smart-tvs-ls5700_960x300

 

Η Social TV έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας μας, βλέποντας ένα show στην τηλεόραση και παράλληλα σχολιάζοντας το στο διαδίκτυο. Η TDG, είναι μία ομάδα ανθρώπων που δραστηριοποιείται στον χώρο των media και αναλύουν τις αντιδράσεις των τηλεθεατών για το πως οι εκπομπές σχολιάζονται στο διαδίκτυο, όπως αποδεικνύεται από την τελευταία έκθεση τους.

Ο Joel Espelien, αναλυτής της TDG μας εξηγεί: “Βλέποντας τις αντιδράσεις και σκέψεις των ανθρώπων, είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας”, εξηγώντας έτσι την βασική αρχή του Social TV.

Η μαζική ενασχόληση του κοινού για μία σειρά, όπως για παράδειγμα το LOST, όπου η εξέλιξη του και το μυστήριο στην πλοκή που επιτύγχανε, άναβε φωτιά σε πολλά sites. Θα μας οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι θα ήταν πιο συνετό να είχε δημιουργηθεί ένα application όπου όλοι όσοι ενδιαφέρονται για αυτό να μπορούν να το συζητήσουν σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο.

Έτσι πολλοί νόμιζαν ότι κατά την έναρξη ενός 60λεπτου  επεισοδίου, οι χρήστες θα άνοιγαν την εφαρμογή και θα σχολιάζουν τα τεκταινόμενα, και ουσιαστικά θα είναι συγχρονισμένοι ζωντανά με την σειρά. Αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ, οι θεατές δεν μπήκαν ποτέ στη διαδικασία να δίνουν τόσο μεγάλη προσοχή σε όλη την διάρκεια του 60λεπτου προγράμματος. Οπότε TV σειρές σαν το LOST δεν ευνοούν την ανάπτυξη της Social TV.

socialTV

Η έρευνα έδειξε ότι το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων έκαναν διάφορα πράγματα παράλληλα, όπως σερφάρισμα στο internet, facebook, email κλπ. Δηλαδή οι περισσότεροι προτίμησαν να βρίσκονται σε ένα public ιστότοπο με πολλούς χρήστες, παρά σε ένα μέρος όπου θα είναι λίγοι χρήστες με κύρια συζήτηση αποκλειστικά το προβληθέντα show. Μάλιστα ο κύριος ιστότοπος που προτιμήθηκε είναι το twitter, που διπλασίασε την βάση χρηστών το 2012, και έφερε 4 εκατομμύρια περισσότερους χρήστες online για να συζητάνε το show αλλά παράλληλα και άλλα τηλεοπτικά προγράμματα.

Για πιο λόγο όμως; ο Espelien λέει ότι, όταν βρίσκεσαι σε μια μεγάλη παρέα ανθρώπων κάποιοι από τους οποίους αναγράφουν επιτυχημένους σχολιασμούς για το show, το διασκεδάζεις περισσότερο. Τα περισσότερα tweets γίνονται σε ζωντανό πρόγραμμα, καθώς εκεί υπάρχουν οι περισσότεροι σχολιασμοί. Επίσης πολλοί twitters χρησιμοποιούν την δίεση (hashtag#) για να επισημάνουν συγκεκριμένες λέξεις όταν η συζήτηση φτάνει στην κορύφωση της. Για παράδειγμα το Survivor άλλαζε συνέχεια hashtags όταν υπήρχαν αποκαλύψεις. Οχτώ εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τον τελικό του Χ Factor με 400000 tweets όπου σημαίνει ότι το 5% των τηλεθεατών το σχολιάζουν ζωντανά.

0510-socialtvx600

Τα tweets είναι σποραδικά, δεν είναι μία συνεχόμενη ροή σχολιασμών καθ όλη την διάρκεια ενός 4 άωρου show, αλλά στην κορύφωση του γίνεται πανικός, και σε 5 λεπτά μπορεί να υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό σχολιασμών.

Πολλοί θεατές βρίσκονται σε tablet η άλλη φορητή συσκευή, παρακολουθούν τα hashtags και σχολιάζουν. Πολλά websites έχουν ενσωματωμένα twitter streams και παραθέτουν ειδήσεις και αναμεταδίδονται στο twitter, με σχολιασμούς, οπότε και να μην έχετε twitter, το Social Tv βρίσκεται παντού.

Η αρχή έγινε με το CNN όπου μία λεπτή γραμμή στο κάτω μέρος της οθόνης έγραφε ειδήσεις με άλλο θέμα από τον παρουσιαστή και αυτό φάνηκε πολύ παράξενο στην αρχή. Τώρα αυτό συμβαίνει σε όλα τα δελτία ειδήσεων και όχι μόνο. Στα site η app υπάρχει με την μορφή Live Feed ειδήσεων, και θέλοντας και μη είμαστε μέρος αυτών.

Τέλος αναφέρεται ότι το Social TV δεν θα γίνει ποτέ τόσο διαδεδομένο στις ταινίες και σειρές όσο είναι τα show, βέβαια κάποιες εφαρμογές όπως το zeebox και Viggle, δίνουν την δυνατότητα να καλέσεις φίλους από το facebook για συζήτηση.

Source

Ακολουθήστε το Techmaniacs.gr στο Google News για να διαβάζετε πρώτοι όλα τα τεχνολογικά νέα. Ένας ακόμα τρόπος να μαθαίνετε τα πάντα πρώτοι είναι να προσθέσετε το Techmaniacs.gr στον RSS feeder σας χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο: https://techmaniacs.gr/feed/.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.