ν. 2251/1994) και συγκεκριμένα:

  • της μη παράδοσης των προϊόντων,
  • της μη επιστροφής χρημάτων αμέσως μετά την καταγγελία της σύμβασης,
  • τις εσφαλμένες πληροφορίες αναφορικά με την παράδοση των προϊόντων,
  • την παραπλάνηση ως προς την έκταση των δεσμεύσεων του προμηθευτή και
  • την ανακριβή ενημέρωση καταναλωτών ως προς το δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση από απόσταση

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” θεωρούν ότι η επιβολή προστίμου από τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στην Mobilepoint.gr κινείται στη σωστή κατεύθυνση, ως προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Οι παραβατικές συμπεριφορές πρέπει να τιμωρούνται άμεσα και αποτελεσματικά, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματά των καταναλωτών και να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Είναι απαραίτητη η συμμόρφωση των εταιρειών που δεν σέβονται και δεν τηρούν τη νομοθεσία και δεν διαφυλάσσουν την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί στις διαδικτυακές τους αγορές. Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση για τα θέματα των διαδικτυακών αγορών και τα δικαιώματα των καταναλωτών μπορούν να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα της πατώντας εδώ.

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Γελαω πλεον με κατι τετοιους βαρυγδουπους τιτλους (οχι απο εσας αλλα απο εκποιζω, συνηγορους κτλ)
    “Εταιριες” φαντασματα, ΙΚΕ του διευρου, και καβουκοεταιριες υποκαταστηματα εκ Βουλγαριας, Γερμανιας κτλ με αυτοφορακηδες αντιπροσωπους η απλα ΙΚΕ που μετα τη διαλυση μη τον ειδατε μη τον ακουσατε, πολυ απλα ο κοσμος που χρεωθηκε και καλοπιστα εξοφλησε, τα λεφτα του ΔΕΝ θα τα παρει πισω, οσο για το προστιμο, οσο θα παρουν οι εξαπατημενοι αλλο τοσο θα τσεπωσει το δημοσιο και η εκαστοτε υπηρεσια.

    Το ξερω γιατι σε 3 καταστηματα που επεσαν θυματα φιλοι και οικογενεια δεν πιστωθηκε σε κανεναν ουτε IOU (λολ!)

    Λυπαμαι αλλα καλη η επιχειρηματικοτητα, καλη η παταξη της γραφειοκρατιας, καλη η επισπευση ανοιγματος επιχειρησεων κτλ αλλα θα πρεπει να υπαρχουν δικλειδες, δεσμευσεις, ελεγχοι, υπολογοι, δυστυχως δεν υπαρχουν τιποτα απο δαυτα ουτε υπονοια/προνοια..

    Οποτε προσεχουμε, προσεχουμε τα καταστηματα και προτιμουμε να αγοραζουμε απο γνωστα, σιγουρα θα θιχτουν και θα στραγγαλιστουν πολλα μικρα μαγαζια και μικρες επιχειρησεις αλλα δυστυχως αν δεν αλλαξει το πλαισιο ο χαμενος θα ειναι διπλα και ο καταναλωτης (οταν πεφτει θυμα) και ο εμπορος (οταν ειναι μικρη και σχετικα αγνωστη επιχειρηση και πασχιζει να πεισει για το αντικρυσμα εμπιστοσυνης).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.